Forlængerledning fra skillefilter til mode~
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 03-02-03 11:32

Om en uges tid får jeg oprettet en ADSL forbindelse fra TDC. Jeg har
kun et telefonstik i min lejlighed (stuen), men jeg vil foretrække at
have min computer stående i soveværelset. Er det her muligt at have en
(telefon)forlængerledning, der går fra skillefilteret i stuen og til
modemet ved computeren i soveværelset (~20m) eller vil det være mere
hensigtsmæssigt at placere modemet i stuen og derfra have 20m
netværkskabel indtil computeren?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-02-03 12:23

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> writes:

> [...]
> modemet ved computeren i soveværelset (~20m) eller vil det være mere
> hensigtsmæssigt at placere modemet i stuen og derfra have 20m

Placer modemet i stuen. NEtværkskabel kan langt bed tåle at blive
forlænget. Det andet vil næsten ikke kunne undgå at give problemer.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-02-03 12:33

> Er det her muligt at have en
> (telefon)forlængerledning, der går fra skillefilteret i stuen og til
> modemet ved computeren i soveværelset

Hvis kablet er parsnoet, så er det intet problem.
Det er samme linjekodning som rejser flere kilometer fra centralen og
til dig uden problemer

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 03-02-03 15:30

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har ca. 15meter tlfkabel fra skillefilter til modem og har aldrig
oplevet problemer.

VH Tobias

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 05-02-03 15:37

Er det bare helt alm. telefon-kabel monteret med RJ-11 stik (er det ikke det
de hedder?) Just checking to make sure, da jeg måske kunne finde på at
flytte rundt på computeren på et tidspunkt.

Ole.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-02-03 17:23

Morten Bjergstrøm wrote:
> [...]
> det her muligt at have en (telefon)forlængerledning, der går
> fra skillefilteret i stuen og til modemet ved computeren i

Jeg har også cirka 20 meter ad snørklede omveje
fra skillefilter til modem, og det giver ingen problemer.

Der er jo i forvejen 3 km til centralen, så 20 meter
ekstra gør vist ikke den store forskel.

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.

Fra : Lars Hessellund

Dato : 07-02-03 21:41

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har også cirka 20 meter ad snørklede omveje
> fra skillefilter til modem, og det giver ingen problemer.

Pænt heldigt... som Martin Højriis siger så vil det fungerer hvis det er et
parsnoet kabel, men med en alm.lige telefonforlængerledning kan det give
rigtig mange problemer.
Men det kan da være at dit kabel er snoet, eller at der er en utrolig god
forbindelse ud til dig.

> Der er jo i forvejen 3 km til centralen, så 20 meter
> ekstra gør vist ikke den store forskel.

Prøv at tage en kigger næste gang der er kabelarbejde ude på vejen, ligner
de kabler der ligger i jorden den du har trukket igennem dit hus?
Måske de er en smule tykkere? Måske der er en smule isolering?

/Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-02-03 12:16

"Lars Hessellund" <hessellundGONE@c.dk> skrev i en meddelelse
> Måske de er en smule tykkere? Måske der er en smule isolering?

Forskellen er hverken tykkelse eller isolering.
Forskellen er perfekt snoning og perfekt balancering på de lange stræk

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-02-03 15:52

> Forskellen er hverken tykkelse eller isolering.
> Forskellen er perfekt snoning og perfekt balancering på de lange stræk

Ahh, det har vel noget at sige hvilket kvadrat kablet er lavet af.... Det
kan godt være det ikke betyder så meget med adsl.. Men med telefon, kan du
jo ikke trække så meget strøm ud af en telefonlinie, hvis afstanden er lang,
og telefontrådene ikke har et særligt stort kvadrat....

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-02-03 15:59

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:rWt1a.73054$Hl6.7319402@news010.worldonline.dk...
> Ahh, det har vel noget at sige hvilket kvadrat kablet er lavet af....

Ja, men kvadratet på kablerne i jorden er ikke overvældende.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-02-03 17:01

> [...]

> soveværelset (~20m) eller vil det være mere hensigtsmæssigt at
> placere modemet i stuen og derfra have 20m netværkskabel indtil

Tak til alle for svarene. Løsningen blev netværkskabel, da det
tilsyneladende var det billigste.

Det virker i øvrigt ganske fremragende.

--
Morten http://miljokemi.dk