Hvilken køler til 2100+?
Fra : Foxy_Lady

Dato : 03-02-03 11:11

Hej NG

Jeg ved ikke hvad før en køler jeg skal ha til min amd 2100+.. i går
slukkede den fordi den blev for varm, har i øjeblikket en standard-køler der
var boxed med cpu'en.. den kom op på de 85 grader.. og slukkede, hehe

Jeg har kigget på silent storm, men det ser ud til at den er rigtig tung..
jeg ved dog ik hvad jeg skal regne med. for på edbpriser står der 300 g og
på shg.dk står der 650 g og på hs data's hp står der 700 g.. og det er jo
meget meget tungt..

Har også kigget på en MIST silent twin, men jeg tror ikke at den kan være på
mit bundkort der er et Soltek 75FRV..

Håber i kan hjælpe, da jeg står og skal bruge en ny køler inden på fredag..

mvh

Foxy_Lady

Fra : o&u

Dato : 03-02-03 11:30

On Mon, 3 Feb 2003 11:11:24 +0100, "Foxy_Lady" <khansen84@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>på shg.dk står der 650 g og på hs data's hp står der 700 g.. og det er jo

Jeg bruger silent storm på en 2100+ der er en palamino. Er din
palamino eller tbred ?
Palamino varmer jo mest.

Ved 2800 rpm. Cpu temp under 50 C altid. Typisk 45 idle.
Den har 3 stillinger. Men de 2 øverste larmer.

Men man skal en kabinetblæser også for at kunne få en fornuftig temp.
ved 2800 rpm.

Da køler legemet er af kobber, anser jeg det for en god køler.

Jeg synes da ikke, den er så tung. Men kobber er tungere end alu.

mvh

John

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 03-02-03 11:31

"Foxy_Lady" <khansen84@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> mit bundkort der er et Soltek 75FRV..
>
> Håber i kan hjælpe, da jeg står og skal bruge en ny køler inden på

Hvis køleren fulgte med (fra AMD og ikke bare forhandleren) er den stor nok,
medmindre du overclocker. Er den ikke det er det en reklamation....
Det du nok skal overveje er om det måske ville hjælpe med en kabinetblæser
istedet. For selvom du får kølet din CPU bedre er der noget der tyder på at
det er for varmt inde i dit kabinet. Det er ikke kun CPU'en der skal holdes
på en fornuftig temp. men hele maskinen
Men holder du fast ved at det kun er cpu blæseren der skal skiftes er silent
storm et godt bud, jeg har selv brugt en del af dem og de kører godt og
larmer ikke ret meget(hvilket man ikke just kan sige om "box" kølerne fra
AMD)

Thomas

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 03-02-03 11:47

Foxy_Lady wrote:

> [...]
> der var boxed med cpu'en.. den kom op på de 85 grader.. og slukkede, hehe

Sur røv, hmm. Det burde ikke ske med en boxed køler.

Hvad har du af kabinetkøling? Min AMD 1700+ ligger på omkring de 36 grader
med en Silent Viking (rev.1) og god kabinetkøling. Det er målt i BIOS og er
sikkert ikke en præcist måling, men mit kabinet dejligt kølingt så helt ved
siden af er det ikke

--
Martin L. Johansen

Fra : Leony

Dato : 03-02-03 11:50

> [...]
> slukkede den fordi den blev for varm, har i øjeblikket en
> standard-køler der var boxed med cpu'en.. den kom op på de 85

Hvem har monteret køleren og er det gjort rigtigt?
--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Devast8or

Dato : 03-02-03 12:28

Jeg har en Silent Viking 2 på min Palomino 2000+, den er ret udmærket.
Rimelig støjsvag, overkommelig pris og kombineret med en enkel kabinetblæser
ved 7v bliver den ikke over 51 ved full load. Og ser den sjov ud :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-03 15:18

> [...]
>var boxed med cpu'en.. den kom op på de 85 grader.. og slukkede, hehe
Lyder som om at bunden af køleren ikke rammer ordenligt på cpu'en.
Blæseren er mere end rigeligt, Jeg bruger også en box blæser på
min XP2600 og den ligger på ca.42 grader.(i bios) 34 i Probe.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S