frame.print() - øv
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 03-02-03 09:50

Hej,

jeg har problemer med at udskrive en frame fra en anden frame.

Min FRAMESET indeholder tre frames: top, main, bot.

I top har jeg en button med onClick="parent.main.print();". Iflg bogen
skulle dette bevirke at brugeren får udskrevet midterframen ved at klikke
på knappen i top-framen. Men ak - uanset hvordan jeg adresserer framen:
parent.main.print(), window.main.print() eller top.main.print() virker det
ikke. Der udskrives kun top-framen. Det er som om det er den frame, som har
focus, der udskrives - og det er altid den der klikkes i.

Kan jeg flytte focus - eller lave noget i VBScript i stedet?
Jeg har MSIE6.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : find_clausen_noreply~

Dato : 03-02-03 10:48

On 03 Feb 2003 08:50:05 GMT, Klaus Ambrass <kam@it.stam.dk> wrote:

> Hej,
>
> jeg har problemer med at udskrive en frame fra en anden frame.

jeg har ikke testet,
men man kunne jo prøve med: parent.frames[0] 1 eller 2

--
find clausen
www.photopress.dk

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 03-02-03 12:11

find_clausen_noreply@hotmail.com wrote in

> jeg har ikke testet,
> men man kunne jo prøve med: parent.frames[0] 1 eller 2

Hej Find,

det virkede ikke. Som jeg regnede med var det focus() som er problemet.
Jeg prøvede denne stump og nu virker det.

onClick="top.main.focus(); window.print();"

JavaScript er en underlig størrelse nogen gange...

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : find_clausen_noreply~

Dato : 03-02-03 15:56

On 03 Feb 2003 11:10:59 GMT, Klaus Ambrass <kam@it.stam.dk> wrote:

> JavaScript er en underlig størrelse nogen gange...

JOW !

--
find clausen
www.photopress.dk