Nej -øvelsen i et par varianter ....
Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 03-02-03 08:58

Nej-træning: Hunden sidder til venstre for ejeren, som sidder ned og
lægger godbid til højre foran sig. Det er vigtigt, at man siger Nej,
INDEN man lægger godbidden så hunden får en chance for at forstå, at den
ikke må tage den. Hvis hunden vil tage godbidden, så bøjer man sig ned
over den og siger et kraftigt NEJ. Man må ikke holde hunden fast eller
holde hånden over godbidden, men man tager fat i hunden og læser loven
for den. Hvis nødvendigt må man bruge vandsprøjten uden at hunden ser,
hvor vandet kommer fra, samtidig som man siger NEJ.

Med kast: "Bliv" - kaster - når hunden ser op på en: "Værs´god" Det at
hunden skal tage øjenkontakt for at udløse værsgo er .. synes jeg fint
... jeg bruger den også ved nejøvelsen som ovenfor beskrevet og bruger i
det hele taget det med øjenkontakten rigtig meget .. det er min hunds
måde at spørge om lov kan man sige .. og nej øvelsen er faktisk det
første jeg går i gang med når jeg får ny hvalp .... den øvelse er alfa
omega synes jeg ...

"tallerknen er giftig " , - En tallerken med godbidder placeres på
gulvet/jorden. Man skal gå med hunden i løs snor forbi tallerkenen og så
snart hunden ser på tallerkenen siges Neej. Hvis hunden vil tage
godbidden, må man ikke trække hunden til sig, men tager fat i hunden og
læser loven. Det er vigtigt, at hunden også her får en chance, så man
ikke siger nej for sent, når hunden allerede har udset sig godbidderne.

Hejhils fra Ami

Fra : R. Ilsøe

Dato : 03-02-03 12:21

Hej Ami

Tak for de lækre øvelser... Nu har vi noget at lave, hundende og jeg, når nu
vi ikke kan komme på de lange ture imens Martin er på Nordsøen!

Rinnie

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-02-03 12:31

"R. Ilsøe" <frygtigloes_@hotmaill.com> skrev i en meddelelse
> Hej Ami
>
> Tak for de lækre øvelser... Nu har vi noget at lave, hundende og jeg,
når nu
> vi ikke kan komme på de lange ture imens Martin er på Nordsøen!

Hej Rinnie

ja øvelserne er rigtig gode og jeg kan takke min veninde Christina Brun
der er hundepsykolog for at kunne give dem videre ... hvilket jeg
selvfølgelig beklager jeg ikke fik med i mit første indlæg .. det
smuttede .. hejhils fra Ami

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-02-03 12:44

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> ja øvelserne er rigtig gode og jeg kan takke min veninde Christina
Brun
> der er hundepsykolog for at kunne give dem videre ...

og der er smuttet et bogstav min veninde hedder Christina Bruun ..
undskyld ...
hejhils fra Ami