Confirm?
Fra : Voller

Dato : 03-02-03 08:53

Hej NG.

Et begynderspørgsmål: Hvordan laver man en confirm-boks, der virker? Jeg kan
godt få en confirm-boks til at dukke op, men det er underordnet om jeg
svarer ja eller nej til spørgsmålet.

Det konkrete eksempel:
Jeg har en ASP-side, hvorfra man kan slette indlæg i en database. Henvisning
til at slette kunne se sådan ud:

Når man trykker på den henvisning bliver man altså taget til en side, der så
sletter indlægget. Nu vil jeg gerne have, at når man trykker på henvisningn,
så popper en confirm-boks op og spørger om man er sikker. Hvis man svarer
skal indlægget slettes, ellers skal det... well, ikke slettes.

En anden ting er, at der er en hel liste med indlæg man kan slette, så det
kan være man skulle smide confirm-boksen ind i en funktion, der kan køres
ved hvert indlæg?

Tak på forhånd, Voller.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-02-03 10:26

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Voller

Dato : 03-02-03 12:36

Jeg får udskrevet links så der ser sådan ud:
are about to delete a concert. Are you sure?")">Delete</a>

Alligevel får jeg en syntaxfejl, når siden hentes
(http://www.voller.dk/rod/syntaxfejl.gif). Nogen der kan hjælpe mig af med
den syntax-ting?

Mvh. Voller.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-02-03 13:27

"Voller" <voller@et.sted.dk> skrev :

>Alligevel får jeg en syntaxfejl, når siden hentes
>(http://www.voller.dk/rod/syntaxfejl.gif). Nogen der kan hjælpe mig af med
>den syntax-ting?

Formentlig fordi det står på to linjer - skal sikkert stå på en
lang linje.

Fra : Voller

Dato : 03-02-03 13:29

> Formentlig fordi det står på to linjer - skal sikkert stå på en
> lang linje.

Det står på en linje. Hele den sektion henvisningen ligger i bliver skrevet
ud vha. ASP på en enkelt linje.

Mvh. Voller.

Fra : hintzmann

Dato : 03-02-03 13:56

"Voller" <voller@et.sted.dk> skrev i en meddelelse

> Det står på en linje. Hele den sektion henvisningen ligger i bliver
skrevet
> ud vha. ASP på en enkelt linje.

Hej Voller

Prøv at kig på dine gåseøjne...
are about to delete a concert. Are you sure?")">Delete</a>

Dine attributter skal have gåseøjne (") mens javascriptet skal have plinger
('), ellers tror browseren når den fortolker din html-kode at attributten
slutter.

din kode skal være følgende
are about to delete a concert. Are you sure?')">Delete</a>

Hintzmann

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-02-03 14:20

hintzmann wrote:

> Dine attributter skal have gåseøjne (") mens javascriptet skal have
> plinger (')

Det kan nu også være omvendt, sådan som jeg skrev det (onclick='return
confirm("Er du sikker?")') - det gør ingen forskel. Apostroffer er gyldige
citationstegn i HTML, og gåseøjne er gyldige streng-omkransere (?) i
JavaScript.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Hintzmann

Dato : 03-02-03 15:10

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> confirm("Er du sikker?")') - det gør ingen forskel. Apostroffer er gyldige
> citationstegn i HTML, og gåseøjne er gyldige streng-omkransere (?) i

Ja, det er rigtigt.... men det var mere for at gøre Voller opmærksom på at
han ikke måtte bruge samme type citationstegn til både attribut og
javascript.

At jeg så sagde at han _skulle_ bruge gåseøjne til attributter var mere
fordi det er sådan flertallet benytter dem. Men plinger om attributter er
lige så fint

Hintzmann

Fra : Thomas Voller

Dato : 03-02-03 15:06

> Prøv at kig på dine gåseøjne...

Ah... Jamen, det er jo smukt. Mange tak, alle tre.

Mvh. Thomas.

voller@voller.dk
http://voller.dk/