Bærbar-Vega???
Fra : Sorensen

Dato : 02-02-03 22:21

Jeg står for at skulle købe en bærbar computer, men føler mig lidt på
herrens mark, angående hvad jeg skal købe.
Det lader til at de som hedder Vega er de billigste, men hvordan er de i
forhold til Compaq - IBM og hvad de ellers hedder, de kendte mærker. Jeg er
ikke uvenner med pengepungen, så jeg vil ikke bruge over 10.000 på en
bærbar. Er der nogen som kan vejlede lidt.

Ib

Fra : Michael

Dato : 03-02-03 17:05

Hold dig til mærker som dell, ibm, compaq. Så får du også noget for pengene.
Prøv at kigge i denne gruppe.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-02-03 17:37

Michael wrote:
> Hold dig til mærker som dell, ibm, compaq. Så får du også noget for
> pengene. Prøv at kigge i denne gruppe.

Man går vel heller ikke galt i byen, hvis man vælger Toshiba, Asus,
AOpen, Fujitsu-Siemens, HP og Sony?

\Mandal

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 03-02-03 18:29

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> skrev

> Man går vel heller ikke galt i byen, hvis man vælger Toshiba, Asus,
> AOpen, Fujitsu-Siemens, HP og Sony?

Ikke nødvendigvis. Fælles er det dog, at det er vigtigt at den bærbare
har en ægte mobile processor. Mange billige (og dermed de fleste Vega)
har en almindelig desktop-processor siddende på bundkortet. Sådan en
fætter bruger spandevis af strøm og kræver masser af støjende køling.
Derfor bør en bærbar med desktop-processor undgås! Også mærker som
Toshiba, Fujitsu-Siemens, HP og Compaq laver maskiner med
desktop-processorer.

mvh
Peter

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 03-02-03 19:49

Chuke Mimergolf wrote:
> Derfor bør en bærbar med desktop-processor undgås! Også mærker som
> Toshiba, Fujitsu-Siemens, HP og Compaq laver maskiner med
> desktop-processorer.

Korrekt, men det er vel også et spørgsmål om, hvad der forventes af den
bærbare. Skal den overtage en stationær, være meget på farten eller...

\Mandal