Baby med syd på
Fra : Rikke Dyrup Kjærgaar~

Dato : 02-02-03 22:06

Vi skal snart en uge til Gran Canaria sammen med vores datter på 9 måneder.

Er der nogen der har erfaringer med at have små børn på ferie?

Hvad med gode råd til flyveturen, kan man købe bleer og andet godt på øen?

- hvad behøver man at have med hjemmefra?

Rikke

Fra : Stine

Dato : 02-02-03 22:15

"Rikke Dyrup Kjærgaard" <rikke@mortenkjaergaard.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad med gode råd til flyveturen, kan man købe bleer og andet godt på øen?
>
> - hvad behøver man at have med hjemmefra?

Hej Rikke,

Min erfaring er, at det går over alt forventning! Jeg har været lige nervøs
hver gang, men af en eller anden grund har begge poder været som engle, når
vi har været afsted. Måske er det al den opmærksomhed, de får af både børn
og voksne, når vi er sydpå :)

Bleer kan sagtens købes (de har også babyer dernede :)), men de gode mærker
er faktisk billigere herhjemme - og hvis du tager dem med hjemmefra, er du
også sikker på, at de passer til netop din guldklump.

Første gang var min datter og jeg afsted alene (de andre var taget afsted en
uge i forvejen). Jeg så dårlig nok min datter på vejen derned, da der sad en
mand ved siden af, som savnede sine børn så forfærdeligt. Han underholdt
hende hele vejen.

Et godt råd er dog at købe seperat sæde til barnet. Det koster en flybillet
mere, men med over 5 timers flyvetur hver vej er det en god investering.

God tur!

Stine

Fra : Tomas O.

Dato : 03-02-03 06:22

"Stine" <unknown@unknown.dk> wrote in news:b1k1o8$i1o$1@sunsite.dk:

> "Rikke Dyrup Kjærgaard" <rikke@mortenkjaergaard.dk> wrote in message
SNIP
> [...]
> engle, når vi har været afsted. Måske er det al den opmærksomhed, de
> får af både børn og voksne, når vi er sydpå :)

Det er også min erfaring med min dreng da han var 11 mdr. Han havde
dengang helt hvidt hår og var yderst populær hos samtlige tjenre og
restuarant gæster på Kreta.

> Bleer kan sagtens købes (de har også babyer dernede :)), men de gode
> mærker er faktisk billigere herhjemme - og hvis du tager dem med
> hjemmefra, er du også sikker på, at de passer til netop din guldklump.

Ja men de fylder jo en del i bagagen. Man kan sagtens bruge det lokale
udvalg, om ikke andet kan man da bruge stofbleer i den tid man er på
ferie..

> [...]
> derned, da der sad en mand ved siden af, som savnede sine børn så
> forfærdeligt. Han underholdt hende hele vejen.

Min dreng sad på armen af samtlige stewardesser og en hel del forkselllige
passagerer.

> Et godt råd er dog at købe seperat sæde til barnet. Det koster en
> flybillet mere, men med over 5 timers flyvetur hver vej er det en god
> investering.

Det gjorde vi ikke. Han sov som en sten i mine arme efter den første
spændende (for ham) time.

Tomas

Fra : Helle

Dato : 03-02-03 16:32

Hej Rikke

> Hvad med gode råd til flyveturen, kan man købe bleer og andet godt på øen?
>
> - hvad behøver man at have med hjemmefra?

Engangs-vaskeklude findes ikke sydpå. De har kun nogle meget parfumerede
vådservietter.

Det samme gælder cremer, sæbe m.v., det er ualmindeligt parfumeret.

Vær også opmærksom på, at har barnet ikke sit eget sæde på flyveturen, får
det heller ikke noget mad ... Det kom som en overraskelse for os, for
flyselskabet ved jo altså godt at der er et barn med.

Helle

Fra : Sander

Dato : 03-02-03 17:15

Helle <lonstrup@SLETpc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3e8b7e$0$13191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Vær også opmærksom på, at har barnet ikke sit eget sæde på flyveturen, får
> det heller ikke noget mad ... Det kom som en overraskelse for os, for
> flyselskabet ved jo altså godt at der er et barn med.

Vi fløj i 2001, til Australien med vores dengang 1½ år gamle datter. Hun
havde ikke sit eget sæde, men fik da serveret børnemenuen, på flyveturen.

Derudover mener jeg ikke, at det er nødvendigt, at købe ekstra sæde, når
barnet er så lille. Stewadesserne og de andre passagerer plejer, at være
meget begejstret for de små. De var meget hjælpsomme dengang, selvom vores
datter skreg i flyveren, næsten hele vejen, fra København til Bangkok.

Hvis flyet ikke er helt booket, vil personalet sikkert også tilbyde jer, et
tomt sæde. Hele vores familie, blev dengang flyttet, til et sted, med ekstra
sæder.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Pia

Dato : 03-02-03 18:02

"Sander" <alandcia@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
et
> tomt sæde. Hele vores familie, blev dengang flyttet, til et sted, med

Vi var i tyrkiet i sommer og der var heller ingen der fortalte os at vi
skulle bestille maden til vores barn på omkring 1 år.Det var ikke sjovt ,vi
havde også en på 8 år og han fik maden som noget af det første og så sidder
den anden og vil have det samme, men hahaha .kan ikke lade sig gøre.
HUSK at bestille mad.
Håber i får en god tur.

Pia

Fra : Ghita

Dato : 03-02-03 20:12

I news:3e3d881e$0$141$edfadb0f@dread15.news.tele.dk griflede Rikke
Dyrup Kjærgaard:
> Vi skal snart en uge til Gran Canaria sammen med vores datter på 9
> måneder.

> Hvad med gode råd til flyveturen, kan man købe bleer og andet godt på
> øen?

Såvidt jeg husker tæller medbragte bleer ikke med i bagage vægten.
Flyselskaberne plejer at have "blekasser" til transporten.
Om det kun er en politik ved rutefly ved jeg dog ikke.

Hvis du stadig ammer er det en god ting ved lette/lande da det modvirker
trykken for ørerne.

--
God bagjul...
Ghita