Problem med brænder
Fra : Jakob Johannessen

Dato : 02-02-03 18:51

Jeg har en mitsumi CR-4804TE, men jeg kan ikke få den til at virke.
Hvis jeg bruger CDRWIN skriver den "ASPI manager was not found on system",
og hvis jeg bruger WinOnCd skriver den "No SCSI host adapter found". Jeg har
været inde på mitsumi's hjemmeside og downloade det nyeste firmware, men det
virker stadig ikke. Jeg bruger WinXP, mens jeg brugte Win98 var der ingen
problemer.

Fra : Christian Mygind

Dato : 02-02-03 19:03

Jakob Johannessen wrote:
> [...]
> nyeste firmware, men det virker stadig ikke. Jeg bruger WinXP, mens
> jeg brugte Win98 var der ingen problemer.

Har du lige opgraderet win98 til XP? Så er det en god ide at installere Nero
igen. Har samme drev og fik samme problem, da jeg lavede en opgrade fra 98
(IKKE anbefalelsesværdigt!).

/Chr

Fra : Madsen

Dato : 02-02-03 19:04

Jakob Johannessen skrev:

> Jeg har en mitsumi CR-4804TE, men jeg kan ikke få den til at
> virke. Hvis jeg bruger CDRWIN skriver den "ASPI manager was not
> found on system",

Installer ASPI. Spørgsmålet er besvaret mange gange i den gruppe som
omhandler cd-brændere. Den hedder <news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom>

<http://groups.google.com/groups?as_q=ASPI&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.hardware.drev.cd-rom&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.

Fra : Frans Jensen

Dato : 02-02-03 19:07

On Sun, 2 Feb 2003 18:51:06 +0100, "Jakob Johannessen"
<whisky@post4.tele.dk> wrote:

>Jeg har en mitsumi CR-4804TE, men jeg kan ikke få den til at virke.
>Hvis jeg bruger CDRWIN skriver den "ASPI manager was not found on system",

du skal nok have installeret en ASPI driver
http://www.google.com/search?q=%22ASPI%2BXP%22&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

>og hvis jeg bruger WinOnCd skriver den "No SCSI host adapter found".

jeg tror det problem løses sammen med det første, når ASPI
driveren er installeret

ASPI
http://searchstorage.techtarget.com/sDefinition/0,,sid5_gci283963,00.html

--