hænder sover
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-02-03 18:35

Hejsa.

Nu har jeg i meget lang tid vågnet næsten hver nat ved at mine hænder sover.
Ikke på en gang, men skiftevis. Det hjælper at sætte hænderne på den kolde
væg, så kort tid efter kan jeg atter lægge mig til at sove vidre.

Hvorfor gør de det? og er der noget jeg kan gøre?

Det skal lige siges at jeg tit bruger mine hænder som hovedpude, i ved at
man lægger hænderne underhovedet.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 05-02-03 15:03

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> [...]
> væg, så kort tid efter kan jeg atter lægge mig til at sove vidre.
>
> Det skal lige siges at jeg tit bruger mine hænder som hovedpude, i ved at

Lad være med det Jeg har samme problem, jeg har prøvet at vågne en morgen
hvor jeg næsten ikke kunne komme ud af sengen fordi begge mine arme var
"døde". Jeg har sikkert set ynkelig ud

MVH
Thomas

Fra : Inger

Dato : 07-02-03 16:45

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
morgen
> hvor jeg næsten ikke kunne komme ud af sengen fordi begge mine arme var

Mon ikke det skyldes at ved at ligge på hænderne stopper man for
blodomløbet? Så bliver de jo følelsesløse...

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 08-02-03 13:02

Bolette Nielsen wrote in dk.helbred:

> [...]
> vidre.
>
> Hvorfor gør de det? og er der noget jeg kan gøre?

Du ligger på dine hænder og lukker for - eller i hvert tilfælde begrænser -
blodtilførslen til dem.
Løsningen for mig var at "tvinge" mig selv til at lægge hænderne ned langs
kroppen når jeg gik i søvn. Det tog lige 4-5 dage før jeg havde vænnet mig
til det men har ikke oplevet det siden.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://henrik.boegh.net/?usenet

"Wanna cigarette? You're never too young to start"
-- Dennis Hopper as Deacon in 'Waterworld'

Fra : 9els

Dato : 07-03-03 15:15

Hej Bolette. Det er helt normalt, for som Inger rigtig nok skriver-du lukker
simpelthen af for blodomløbet....
Mvh Bib