Hjælp, strømmen svigter
Fra : Ove Hansen

Dato : 02-02-03 16:31

Når jeg trykker på powerknappen på min pc, sker der nogle gange ingenting.
Så venter jeg et par dage, prøver igen, og pludselig starter den op og kører
helt normalt.
Er det bundkort eller strømforsyning?
Er der andre mulige løsninger end at forsøge med nyt
bundkort/strømforsyning?

Fra : Devast8or

Dato : 02-02-03 18:35

Et par dage? Det var godt nok lang tid. Næste gang den ikke vil tænde så
prøv igen et par minuter efter og se hvad der sker.

Men ellers ville jeg nok som det første prøve at pbne maskinen og trykke
alle stik fast. Det kan være det bare er et stik der ikke sidder ordentligt.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Hansen

Dato : 02-02-03 22:24

Det er mig igen, altså mig der skrev 'hjælp, strømmen svigter'. Nu sidder
jeg bare ved min egen maskine igen.

Tak for svar. Jeg har tidligere forsøgt at lirke alle stik på plads.

Det mærkelige er at den nogle gange starter helt normalt. Andre gange er den
helt død. Og der er intet system i det, det er ikke specielt hvis den har
været tændt længe, og det har ingen indflydelse om jeg fjerner strømmen
helt.

Selvom jeg intet foretager mig, så vil den nogle gange starte med det samme,
nogle gange efter 10 minutter og nogle gange efter en halv dag.

Så det virker ikke som en løs forbindelse i et kabel, sådan at hvis man
lirker med et eller andet så virker det.
Det virker heller ikke som nogle 'kondensatorer' der lige skal tømmes for
strøm.

Een gang skete det efter genstart at den havde detectet en 'ny' processer.
Tyder det ikke på at det er et sygt bundkort?

Nu tør jeg ikke slukke for den længere, og det holder jo ikke.

Hilsen Stig
(før Ove Hansen)

Devast8or <No@no.blowme> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MDc%9.51660$Hl6.6513855@news010.worldonline.dk...

Fra : Devast8or

Dato : 03-02-03 12:25

Hmm, ja det lyder godt nok mærkeligt. Har du overvejet at kontakte en
excorcist? :)

Jeg ville nok skyde på bundkortet, men det kunne vel i princippet også være
strømforsyningen. Men det er jo en halvdyr løsning at skifte tingene ud bare
for at prøve.

Devast8or

--
Spamfilter activated