Defekt Harddisk !! Hjælp
Fra : E.J

Dato : 02-02-03 14:49

Jeg har problemer med min ene Hd.
Den er på 40 Gb & fungerer son Drev: D
Nu vil min pc ikke starte op fordi Hd bare står & klikker.
Den bliver fundet af bios, men kan ikke starte. Det er ikke det værste, man
kan jo bare købe en ny.
Men hvordan får jeg fat i de data der ligger der??
Det er bla. billeder af min Familie & andet.
Jeg håber virkelig der er en der kan hjælpe.
Ps. Når jeg piller Hd fra kan jeg sagtens starte XP.
På forhånd tak.
Erik

Fra : Rado

Dato : 03-02-03 17:18

On Sun, 2 Feb 2003 14:49:29 +0100, "E.J" <erikjen(fjern)@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>kan jo bare købe en ny.
>Men hvordan får jeg fat i de data der ligger der??

Prøv i første omgang at finde ud af hvad der er galt med disken. De
fleste producenter har et program der kan teste deres diske, på deres
hjemmeside. Det kan muligvis blot skyldes dårlige sektorer i FAT eller
lignende, og så har du en chance for at redde data ved at mærke disse
sektorer af. Husk at læse vejledningen grundigt så du ikke kommer til
at low level formatere disken eller lignende i stedet, for så er alt
tabt. Hvis du kan få disken op at køre igen på den måde kan du sikkert
bruge et eller andet specialprogram til at finde dine data med (f.ex.
http://www.runtime.org/gdb.htm).

Er det ikke dårlige sektorer men en mekanisk fejl eller lignende, er
det nok ikke til at redde data, medmindre du vil bruge nogle tusind på
at lade et firma prøve at gøre det (hvilket ikke altid lykkes, men du
kommer til at betale alligevel...).

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Meinarf

Dato : 18-11-06 23:29

Har du tjekket om jumperne bagpå hd'erne står på det samme? C: drevet skal
stå som master og D: drevet som slave!
Hilsen Michael