Flokdyr...
Fra : Holm

Dato : 02-02-03 14:00

Hej NG

En lille hilsen her fra mig...
Nu er mine to islændere flyttet hjemmefra......
Jeg syntes ikke jeg havde den fornødne tid til dem begge længere , og hoppen
skulle i gang med tilridningen , hvis der skulle blive en ordentlig hest ud
af hende...så hun er kommet i kommision, og så lod jeg Gandur flytte med ,
for han skulle absolut ikke være alene.

Så dette er bare et bidrag til debatten om ene-heste !
Jeg synes ikke der findes noget mere sørgeligt end heste som står mutters
alene i en fold eller stald!
Heste har krav på samvær med andre heste ....efter min mening !

Jeg har ikke set mine heste så glade og opstemte , som da de blev
introduceret i flokken......
De knejsede og prustede og teéde sig ....og mit hjerte frydede sig........

Gandur beholder jeg altid , og det er alle pengene værd at betale for en
opstaldning , og se ham så glad og tilpas !!

MEN !!!
Hvor var der tomt i min egen fold da jeg kom hjem.....DET er hårdt , og det
er bare mig der lige skal vende mig til tanken nu...

Selvom de altid har haft hinanden , så var der en meget stor forskel at
mærke på dem , en større flok betyder meget , det er jeg sikker på........
Selvfølgelig skal leder-forholdene lige pudses af først......så rangordenen
komer til at fungere...)

Mange hilsener
Holm

Fra : Liz

Dato : 02-02-03 14:40

Hej Holm,
Flot og modig gjort af dig. Især Islændere har meget brug for mange
artsfæller - det er trods alt ikke så mange år siden at de kun fandtes i
større eller mindre flok. Men alle heste har bruge for selskab og helst fra
andre heste, ikke kaniner, geder og får. Men de er nok bedre end ingenting.
Flot beslutning du har taget, med meget hårdt. Det varer længe før du kan
kik ude på markene igen uden at savn hestene.

Mange vrinske herfra Liz