Hardware fejl eller hvad er der galt??????
Fra : Frank Thomsen

Dato : 11-03-01 22:24

Hejsa

jeg håber der er nogen der kan give mig svar på hvad der er galt,
jeg har nu 2 gange været ude for min puter går kold.
skærmen bliver helt sort, men oppe i venstre hjørne står der

Ram Parity Error checking for segment
Offending segment
0000
Press F1 to disable nmi, F2 to reboot

nogen der har en ide hvad det er, eller har været ude for noget lign?

mit hardware er.
Asus AV7
Athlon Thunderbird 1000MHz
Apacer 256MB Pc133
Matrox g400 max

/Frank Thomsen

Fra : Jørn Hansen

Dato : 12-03-01 09:15

Hej,

"Frank Thomsen" <fatnet@nork.auc.dk> wrote:

> [...]
>jeg har nu 2 gange været ude for min puter går kold.
>skærmen bliver helt sort, men oppe i venstre hjørne står der

Hvornår opstår problemet? Er det under bootningen - eller senere?

Det kan vel være en fejl i rammen. Hvad sker der hvis du slår
paritetscheck fra i BIOS? Se evt. dette link:

http://www.netsys.com/bsdi-users/1997-03/0535.html

Mvh
Jørn

Fra : Frank Thomsen

Dato : 12-03-01 16:58

fejlen kommer bare lige pludselig efter et par timer i windows, men ikke
hver gang.
jeg gider ikke til at slå paritetscheck fra i bios for den viser jo bare der
er et problem og det er
jo sådanne set godt nok, jeg må vel bare få byttet mine RAM eller hvad?

/Frank

Fra : Jørn Hansen

Dato : 14-03-01 13:00

Hej,

> [...]

>er et problem og det er
>jo sådanne set godt nok, jeg må vel bare få byttet mine RAM eller hvad?

Det kunne måske godt tyde på en fejl i ramblokken. Hvis du kan få den
byttet, så ville det jo være optimalt. Jeg ved ikke, om
computerforretningen kan checke blokken for fejl. Kan det være en fejl
der opstår pga. varme? Jeg ved det ikke.

Håber at Torstens svar er løsningen!

Mvh
Jørn

Fra : Torsten Lund

Dato : 12-03-01 21:10

har du sat den i bios' til at bruge ECC ram?? Hvis du har ram som ikke er ECC, så vil netop den fejl fremkomme... har lige testet
det på min maskine

--
Venligst
/Torsten

<geek>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.
</geek>