Driver til gammelt netkort
Fra : Alex

Dato : 02-02-03 13:06

Jeg vil sætte et gammelt netkort (ISA, BNC og RJ45 udg.) i en gammel
PC (P75 og windows 95B)

For at finde drivere har jeg googlet løs på alle de
tal/bostavskombinationer der er skrevet på kortet. Men jeg har ikke
fundet noget specifikt ( der er vist intet egentlig fabrikatmærke på
kortet)

Hvordan er mon mine chancer for at få det til at virke (jeg kender
næsten intet til netværk ellers, så gode råd er velkomne.)

Alex

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-03 13:16

"Alex" <alexhxhansen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan er mon mine chancer for at få det til at virke (jeg kender
> næsten intet til netværk ellers, så gode råd er velkomne.)

Jeg antager selvfølgelig at Win95B ikke kan genkende kortet.

Hvis jeg var dig ville jeg hive en anden disk i dyret og prøve med et nyerer
operativsystem for at se om det genkender kortet. På den måde kan du måske
finde ud af hvilket kort du har og kan ud fra det søge Win95/98 drivere til
det.

Claus

Fra : Alex

Dato : 02-02-03 13:29

On Sun, 2 Feb 2003 13:15:39 +0100, "Claus Nygaard-Pedersen"
<cnpatofir.dk> wrote:

>Jeg antager selvfølgelig at Win95B ikke kan genkende kortet.

Jeg har slet ikke sat det i endnu. Men det vil jeg prøve.

> [...]
>finde ud af hvilket kort du har og kan ud fra det søge Win95/98 drivere til

Jeg har også en maskine med win98SE og Isa slots jeg kunne prøve at
smide det i.

tak for hjælpen. Jeg vender tilbage hvis det ikke lykkes.

Alex

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-03 13:22

In article <lc2q3v87nhjunue29soje0v870budi8fl4@4ax.com>, Alex wrote:
> [...]
>
> Hvordan er mon mine chancer for at få det til at virke (jeg kender
> næsten intet til netværk ellers, så gode råd er velkomne.)

Hvis det er rigtigt gammelt, så skal du muligvis i DOS for at sætte
IRQ + I/O sp du kan angive dem korrekt.

Kan du ikke hælde data her i gruppen?

Fra : Japster

Dato : 02-02-03 14:43

Hvilken chip sidder der på kortet? Skriv alle serie-numre osv i gruppen...

-Japster

Fra : Alex

Dato : 02-02-03 16:00

Sorry for at have ulejliget så mange på grund af dette netkort. For da
jeg fik det sat i, viste sig at windows 95B uden videre
identificerede det og installerede en driver fra setup disken.

Alex