Formattering med NTFS?
Fra : BHR

Dato : 01-02-03 17:12

Jeg har netop prøvet at formattere en ny Harddisk med XP Pro.
Jeg valgte NTSF i stedet for fat32 som jeg plejer.
Jeg har ikke fdisket først, fordi jeg har hørt at det hele kan lade sig gøre
med XP-CD'en.
Harddisken er på 80GB og jeg skrev at C-drevet skulle være på 30GB. Alt
forløb planmæssigt, men når jeg klikker ind på denne computer er der kun et
C-drev. Hvordan får jeg fat i resten (50GB) af harddisken, så jeg kan få den
partioneret og formatteret. Jeg regner med at lave et lille drev med fat32,
så jeg kan Ghoste C-drevet!
Er der nogle der kan hjælpe?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-02-03 12:26

On Sat, 1 Feb 2003 17:11:33 +0100, BHR <bhr@email.dk> wrote:

> [...]
> den
> partioneret og formatteret. Jeg regner med at lave et lille drev med

Hej
Du kan bruge Patition magic til at oprette flere drev i det tomme område.
Men det er at købe program så hvis du ikke er intersseret i at købe det kan
du starte forfra. Og bruge Maxblast til at opdele drevet inden du
installere windows igen
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast_plus_ii.htm

--
Thomas Hansen

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-02-03 12:28

"BHR" <bhr@email.dk> wrote in message
> [...]
den
> partioneret og formatteret. Jeg regner med at lave et lille drev med

Start fra en win98 diskette og brug fdisk derfra.

mvh
Preben

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-02-03 22:05

> Start fra en win98 diskette og brug fdisk derfra.
>
> mvh
> Preben

Drop F-disk. Det er et gammelt, langsomt og dårligt program.
Prøv hellere MaxblastII, som gratis kan hentes hos maxtor

--
Thomas Hansen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 03-02-03 10:04

Thomas Hansen wrote:

> Drop F-disk. Det er et gammelt, langsomt og dårligt program.
> Prøv hellere MaxblastII, som gratis kan hentes hos maxtor

Hvad er der galt med fdisk?
Man smider da bare sin Linux CD i, booter og bruger fdisk.
Linux fdisk virker meget bedre end Mickeysofts, og den understøtter også
mange flere filsystemer.

--
/kenne
Microsoft Works......yeah right..

Fra : Frank Andersen

Dato : 02-02-03 13:38

> [...]

>partioneret og formatteret. Jeg regner med at lave et lille drev med fat32,

Hej
Nu kører jeg ikke med XP men med Win2000 (Engelsk version), men det
burde være det samme.

Få kontrolpanelet op og vælg adminstrative tools. Vælg derefter
Computer Management, og i det vindue Disk Management.
Her kan du oprette, slette og formattere partitions.
Håber, det er en hjælp.

Mvh. Frank

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 03-02-03 10:05

Frank Andersen wrote:

> Nu kører jeg ikke med XP men med Win2000 (Engelsk version), men det
> burde være det samme.

Det er det samme.

--
Martin L. Johansen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 03-02-03 10:05

BHR wrote:

> [...]
> et C-drev. Hvordan får jeg fat i resten (50GB) af harddisken, så jeg kan
> få den partioneret og formatteret. Jeg regner med at lave et lille drev

Diskmanager fra XP kan klare det. Glem alle de 3. parts programmer som
foreslåes, det er spild af penge. Højreklik på Denne Computer og vælg
Administrer. Der inde kan du oprette drev, ganske smertefrit.

--
Martin L. Johansen