Hejsa.... Nogen der gider kommentere følg~
Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 01-02-03 22:34

Hejsa.... Nogen der gider kommentere følgende valg til et P4 system?

Målene for systemet er:
- Overkommelig pris
- Støjsvag

Kabinet: Chieftec Midi DX-01BD inkl. PSU 350W
CPU: Intel P4 2,4 GHz Socket 478 533 Mhz u/køler
CPU køler: Noise Control P4 PAPST 2600 (85 watt)
RAM: Samsungsung 512MB DDR333/PC2700
Bundkort: Asus P4PE ATX
Grafik: MSI GeForce4 Ti-4200 ViVo, 128 MB
HD: Western Digital Caviar WD800JB, 80 GB, 7200 RPM, 8MB
Skærm: LiteOn 17" TFT

+ diverse dvd/cd-r - mus/keyboard

/Rasmus

Fra : Nicolai

Dato : 01-02-03 23:05

> Kabinet: Chieftec Midi DX-01BD inkl. PSU 350W
Fint valg. Kan dog gøres billigere hvis du ikke vælger chieftec, men det har jeg også selv - lækre kabinetter...

> CPU: Intel P4 2,4 GHz Socket 478 533 Mhz u/køler
Sammer her - MUMS.

> CPU køler: Noise Control P4 PAPST 2600 (85 watt)
Kender jeg ikke :)

> RAM: Samsungsung 512MB DDR333/PC2700
Meget fint valg.

> Bundkort: Asus P4PE ATX
Markedets bedste imho. Har det selv, nok mit bundkort nummer 8. DET SPARKER RØV!!!

> Grafik: MSI GeForce4 Ti-4200 ViVo, 128 MB
Meget fint valg!

> HD: Western Digital Caviar WD800JB, 80 GB, 7200 RPM, 8MB
Også mums, 2mb versionen er MÅSKE en anelse billigere.

> Skærm: LiteOn 17" TFT
TFT? - aha, er det med den på ;oP
Personligt ville jeg vælge samsungs 19' for 2100,- (959)

Held og lykke.

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-03 18:23

Nicolai wrote:
> Også mums, 2mb versionen er MÅSKE en anelse billigere.

Hvis du kan finde Seagates Barracuda V m. 8MB, så skulle den være mere
støjsvag!?

> TFT? - aha, er det med den på ;oP

Køb den i en "rigtig" forretning med prisgaranti og få den afprøvet inden du
tager den med. På denne måde undgår du pixelfejl!
Hvis du køber på Nettet har du selvfølgelig 14 dages returret, men det er
bøvlet!

TFT-skærme er ligesom skiferier.... Har man først prøvet det, vil man aldrig
undvære det!
--
Uni Bull
København K

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 01-02-03 23:49

On Sat, 1 Feb 2003 22:34:01 +0100, "Rasmus Wulff Jensen"
<wulff-jensen@mobilixnet.dk> wrote:

>CPU køler: Noise Control P4 PAPST 2600 (85 watt)

Glimrende valg (jeg har selv 80 Watt udgaven).
Vær dog opmærksom på om der er plads til køleren på bundkortet.
Køleprofilen rager lidt ud over kanterne i retning hen mod/væk fra AGP
slottet. Jeg kender ikke lige Asus P4PE, men de billeder jeg har
fundet af det har antydet at der måske kan være et problem med en
spole i det ene hjørne af soklen.

>Grafik: MSI GeForce4 Ti-4200 ViVo, 128 MB

Hvis du har lidt penge til overs, og vil have en rigtig støjsvag
maskine...... og hvis du har nerverne (og tommelfingrene) til det, så
kan du flå blæseren af grafikkortet og montere en Zalman heatpipe i
stedet for. Det har jeg gjort, og når resten af maskinen i forvejen er
støjdæmpet giver det en ufattelig støjsvag PC.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Vega

Dato : 02-02-03 00:06

Hvor kan man finde og se denne Zalman heatpipe?

Mvh. Lars,

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-03 00:29

>Hvor kan man finde og se denne Zalman heatpipe?
På deres Zallman's hjemmeside. Og Studiedata's.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 02-02-03 08:53

On Sun, 2 Feb 2003 00:05:48 +0100, "Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvor kan man finde og se denne Zalman heatpipe?

Her kunne være et godt startsted:
http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : H3nrik V!

Dato : 02-02-03 15:27

http://studiedata.com/product.asp?product=693&page=1

--
/H3nrik V!

Hey - Intel made a P4 2.66 with a 166MHz FSB - and marked it as a 1.6 GHz...
;)

My opinion of dual channel DDR pretty much follows:
http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-03 20:11

> [...]
>;)
>
>My opinion of dual channel DDR pretty much follows:

Er din signatur ikke lige lovlig stor.

Fra : Luhmann

Dato : 04-02-03 03:33

> Jeg kender ikke lige Asus P4PE, men de billeder jeg har
> fundet af det har antydet at der måske kan være et problem > med en spole
i det ene hjørne af soklen.

Det håber jeg sandelig ikke, da jeg netop har bestilt nævnte køler og et
P4PE. Jeg har godt set spolen, men det ser ud til at noget lignende gør sig
gældende på QDI Platinix 2E/333 (se begge på på tomshardware.com), og på
dette har tweakup.dk haft køleren monteret så jeg håber det går:

http://www.tweakup.dk/article/48/dk/

Ellers har jeg en køler til salg :)

Whynoi.se gør opmærksom på at køleren ikke passer på "Asus P4S533" og "Asus
P4S333" :

http://www.whynoi.se/shop/product.asp?intProdID=140

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 04-02-03 19:26

On Tue, 4 Feb 2003 03:33:20 +0100, "Luhmann"
<viskestykket@FJERNhotmail.com> wrote:

>Det håber jeg sandelig ikke, da jeg netop har bestilt nævnte køler og et
>P4PE.

Ja, så krydser jeg da fingre for at de passer sammen. Normalt plejer
man godt at kunne skubbe lidt til de spoler uden at det gør noget. Men
lad nu være med at bruge vold.

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Luhmann

Dato : 06-02-03 21:52

> Ja, så krydser jeg da fingre for at de passer sammen. Normalt plejer
> man godt at kunne skubbe lidt til de spoler uden at det gør noget. Men
> lad nu være med at bruge vold.

Har netop monteret køleren og det gik fint uden vold og magt :)

--
Mvh. Joachim L. Andersen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-02-03 03:30

In article <b1hemu$1h08$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Rasmus Wulff Jensen wrote:
> Hejsa.... Nogen der gider kommentere følgende valg til et P4 system?
>
> Målene for systemet er:
> - Overkommelig pris
> - Støjsvag

En mursten vil langt bedre leve op til dine krav end det
du har listet. Derudover vil du nok kunne hente mere
besparelse ved at gå ned i CPU = mindre varme = mindre støj.

Du kan få lang billigere grafikkort med mindre varmeudvikling.

Fra : Uni Bull

Dato : 02-02-03 18:28

Povl H. Pedersen wrote:
> En mursten vil langt bedre leve op til dine krav end det
> du har listet. Derudover vil du nok kunne hente mere
> besparelse ved at gå ned i CPU = mindre varme = mindre støj.

Det var dog en omgang pladder at fyre af....

Det drejer sig simpelthen bare om at "justere" de rigtige steder...
Skift blæseren en en standard-PSU, eller køb en temp.reguleret NC-PSU.
Skift din grafikkort-blæser ud med Zalman ZM80-HP.
Én eller to langsomtkørende kabinetblæsere.
Skift CPU-køleren ud med en langsomtkørende 120mm-blæser.
Lav et fornuftigt harddisk-ophæng.

Relativt simple og relativt billige løsninger....
Hent evt. inspiration nedenfor...
--
Uni Bull
København K