Hold jer fra PC-Netto (afgørelse)
Fra : Brian & Katrine

Dato : 01-02-03 20:40

Hej.

For nogle måneder siden bragte jeg et indlæg, hvor jeg frarådede folk at
handle ved PC-Netto. Jeg havde købt en skærm via Internettet, som jeg få
dage efter returnede i original emballage - sendt "Forsigtig". PC-Netto
hævdede, at kassen var i så dårlig stand, at det krævede en ompakning. De
tilbød kr. 2.000,-. Jeg havde givet 2.985,-!!! De skulle altså have 985,-
for en papkasse... Mit argument var at 1) Der er altid 14 dages fuld
returret på varer købt over Internettet og 2) At det så eventuelt måtte
blive en sag mellem dem og Post Danmark, idet jeg havde sendt pakken
"Forsigtig" og i øvrigt ikke havde forringet værdien betydeligt ved blot at
tilslutte skærmen og så pakke den ned igen.

PC-Netto kontaktede mig for nogle dage siden for at fortælle, at de ønskede
at "indgå forlig" med mig. Dvs. - forlig og forlig.... De sagde, at de
ønskede sagen afgjort hurtigst muligt, hvilket jeg jo kun kunne give dem ret
i. Derfor ville de overføre alle mine 2.985,- kr. så hurtigt som muligt til
min bankbog.

Dermed vandt jeg (naturligvis) sagen. Sjovt nok, efter at de længe sagde, at
jeg var på dybt vand, og at Forbrugerrådet plejede at give dem ret i
lignende sager. Bullshit! De ringede efter, at Forbrugerrådet havde taget
sagen op, men inden der var foregået nogen som helst forhandlinger,
undersøgelser eller lign. Det lignede mere, at de nu indså, at de ikke kunne
snyde mig for mine rettigheder og mine penge.

Træls at der skulle gå 3 måneder. Jeg har en god ven, som er advokat, og han
ordnede nogle papirer og sendte PC-Netto nogle breve, hvori han krævede, at
de skulle betale mig mine penge. Men det var først, da Forbrugerrådet trådte
ind i sagen, at de gav sig. De kunne åbenbart se, at de kunne risikere at
skulle betale sagens omkostninger også, hvilket bl.a. ville inkludere renter
og min advokats salær. De 2.985,- var altså den billigste løsning for dem.

Så: Hold jer stadig fra PC-Netto - de er nogle krejlere, som tilsidesætter
kundernes rettigheder.
Hilsen Brian.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-02-03 12:31

> Så: Hold jer stadig fra PC-Netto - de er nogle krejlere, som
> tilsidesætter
> kundernes rettigheder.
> Hilsen Brian.

Hvad andet kunne man også forvente med det navn.

--
Thomas Hansen

Fra : BeerMug

Dato : 02-02-03 14:19

Jeg personligt ingen erfaringer med PC-Netto, men jeg vil da lige bringe
følgende link videre: http://www.pc-netto.dk/nyshop/Hovedsider/Nyheder.htm
:)

Fra : Brian & Katrine

Dato : 02-02-03 18:23

Jep. Men ét er, hvad man siger - noget andet er, hvad man gør.

Hilsen Brian.

Fra : BeerMug

Dato : 02-02-03 22:14

"Brian & Katrine" <brianogkatrine@stofanet.dk> wrote in message
> Jep. Men ét er, hvad man siger - noget andet er, hvad man gør.

Ja det kan jeg kun være enig i.

Det jeg skrev var heller ikke for på nogen måde at forsvare PC-Netto. Jeg
fandt det bare lidt morsomt, da jeg så det på deres site lige efter at have
læst om jeres personlige erfaringer med dem...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-03 21:50

In dk.edb.hardware, BeerMug <mbp@cs.auc.dk> says...
> Jeg personligt ingen erfaringer med PC-Netto, men jeg vil da lige bringe
> følgende link videre: http://www.pc-netto.dk/nyshop/Hovedsider/Nyheder.htm

Den fortæller jo ikke noget om supporten _efter_ at varen er leveret...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : sam

Dato : 02-02-03 16:42

BeerMug wrote:
> Jeg personligt ingen erfaringer med PC-Netto, men jeg vil da lige
> bringe følgende link videre:
> http://www.pc-netto.dk/nyshop/Hovedsider/Nyheder.htm :)

Hehe.lidt en modsætning til Brian & Katrines oplevelse.
Jeg håber da forbrugerstyrelsen har ret,da jeg bestilte varer derfra,kort
tid før Brian & Katrine postede beskeden her.....

/sam

Fra : Brian & Katrine

Dato : 03-02-03 10:43

....og du vil sikkert ingen problemer få, med mindre du skal returnere varen
i en slidt kasse - så pas på med det.