Problemer med ugenr.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-03 19:30

Hej

Noen der kan forklare mig hvorfor dette skriver at det er uge 4 lige
nu og ikke uge 5 ?

$unixtimestamp = strtotime(date('Ymd'));
$ugenr = strftime("%W", $unixtimestamp);
echo "$ugenr";

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 01-02-03 19:47

In <qf4o3vkrk1cf8dhrc8ft6vjnddg87gejmh@4ax.com> Jesper Hansen <sebulba@mailme.dk> writes:

> [...]

>nu og ikke uge 5 ?

>$unixtimestamp = strtotime(date('Ymd'));
>$ugenr = strftime("%W", $unixtimestamp);

RTFM

Det er %V der giver ISO ugenummeret (der er forskel på hvordan
man tæller og V giver den version, hvor uge 1 skal have mindst
4 dage i det aktuelle år).

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-03 20:10

On Sat, 1 Feb 2003 18:46:35 +0000 (UTC), bnielsen@daimi.au.dk (Kai
Birger Nielsen) wrote:

>RTFM

Ja ja ok, men jeg kan ikke rigtig finde noget om problemet.

>Det er %V der giver ISO ugenummeret (der er forskel på hvordan
>man tæller og V giver den version, hvor uge 1 skal have mindst
>4 dage i det aktuelle år).

Vil det sige at jeg skal tjekke hvor mange dage der er i den første
uge og så skifte mellem %v og %w ?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-02-03 20:56

On Sat, 01 Feb 2003 20:10:18 +0100, Jesper Hansen <sebulba@mailme.dk>
wrote:

>Vil det sige at jeg skal tjekke hvor mange dage der er i den første
>uge og så skifte mellem %v og %w ?

Nej, hvis nu du læste om hhv. %v og %w i manualen ville du se at den
ene nummerer ugerne så den første uge med en mandag i året er uge et,
den anden bruger den første uge med mindst fire dage i dette år som
nummer et - dvs. du skal bruge %w

http://www.gartneriet.dk
Lær af andres fejl
- du lever alligevel ikke længe nok til selv at prøve dem alle.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-03 21:36

On Sat, 01 Feb 2003 20:56:27 +0100, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

> [...]
>ene nummerer ugerne så den første uge med en mandag i året er uge et,
>den anden bruger den første uge med mindst fire dage i dette år som

Ja ok - men jeg går ud fra du mener jeg skal bruge %V

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-02-03 22:22

On Sat, 01 Feb 2003 21:36:15 +0100, Jesper Hansen <sebulba@mailme.dk>
wrote:

>Ja ok - men jeg går ud fra du mener jeg skal bruge %V

Ja, hvis du vil have 'danske' ugenumre. Første uge hvor mindst 4 dage er
i det nye år er uge et her.