Mærkeligt bib
Fra : Troels Weng Thorvild~

Dato : 01-02-03 16:35

Hej der.

Min computer (detaljer i bunden) begyndte for noget tid siden at komme med
et enkelt bib (lidt i stil med det der kommer når man tænder) jævnligt, men
uden at jeg kan finde noget mønster i det. Lyden går ikke igennem lydkortet
men kommer fra den interne højtaler. Der kommer kun det enkelte bib og så
går der noget tid inden det kommer igen. Det er forskelligt om det kommer
når jeg har mange programmer kørende eller ingen. Jeg har prøvet at måle cpu
temp. men den var ikke slem.

Siden den startede med sine bib har jeg sat mere ram i (fra 256 DDR til 512
DDR) og købt ny køler (silent viking). Det virker som om at den ikke bib'er
lige så tit mere, men den bib'er stadig.

Er der nogle der har nogle gode idéer/råd/whatever?

Detaljer om min comp.

OS: Win XP professionel
Motherboard: MSI K7T-266-PRO
Grafik: MSI Geforce 2 32mb ddr
Processor: Athlon Thunderbird 1.2GHz
Ram: 512 DDR
Køler: Thermaltake Volcano 7s (silent viking)

Håber I kan hjælpe

MVH
Troels

--

Troels Weng Thorvildsen

"Håber alle det bedste"

Fra : Sjakalen

Dato : 01-02-03 16:57

kunne det være batteriet på bundkoret der er løbet tør for strøm ??

Fra : Troels Weng Thorvild~

Dato : 01-02-03 22:48

God idé! Jeg vil prøve. Lader høre fra mig når der er forsøgt

/Troels

--

Troels Weng Thorvildsen

"Håber alle det bedste"

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-02-03 17:24

Troels Weng Thorvildsen wrote:
[cut]
> Er der nogle der har nogle gode idéer/råd/whatever?

Varme er mit gæt.

Dine beeps er nok bundkortet, der fortæller dig at temperaturen er røget op
i "advarselszonen". Denne zone kan du selv stille (op) hvis du ikke vil høre
de beeps - og hvis dit system alligvel er stabilt. Det foregår i bios og
måske i dit OS hbis du har installeret noget "hold øje med
hardwaren"-software. Alternativt skal du, såfremt jeg har ret i mit gæt,
overveje yderligere afkøling af dit kabinet.

/Chr

Fra : Troels Weng Thorvild~

Dato : 01-02-03 22:48

Hej Christian,

Det var også mit gæt. Men så stillede jeg min comp op på bordet og fjernede
en plade så der kom luft ind. Same but different. Det bib'ede stadig.

--

Troels Weng Thorvildsen

"Håber alle det bedste"

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-02-03 22:52

> [...]
>
> Det var også mit gæt. Men så stillede jeg min comp op på bordet og
> fjernede en plade så der kom luft ind. Same but different. Det

Det er ikke nødvendigvis nok. Har du checket temperaturen?

/Chr

Fra : Troels Weng Thorvild~

Dato : 01-02-03 23:03

> Det er ikke nødvendigvis nok. Har du checket temperaturen?

Ja, jeg installerede en hardware monitor, og det så ikke ud til at den var
for varm. Men nu er jeg ikke nogen wiz såee...

Troels.

--

Troels Weng Thorvildsen

"Håber alle det bedste"

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-02-03 23:09

Troels Weng Thorvildsen wrote:
> Ja, jeg installerede en hardware monitor, og det så ikke ud til at
> den var for varm. Men nu er jeg ikke nogen wiz såee...

OK - så holder mit gæt ikke

/Chr

Fra : Troels Weng Thorvild~

Dato : 01-02-03 23:17

> OK - så holder mit gæt ikke

Man skal aldrig sige aldrig

/Troels

--

Troels Weng Thorvildsen

"Håber alle det bedste"

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-02-03 14:34

> Man skal aldrig sige aldrig

Har du tjekket spændingerne i din hardwaremonitor.

Det kunne måske være afvigelser fra tolerancerne der, der giver bip'ene

Dog kun et bud!

Ellers tjek batteriet på bundkortet

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Troels Weng Thorvild~

Dato : 22-02-03 13:59

Jeg har chekket spændingerne. Der er dog kommet noget nyt info. Min kæreste
bruger også computeren, og hun siger at det kun er når jeg er logget på, og
altså ikke når hun er den eneste der er logget på computeren. Det tyder
altså på noget software eller hvad?

MVH
Troels

--