Adgangskode?
Fra : Morten Thor

Dato : 01-02-03 15:44

Hej.

Hvordan kan jeg på en nem måde, lave så folk skal bruge adgangskode, på
nogle bestemte sider?

Morten Thor

http://hjem.get2net.dk/thor

Fra : Per Ahm

Dato : 01-02-03 16:48

"Morten Thor" <thor@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvordan kan jeg på en nem måde, lave så folk skal bruge adgangskode, på
> nogle bestemte sider?
> Med venlig hilsen
> Morten Thor
> http://hjem.get2net.dk/thor

Her er en mulighed for at password beskytte dine sider.

Du laver en adgangsside hvor de indtaster adgangskode den er her kaldet
default.asp

Den går vidre til admin.asp som tjekker om der er tastet en rigtig kode

eks. default.asp

<form method="POST" action="admin.asp">
<center>
type="password" name="password" size="20"></font><font
</center>
</form>

________
admin.asp

<%Response.Buffer = True%>

<% 'se om bruger er logget på, ellers kontroller adgangskode
If Not Session("Login") Then
If Request("password") = "1234" Then
Session("Login")= True
End If
End If
%>

Meta m.m.

<% 'Logget på OK ?
If Session("Login") Then
%>

din side...

<%Else%>
Fejl i brugernavn eller adgangskode. <a href="javascript:history.back()"
style="color: #000000"> Prøv
<%End If%>

Per Ahm

http://www.perahm.dk

Fra : Morten Thor

Dato : 01-02-03 19:22

Hej Per,
Mange tak for dit svar.

Jeg har dog et problem, default.asp virker fint, men admin.asp udfører ikke
det den bliver bedt om, den viser bare den tekst der står i den.
Lige meget om det er det rigtige password jeg taster ind, eller ej.

Det er sikkert bare mig, der ikke kan finde ud af det, hvad tror du at jeg
gør forkert?

Med venlig hilsen

Morten Thor

P.S. hvor sikker er denne måde egentligt?

http://hjem.get2net.dk/thor

Fra : Per Ahm

Dato : 01-02-03 20:35

> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Morten Thor
>
> P.S. hvor sikker er denne måde egentligt?

Prøv igen:

Admin.asp
________
[...]

<head>

<title>Test</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../style.css">
</head>

<% 'Logget på OK ?
If Session("Login") Then
%>

Links til dine "sikre sider"

<%Else%>
<%End If%>

________

Og til underliggende sider, som også skal tjekkes om der er logget ind.
inden den vises
________
<%Response.Buffer = True
If Not Session("Login") Then
Response.Redirect "default.asp"
End If
%>

<head>
<title>test</title>

</head>

________

Husk at alle sider skal være en *.asp

Den er så sikker at du jo ikke kan se koden, hvad enten du er logget
rigtigt ind eller forkert ind, ved at vise kilde...
Har lige tjekket disse to af, og de fungerer fint her!

Husk at copy / paste i notesblok først, ellers formaterer den din tekst
forkert.
Per Ahm

http://www.perahm.dk

______________________________

_____________________________

Fra : Per Ahm

Dato : 02-02-03 13:20

Hej gruppe!

Jeg er blevet mailet ned og ringet til, fordi, folk havde bøvl med at få det
til at virke!

Så derfor har jeg postet 3 filer, og lidt forklaring i

Per Ahm

http://www.perahm.dk

Fra : Per Ahm

Dato : 02-02-03 13:22

> Jeg er blevet mailet ned og ringet til, fordi, folk havde bøvl med at få
det
> til at virke!
>
> Så derfor har jeg postet 3 filer, og lidt forklaring i

Det var ikke for at lyde negativ.....
Det gør ikke noget, det var mere hvis der var andre på sidelinjen, som var
gået igang med at kigge på det.

Per Ahm

http://www.perahm.dk