Pc genstarter efter 15 min!
Fra : TT

Dato : 01-02-03 14:33

Hej NG

Min pc har et seriøst problem.!!
Men først lidt om pcén:
AMD xp 2000,
soltek drv5,
512 mb kingston pc 2700,
seagate barracuda IV 80 gb,
300 W PSU
Styresystem : WinXP
Hver dag man starter op i pc´en går der max 15 min. før den går kold. Så
genstarter den. Efter genstart kører alt perfekt. Jeg har prøvet mange
drivere i mange versioner. Jeg har lavet ram test i 12 timer uden nogen
fejl. Problem opstår også ved ny install af winxp. Nogen der har en idé til
problemet??
Hilsen
Anden

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 01-02-03 14:51

Ram test? hvad bruger du til det? (Jeg tror jeg har et problem med mine
ram...)

/Zonique

Fra : TT

Dato : 01-02-03 15:00

> Ram test? hvad bruger du til det? (Jeg tror jeg har et problem med mine
> ram...)

Jeg brugte et program som hedder MemTest-86 v3.0.
Det skal installeres på en floppy disk og bootes på den

Anden

Fra : Bo S. Christensen

Dato : 01-02-03 15:06

> Jeg brugte et program som hedder MemTest-86 v3.0.
> Det skal installeres på en floppy disk og bootes på den

Takker... det prøver jeg, hvis jeg kan finde det *s*

Fra : Bent Eriksen

Dato : 02-02-03 04:07

"Bo S. Christensen" <zonique@raytracer.dk> skrev i en meddelelse

> Takker... det prøver jeg, hvis jeg kan finde det *s*

Du kan finde programmet her:
www.memtest86.com
Vælg memtest86 version 3.0 under punktet download.

/Bent

Fra : Leony

Dato : 01-02-03 15:39

"TT" <TT@TT.PL> skrev i en meddelelse

> [...]
> mange drivere i mange versioner. Jeg har lavet ram test i 12 timer
> uden nogen fejl. Problem opstår også ved ny install af winxp. Nogen

Windows XP genstarter hvis den fejler i stedet for at komme med den
vanlige blå skærm.
Sæt den til ikke at genstarte ved fejl:
Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System->Avanceret (Start og
genoprettelse) klik på indstillinger->fjern flueben i "Genstart
automatisk".
Nu vil du få en fejlmeddelse som kan bruges til videre fejlsøgning.

Du kan se en liste her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
over mange forskellige meddelser og forslag til hvordan problemet løses.

Hvis du ikke kan løse problemet, så er der god hjælp at hente i
Windowsgruppen.
Da det indtil videre er et Windowsproblem og ikke er hardwarerelateret,
endnu.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : TT

Dato : 01-02-03 17:45

Okay. Det vil jeg prøve. Mange tak for tippet!!

anden

Fra : Smalleye

Dato : 03-02-03 16:49

Prøv evt at se på Jumperen lige ved siden (højre) af din cpu noget med ABS2
den kan du disable
gjorde det selv funger perfekt
Morten