Hundesygeforsikringer
Fra : Flemming Pedersen

Dato : 01-02-03 09:42

Hej

Hvem har erfaringer med sygeforsikring til hunde ( gode såvel som dårlige ).

Hos hvilket selskab får man mest for pengene, eller er de stort set alle ens
i pris og dækning ?.

hilsen

Flemming

Fra : Mallo

Dato : 01-02-03 10:00

"Flemming Pedersen" <flemsing@post4800.dk> skrev i en meddelelse

> Hos hvilket selskab får man mest for pengene, eller er de stort set alle
ens
> i pris og dækning ?.
>
> hilsen
>
> Flemming

Hej Flemming.

Jeg ved,at Trygforsikring har sygesikring til hunde.

En hundeansvarsforsikring koster 240 kr. om året for én hund.
Skal du have udvidet hundeansvar oveni (dækker kun under træning, hvis f.eks
din vapper bider dommeren!) koster det 406,- kr. om året.
Så kommer sygesikring (dækker en del af regningen hvis din hund f.eks bliver
syg) oveni og så koster det 1.169,- kr. for det hele.
Skal du kun have sygesikring koster det 1.002 kr. om året - så det kan godt
betale sig at have det hele hos dem.
("Arbejder hun mon på trygforsikring" spør du nok dig selv.. :) Nej, jeg var
bare tilfældigvis forbi i går og tjekke det til mig selv. )

God weekend Mallo :)

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 02-02-03 11:12

On Sat, 1 Feb 2003 10:00:16 +0100, "Mallo" <a@b.cd> wrotd:

> [...]
>("Arbejder hun mon på trygforsikring" spør du nok dig selv.. :) Nej, jeg var
>bare tilfældigvis forbi i går og tjekke det til mig selv. )

,,,,,,,,,,,,hvad dækker de så af skader på hunden ? hvad er maxbeløbet
inden for et år ? dækker de i weekenden ? jeg har selv provianzial som
er blevet væsentligt foringet i år den koster iøvrigt ca 1500 og
dækker nu kun 80% af skadens beløb og der er mange ting der pludselig
ikke bliver dækket ,så jeg leder selv efter en ny forsikring.

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Mallo

Dato : 02-02-03 13:25

> [...]
> dækker nu kun 80% af skadens beløb og der er mange ting der pludselig
> ikke bliver dækket ,så jeg leder selv efter en ny forsikring.

øhh.. det ved jeg sørme ikke? jeg tænkte bare, at du måske kunne bruge det
til sammenligning eller andet.
Hvad det dækker og så fremdeles, ved jeg desværre ikke noget om.
God weekend
Mallo.

Fra : Mari

Dato : 02-02-03 10:20

"Mallo" <a@b.cd> skrev i en meddelelse
> Jeg ved,at Trygforsikring har sygesikring til hunde.

Du glemnte at læse, at de oplyste priser reduceret med 10% - fordi man
forventer at der tegnes en "Familie pakke"

/Mari

Fra : jysch

Dato : 01-02-03 17:59

Jeg har forsikret min hund i Provinsforsikring, som er et selskab under
Alm. Brand.

Jeg har lige fået en væsentlig præmieforhøjelse på 27 % samtidig med at
der er sket mange ændringer i dækningen.

Jeg har heldigvid ikke haft brug for den, og lige nu overvejer jeg
stærkt at opsige den.

Mange hilsner Jytte

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 02-02-03 11:13

On Sat, 01 Feb 2003 16:59:08 GMT, "jysch" <jysch.news@kandu.dk> wrotd:

> [...]
>der er sket mange ændringer i dækningen.
>
>Jeg har heldigvid ikke haft brug for den, og lige nu overvejer jeg

,,,,,,,,,,,,,ja det er den jeg også har den er blevet ret dårlig
faktisk , jeg leder også efter et nyt forsikringsselskab hvad det
angår.

Fra : Mari

Dato : 02-02-03 10:25

"jysch" <jysch.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forsikret min hund i Provinsforsikring, som er et selskab under
> Alm. Brand.

Ligesom andre - så er jeg også interesseret i, hvad man betaler for
ansvarsforsikring, udvidet ansvarsforsikring og sygeforsikring.

Jeg har forsikret i Provinsforsikring også - og har også oplevet denne
megastigning ad een gang. Problemet for os er, at det ikke er ret
mange selskaber der vil sygeforsikre........

Så, vil I være med til at finde frem til de selskaber, der sygeforsikrer
jeres hunde,
så vi kan checke om vores pris faktisk er en "Farum-pris" eller den er
et udtryk for markedsprisen.

Skriv selskab, hvilken dækning I har - og årspræmien.

/Mari

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 04-02-03 09:29

> [...]
>et udtryk for markedsprisen.
>
>Skriv selskab, hvilken dækning I har - og årspræmien.

,,,,,,,,,,,,,,,,god ide , og det kunne også være intersant at vide om
forsikringen kræver at man har andre forsikringer i det pågældende
selskab ? Der må da findes forsikringer der er bedre end
provinsforsikringen ?

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-02-03 12:10

Flemming Pedersen skriver:

> [...]
> Hos hvilket selskab får man mest for pengene, eller er de stort set alle ens

Hejsa!
Havde faktisk en snak med vores dyrlæge om forsikringer den anden dag, og hun
måtte indrømme, at hun efterhånden ikke anbefalede sygeforsikringer til folks
hunde mere. Selvfølgelig er det er ekstra sikkerhed, hvis man pludselig står med
en kæmpe regning på f.eks. 30.000, men hendes erfaringer var, at det skete så
relativt sjældent, at det samlet set ikke kunne lønne sig. Dækningerne er så
dårlige, at man er meget bedre tjent med en lille opsparing i banken, til hvis
uheldet er ude. Man kan vel sammeligne det med omvent Lotto, en masse små
"gevinster", som forsikringerne alligevel ikke dækker, og så en meget lille
chance for "den store gevinst", hvor man selvfølgelig vil være lykkelig for sin
forsikring. Hvad man vælger er jo i sidste ende et spørgsmål om ens egen økonomi
og temperament.

Hilsen Dorthe

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 02-02-03 14:10

On Sun, 02 Feb 2003 12:09:59 +0100, Dorthe Prip Lahrmann
<dplahrmann@hotmail.com> wrotd:

> [...]
>forsikring. Hvad man vælger er jo i sidste ende et spørgsmål om ens egen økonomi

Jeg ved at sidste år var Provianzial/Provinsforsikring den bedste
forsikring , og uden den havde jeg været 20-30000kr fattigere inden
for 2 år med en syg hund. Så det kan godt betale sig hvis man skulle
være uheldig at få en hund der bliver meget syg ,og det kan man jo
aldrig vide . Jeg har givet selvrissikoen på 600kr ca , ca 10 gange ,
så jeg har betalt 6-7000 ud af ca 30000kr , så hvis man er uheldig med
sin hund hvad sygdom angår så er det meget rart at man har en
forsikring ! Nogle ville måske ikke have råd til at smide så mange
penge på en hund inden for så kort tid , og det ville da være ærgeligt
at stå i en situation hvor man blev nød til at aflive sin hund pga
pengemangel , så forsikring er efter min mening noget man bare har på
sin hund både for dens skyld og ens egen ,jeg ville aldrig undvære en
forsikring ! Jeg kender folk der har betalt meget mere end jeg selv
har på en hund , jeg har mødt en pige der har betalt 55000 af egen
lomme pga allergi/canser og en der har betalt 30000 af egen lomme for
speciel allergi så jeg ville aldrig undvære en forsikring , for når
det kommer til stykket så punger man jo bare ud ligegyldigt hvad
prisen er hvis man holder af sin hund .

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-02-03 14:20

Punish the deed not the breed skriver:

> [...]
> for 2 år med en syg hund. Så det kan godt betale sig hvis man skulle
> være uheldig at få en hund der bliver meget syg ,og det kan man jo

Var det ikke præcis det jeg skrev???
....men så fik vi den jo også for Prins Knud....
Dorthe

Fra : Jaime

Dato : 09-02-03 19:18

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

for sin
> forsikring. Hvad man vælger er jo i sidste ende et spørgsmål om ens egen

Hej Dorthe

Dette er ikke et angreb på dig...men din dyrlæge, for magen til forkvaklet
bavl, skal man lede længe efter.......Selvfølgelig kan man lige så godt
sætte nogle hundrede kr. i banken og så håbe på at lille vaks ikke kommer
til skade. Så kan man lige så godt sætte et par tusinde i banken om året og
så håbe man ikke får indbrud.

Rolig nu........så slemt mener jeg det heller ikke.... :C)

Hvis man "som mange har" har 2 el. flere hunde og bruger den til jagt el.
andet, er der jo en større mulighed for skader end hos den hund der går inde
hele tiden. Nu har jeg/vi haft 3 hunde. Den ene døde efter en operation for
1½ år siden. Pris: 6500.- kr. Den gamle måtte indlægges og aflives for 2
mdr. siden. Pris: 4000.- kr. Hende der er tilbage måtte opereres forleden
pga. en form for tarmslyng. Pris: 8600.- kr. SÅ er man sgu glad for at der
er noget der hedder sygeforsikring...................................

At din dyrlæge siger at der er mange småting der ikke dækkes er noget
pladder, men der er sikkert forskel fra selskab til selskab....

Vi har vores hundeforsikring "og intet andet" hos Topdanmark. En lovpligtig
ansvarsforsikring samt sygeforsikring med en selvrisiko på ca 550.- kr
koster årligt. ca. 976.- - 1000.- Hos Topdanmark er/har der ALDRIG været
problemer med at få dækket sine regninger.

Hvad man vælger er jo som du skriver et spørgsmål om ens økonomi. Hvis man
er selvstændig el. har penge nok, betyder det vel ikke noget med et par
tusinde fra el. til......

For mit eget vedkommende må jeg sige at selvom husstandsindk. er 600.000+,
hus, 2 biler "hvilket er en absolut nødvendighed" så er vi stadig på trods
af en sund økonomi, nød til at se os for hvor vi smider pengene. Og her er
en sygeforsikring en god løsning.

Mvh Jaime

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 09-02-03 19:39

Jaime skriver:

> Hej Dorthe
> Dette er ikke et angreb på dig...men din dyrlæge, for magen til forkvaklet
> bavl, skal man lede længe efter.......

Tjah... den mening er du da velkommen til, men som ejer af 8 katte og to hunde,
synes jeg nu det er helt rigtigt, og jeg kunne aldrig finde på at smide alle de
penge efter et selskab for at få forsikret mine dyr.
Dorthe
www.kishka.dk

Fra : Jaime

Dato : 09-02-03 19:36

> [...]
alle de
> penge efter et selskab for at få forsikret mine dyr.

Tja... nu er en kat vel heller ikke noget man forsikrer??? :C)

Mvh Jaime

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 09-02-03 19:47

Jaime skriver:

> Tja... nu er en kat vel heller ikke noget man forsikrer??? :C)
> Mvh Jaime

Nej, for det kan nemlig ikke lønne sig økonomisk, præcis ligesom det
efterhånden er tilfældet med hundeforsikringerne!
Hilsen Dorthe

Fra : Jaime

Dato : 09-02-03 19:46

> Jaime skriver:

> Nej, for det kan nemlig ikke lønne sig økonomisk, præcis ligesom det
> efterhånden er tilfældet med hundeforsikringerne!
> Hilsen Dorthe

Hej Dorthe

Det er da klart at det bedre kan betale sig, at sætte nogle penge i banken
og så tro og håbe på at uheldet ikke er ude. Det er jo som du siger op til
den enkelte om man vil det ene el. det andet. Nogle hunde fejler aldrig
noget, andre kommer galt afsted konstant....næsten ligesom børn. Ha' en
fortsat go' søndag.....

Mvh Jaime

Fra : Therese

Dato : 09-02-03 22:50

Hej Jaime
Jeg synes nu ikke det er noget bavl Dorthe kommer med, hvis man læser hele
tråden, og synes godt man kan respektere andres udtalelser og holdninger.

"Jaime" skrev
>Nogle hunde fejler aldrig
> noget, andre kommer galt afsted konstant....næsten ligesom børn.

Hvis man bruger sin hund som brugshund er der jo helt klart større
sandsynlighed for skader, end hvis man har en hjemme-hygge-hund, og derfor
kan det sikkert meget bedre "betale" sig at have forsikringen med en
jagthund (og selvfølgelig håbe på, man aldrig får brug for den)

> Det er da klart at det bedre kan betale sig, at sætte nogle penge i banken
> og så tro og håbe på at uheldet ikke er ude. Det er jo som du siger op til
> den enkelte om man vil det ene el. det andet.

Efter denne diskussion tror jeg også det er denne metode, vi vælger at
bruge, men lad os nu se, og jeg har nerver til det de første år

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Jaime

Dato : 10-02-03 11:18

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jaime
> Jeg synes nu ikke det er noget bavl Dorthe kommer med, hvis man læser hele
> tråden, og synes godt man kan respektere andres udtalelser og holdninger.

Hej Therese

Nu var det jo ikke Dorthe der kom med noget bavl, men hendes dyrlæge...

Og jeg HAR læst hele tråden......

Ha' en go' dag :C)

Jaime

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 10-02-03 12:12

On Sun, 9 Feb 2003 22:49:58 +0100, "Therese"
<therese@SLETelverdalen.dk> wrotd:

> [...]
>kan det sikkert meget bedre "betale" sig at have forsikringen med en
>jagthund (og selvfølgelig håbe på, man aldrig får brug for den)

,,,,,,,,,,,,,,,,nu i snakker om "bavl" så er det da noget bavl at en
brugshund skulle blive mere syg end en "sofahund" sofahunde der får
lov til at løbe i skoven og hoppe og springe og lave alt det som andre
hunde vil gøre har da lige så stor rissiko for at blive syg, man kan
da ikke dele det op på den måde . Og en forsikring er jo som det
ligger i ordet en forsikring imod at pludselig tabe mange penge , og
det burde der da ikke være tvivl om at kunne betale sig eller hvad ?
med mindre man er millionær og er ligeglad med penge , så kan det
altid betale sig at forsikre sig ,ellers ville der jo ikke være noget
der hed forsikringer vel . Jeg har da sparet mange penge ved at have
en hundeforsikring og det kender jeg andre der også har , selvfølgelig
er der hunde der aldrig får brug for forsikringen ,men sådan er det
med alle typer forsikringer , og man ved aldrig om det bliver en selv
der får brug for en forsikring ! Så i sidste ende er det jo et
spørgsmål om man er en gambler. Jeg ville da aldrig bryde mig om at
stå i en situation hvor min hund var syg lad os sige at regningen
ville lyde på 10000 kr og hunden var gammel eller der var noget andet
galt ,og man så kom til at tænke , kan det nu betale sig økonomisk,
den situation kommer mange i fordi de ikke har tegnet forsikring , og
jeg vil til en hver tid det kan lade sig gøre forsikre mig imod at
komme til at tænke penge når det gælder min hunds helbred . Men vi er
forskellige og sådan er det jo bare , og enhver har ret til sin egen
mening .

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 10-02-03 12:12

On Sun, 09 Feb 2003 19:38:33 +0100, Dorthe Prip Lahrmann
> [...]

>synes jeg nu det er helt rigtigt, og jeg kunne aldrig finde på at smide alle de
>penge efter et selskab for at få forsikret mine dyr.

,,,,,,,,,Men hvis du pludselig er meget uheldig med dine hunde og
katte og de bliver alvorligt syge så kommer du til at kaste "alle de
penge" og flere til, efter dyrelægen ,hvad er så smartest ?

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 10-02-03 12:28

> [...]

> katte og de bliver alvorligt syge så kommer du til at kaste "alle de
> penge" og flere til, efter dyrelægen ,hvad er så smartest ?

Hejsa Pubse!
Det er såmænd simpel, matematisk risikoberegning...
Det ville koste ca. kr. 11.000 pr. år at forsikre hele banden. Nu har jeg haft hunde
, og især katte i 10 år, og den største enkelte dyrlægeregning til dato har været
kr. 3000 til et brækket katteben. Ingen år har jeg betalt over kr. 6000 til dyrlæger
i alt. Fraregner man så selvrisiko og ting de ikke dækker, så havde det været en
mega underskudsforretning hele vejen rundt, ligemeget hvordan man ser på det!

Risikoen for at der kommer en kr. 50.000 regning er selvfølgelig til stede, men her
er det så at dyrlægens statistik kommer ind; nemlig at det sker så utroligt
sjældent, og at man bør overveje om en sådan behandling overhovedet er i dyrets
bedste interesse. Og mange forsikringer har jo også et "loft" pr. år, har de ikke?

God arbejdslyst sådan en skøn mandag morgen med solskin!
Hilsen Dorthe
http://www.kishka.dk/dorthes/

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 10-02-03 12:49

On Mon, 10 Feb 2003 12:27:42 +0100, Dorthe Prip Lahrmann
> [...]

>bedste interesse. Og mange forsikringer har jo også et "loft" pr. år, har de ikke?
>
>God arbejdslyst sådan en skøn mandag morgen med solskin!

,,,,,,,,,ja der er loft på forsikringerne , og ja det er jo
rissikoberegning du laver , måske jo flere dyr man har jo mindre
rissiko der er for at de alle bliver syge alvorligt, og dermed kan du
spare penge sammen ved at tage fra alle dem der ikke bliver syge og så
eventuelt give til den der eventuelt bliver syg, men hvis de nu alle
bliver syge alvorligt på samme tid ,tjae så er du vist på røven alt
efter hvad din indkomst siger . Men det er som du siger
rissikoberegning/gambling , og så er det jo spørgsmålet om man tør
gamble på det område, sådan er vi jo så forskellige.

Fra : Mari

Dato : 04-02-03 19:52

"Flemming Pedersen" <flemsing@post4800.dk> skrev i en meddelelse
> Hos hvilket selskab får man mest for pengene, eller er de stort set alle
ens
> i pris og dækning ?.

Tilsyneladende et godt tilbud her:
http://www.hundesygekassen.dk/

/Mari

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 06-02-03 10:22

Jeg har undersøgt og ringet rundt til alle forsikringsselskaber i
tlfbogen og har fundet frem til :

codan : slutter når hunden er 10 år

tryg : 10år

danske forsikring : 10 år

topdanmark : 10år

/fair/gf/alka/danica har ingen

if har en meget dårlig forsikring

Alm Brand er den eneste og bedste der dækker hele hundens liv med en
selvrissiko på kun 300kr max på 16000 dækker dog kun 80% af regningens
beløb men det gør de fleste aligevel kun . Alm Brand er uden tvivl den
bedste .

Fra : LLC

Dato : 06-02-03 15:32

Punish the deed not the breed <nobody@home.com> wrote in message news:<2v944vc12kvrr7m4mql8630o982hdghjth@4ax.com>...
> [...]
> selvrissiko på kun 300kr max på 16000 dækker dog kun 80% af regningens
> beløb men det gør de fleste aligevel kun . Alm Brand er uden tvivl den

Hej

Jeg leder også rundt om på markedet, i voldsom irritation over at
Provinzial nu stiger ekstraordinært for tredje gang på 3½ år, med
næsten 400 kr., og dertil samtidig bliver en hel del dårligere mht.
dækning. Er det dem du mener, når du skriver Alm. Brand?

Hvis det er, så er selvrisikoen altså ikke kun på 300 kr. Den hedder
vistnok 685 kr. i 2003-tal, men med den der beregning af 80%'s
dækning, de beskriver i deres nye model, bliver den reelt højere (hvis
jeg har forstået det ret). Der står, at de først beregner 80% af
skaden, derefter fratrækker selvrisikoen, og så udbetaler resten. Det
er lidt teknisk, men så vidt jeg kan se, kommer selvrisikoen derved
til at "veje" ca. 900 kr. Og ved de ting de kun dækker 50% nu, må det
blive meget mere.
Hvis man regner fiktive eksempler på regninger af forskellig størrelse
igennem, synes jeg det er for meget man ender med at skulle betale
selv. Især når forsikringen koster 1425 kr. om året også.
Jeg har heldigvis stort set ikke haft brug for min forsikring hos
provinzial, har én gang fået ca. 160 kr. dækket, og jeg er egentlig
ikke interesseret i et dyrt "partout-kort" til dyrlægen, men i at
forsikre mig mod "katastrofer". Hvis katastrofen indtræffer, vil jeg
gerne være fri for at betale større summer selv (udover selvrisikoen),
derfor har jeg en forsikring.

Og hvem ved egentlig hvornår næste forringelse kommer fra dem? Den der
%-skala indbyder jo til at blive skruet yderligere på... Og når hunden
er fyldt 4 år (det gør min snart), så hænger man vist på sit
forsikringsselskab, for så vil de andre ikke tegne nye forsikringer
mere. Jeg skal lige se på Topdanmarks tilbud, og så er jeg nok den der
er skiftet...

mvh LLC

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 06-02-03 17:22

On 6 Feb 2003 06:32:00 -0800, hugin02@yahoo.com (LLC) wrotd:

> [...]
>næsten 400 kr., og dertil samtidig bliver en hel del dårligere mht.
>dækning. Er det dem du mener, når du skriver Alm. Brand?

,,,,,,,,,,,nej alm brand har opkøbt provinsforsikring men de har
seperate forsikringer, der er kæmpeforskel på dem alm brand er klart
den bedste af dem alle jeg har undersøgt.

Jeg skal lige se på Topdanmarks tilbud, og så er jeg nok den der
>er skiftet...
>
>mvh LLC

'

topdanmark forsikrer kun til hunden er 10 år det syntes jeg er ret
dårligt da det jo er der der er størst rissiko for at hunden bliver
syg , den eneste der forsikrer hele livet til fornuftig pris.

Faktisk er jeg ved at udfylde papirene jeg får sygeforsikring+ansvar+
begrænset livsforsikring for under 1400kr det kan ikke blive bedre.

Fra : LLC

Dato : 07-02-03 10:28

Punish the deed not the breed <nobody@home.com> wrote in message news:<1c254vktfcd1s8su08cp3t85pb50dh2h97@4ax.com>...
(klip)

> [...]
>
> Faktisk er jeg ved at udfylde papirene jeg får sygeforsikring+ansvar+
> begrænset livsforsikring for under 1400kr det kan ikke blive bedre.

Hej igen

Aha - det lyder interessant, og det vil jeg undersøge nærmere. Jeg har
mine øvrige forsikringer hos Alm.Brand, så der er måske noget at hente
i rabat også....

mvh LLC

Fra : LLC

Dato : 07-02-03 11:04

Punish the deed not the breed <nobody@home.com> wrote in message > ,,,,,,,,,,,nej alm brand har opkøbt provinsforsikring men de har
> [...]
>
> Faktisk er jeg ved at udfylde papirene jeg får sygeforsikring+ansvar+
> begrænset livsforsikring for under 1400kr det kan ikke blive bedre.

Ikke for at kværulere, eller ødelægge din fornøjelse ved at have
fundet en god forsikring, men nu har jeg talt med Alm.Brand, og den
flinke forsikringsdame i "mit eget" selskab advarede mig direkte om,
at de sandsynligvis inden for nærmeste fremtid rettede deres
hundeforsikring ind efter Provinsforsikrings (Provinzials), så de blev
ens. Fordi de nu var dele af samme selskab. Hun ville gerne lave
forsikringen til mig, men frarådede mig det altså, da jeg angav
grunden til at jeg vil skifte, nemlig at jeg synes Provinzials nye
forsikring er dårlig.
Og da min hund snart bliver 4, og det dermed er snart er slut med at
skifte, så tør jeg ikke satse på Alm.Brand heller.

mvh LLC

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 07-02-03 13:45

> [...]
>Og da min hund snart bliver 4, og det dermed er snart er slut med at
>skifte, så tør jeg ikke satse på Alm.Brand heller.

hmmm så er der jo ikke rigtig nogen tilbage hvis det er rigtigt .
Jeg håber den flinke dame du har snakket med tager fejl , for hvis hun
ikke gør så er der ingen gode forsikringer tilbage

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 06-02-03 17:14

Og sygekassen danmark er også dårlig de dækker 80% og de første 2 år
kun op til 6000kr om året en selvrissiko på 600 og årlig præmie på
1380 .Så alm brand er uden tvivl den bedste.

Fra : Mari

Dato : 06-02-03 23:03

"Punish the deed not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> Og sygekassen danmark er også dårlig de dækker 80% og de første 2 år
> kun op til 6000kr om året en selvrissiko på 600 og årlig præmie på
> 1380 .Så alm brand er uden tvivl den bedste.

Min nye præmie er varslet til kr. 1.599 i Alm.Brand Provinsforsikring.
Jeg skal betale selvrisiko på 685 kr. og får refunderet 80% (eller 50%) af
det, der er over.
Dvs. at jeg får refunderet 252 af de første 1.000 kr.

Dvs. at min hund skal "opereres" for næsten 2.500,- kr. om året før
sygeforsikringen er omkostningsneutral. Med andre ord dyrlægeregninger
til sygdomsbekæmpelse (med 10 gange selvrisiko) på over 25.000 for de første
10 år.

Jeg har 3 hunde - og hvis jeg i stedet opsparer "præmien" på en
hundesundhedskonto, så skulle det give en opsparing på små 50 tusind
kroner på kontoen i de 10 år forsikringen løber. Hvoraf jeg så kan betale
ansvarsforsikring og de
dyrlægeregninger, der måtte komme - uanset de er helbreds- eller
sygdomsbetingede.

Så mange penge har jeg ikke betalt for de hunde jeg har haft gennem tiden,
selv ikke med diverse operationer og andre kroniske lidelser de har haft. Og
jeg
tror ikke det er normalen, at man kan komme ud for så store omkostninger
til sygdomsbekæmpelse på ellers sunde hunde.

Hvis en af mine hunde skulle komme til at fejle noget, der kræver en
udgift på mere - så vil jeg stille et meget stort spørgsmålstegn ved,
om den har et værdigt liv, der berettiger den udgift. Ikke for pengenes
skyld,
men for hundens.

Ergo, min nye sygeforsikring hedder en hundesundhedskonto i min bank,
og jeg har lavet en fast månedlig overførsel i min "Netbank", så det bliver
gjort.
Ansvarsforsikringen tegner jeg gennem min races specialklub. (Man
kan også vælge DKK's tilbud, hvis man har mulighed for det.)

/Mari

Fra : Flemming Pedersen

Dato : 06-02-03 21:29

Hej alle

Tak for de mange gode besvarelser og indlæg i NG på mit
spørgsmål om pris og dækning på hundesygeforsikringer.

hilsen Flemming P