Tilpas billede (igen...)
Fra : JL

Dato : 01-02-03 10:38

Hej

Jeg har forsøgt at finde løsningen på mit problem i denne nyhedsgruppe og på
Nettet, men uden held. Håber nogen kan hjælpe mig

Jeg har indsat et trykfølsom billede i en topramme. Problemet er, at på
nogle pc'er skal man bruge rullepaneler for at navigere i toprammen. Det
synes jeg er grimt. Jeg kunne godt tænke mig, at billedet selv indretter
størrelsen efter den opløsning/størrelse skærm man har. Kan det lade sig
gøre? Jeg har forsøgt mange forskellige ting, men det tætteste jeg er kommet
på er, at udfylde rammen. Men så kommer billedet (som også fungerer som en
menu) til at fremkomme flere gange. Det er jo heller ikke meningen. Hvad gør
jeg?

Mvh.

John L.

www.doestrupskole.dk

Fra : Per Ahm

Dato : 01-02-03 13:12

"JL" <loenborg@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> menu) til at fremkomme flere gange. Det er jo heller ikke meningen. Hvad

Hej Du!

Det bedste du ville kunne gøre er at, lave et billede som du anvender som
baggrund i din top frame!
Klip et stykke ud af den bg du har nu, hvor du har den blå bg, samt den lyse
blå stribe men ingen tekst. Klip et stykke ud på 2 pix i breden.

Dette bilede anvender du som bg. på siden i din top frame. - Så er du sikker
på at den gentager sig selv uanset størelsen på brugernes skærm.

Herefter indsætter du en tabel med 2 rækker og det antal kolonner der skal
til. For dernæst at indsætte dine knapper og logoet i disse tabeller. Sørg
bare for at du ikke laver din síde bredere end 750 pixels. så er du ret
sikker på at de fleste brugere kan se alle dine knapper!

Der efter tilretter du din topframe, så den ikke viser rullepaneler,
højreklik på din frame, og vælg ramme instillinger, nedererst vælger du din
ønskede indstilling, og jeg ville vælge "aldrig" i en top frame, af din art!

Per Ahm

http://www.perahm.dk

Fra : Per Ahm

Dato : 01-02-03 13:15

"Per Ahm" <perahm@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
din
> ønskede indstilling, og jeg ville vælge "aldrig" i en top frame, af din

Hov....

Sæt din top frame's højde til den samme som dit baggrunds billedes højde

Per Ahm

http://www.perahm.dk

Fra : JL

Dato : 01-02-03 15:00

Hej Per

Tusind tak for dit hurtige svar. Jeg vil prøve med dit løsningsforslag
hurtigst muligt.

Mvh.

John L.

Fra : Per Ahm

Dato : 01-02-03 15:07

Velbekom!

Håber det lykkedes for dig, ellers kommer du bare igen!

Per Ahm

http://www.perahm.dk