IBM 300PL (PII) uden windows
Fra : Bjarne O. Poulsen

Dato : 01-02-03 13:09

ovenstående er købt med NT4, jeg ville lave den om til en 95'er. Først Fdisk
og så i gang, men under opstarten på startdisk går den i out of memory under
dos-scandisk, som den forlanger kørt (der er 64 MB) - jeg har prøvet at slå
cache og netværksunderstøttelse fra i bios, men stadig...
nogen med et godt bud ?

mvh /Bjarne

Fra : Peter Pan

Dato : 01-02-03 13:57

"Bjarne O. Poulsen" <B.O.P@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
slå
> cache og netværksunderstøttelse fra i bios, men stadig...

Lyder ikke som et hardware problem.....

Men det er nok ledig konventionel hukommelse den mangler (det under 640 KB)

Du kan installere uden at køre scandisk ved at starte
installationsprogrammet op med "setup /is" eller "install /is")

Mvh
Anders

Fra : o&u

Dato : 01-02-03 14:03

On Sat, 1 Feb 2003 13:08:45 +0100, "Bjarne O. Poulsen"
<B.O.P@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>dos-scandisk, som den forlanger kørt (der er 64 MB) - jeg har prøvet at slå
>cache og netværksunderstøttelse fra i bios, men stadig...

Prøv med noget partition magic (2 disketter)

Fdisk ser ikke ntfs og hpfs (OS/2), det gør partition magic.

Jeg tror, der er partitioner og snavs, du ikke kan se.

mvh

John