Også postet i dk.edb.hardware.bundkort...U~
Fra : Caveman

Dato : 11-03-01 21:31

Jeg har netop sat min nye PC sammen. Det er en AMD 1200MHz 266MHz FSB på et
Abit KT7A-RAID med 512 Mb 133MHz ram.
Jeg har et D-Link 538tx netkort den sammen med et Matrox G400max og et SB
Live player.
Endelig kører jeg Win ME på den, lagt på 2 stk IBM 30GB HD i RAID 0 mode.
Problemet opstår når jeg overfører filer fra min gamle PC. Efter ca. 5
minutter går PC ned med en fejl der hedder Vxd(FAT). Altså at der ser ud til
at ske en fejl mellem memory og HD.
Jeg kan også se at der er mange kollisioner på min hub, men ikke når jeg
kører via min router til internettet.
Når den bare kører går den ikke ned, men jeg har dog endnu ikke kørt andre
programmer end SETI på den endnu.
Hvad er der galt?
Net kablet er et færdig købt, så det burde ikke fejle noget.
Har i et bud? Lige nu har jeg sat den ned til at køre 12x100, så den er ikke
overclocket på noget måde (nærmest underclocket).
I need help!

Fra : Steffen V P

Dato : 12-03-01 17:46

{--- START ORIGINAL MESSAGE ---}
"Caveman" <Convict76@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er ikke
> overclocket på noget måde (nærmest underclocket).
{--- END ORIGINAL MESSAGE ---}

Jeg har også haft problemer med en fejl i den samme VxD, og det er ret
vigtig én, da det er filsystemet

Første gang løste problemet sig, da jeg slog DMA fra på diskene og
genstartede, hvorefter jeg slog den til igen.

Anden gang var 'puteren ikke så samarbejdsvillig. Jeg syrede totalt af,
og efter at have prøvet, at ændre alle diskopsætninger + netkonfig (ja,
det var sgu det samme problem) installede jeg Windows ME igen. Det
hjalp.

Det skal dog lige siges, at det kun var en IBM 30GB 75GXP og at den ikke
sad i RAID eller lign.

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen