Vedr.graviditet
Fra : Lene C. Petersen

Dato : 01-02-03 08:44

Hejsa

Jeg har bare lige et enkelt spørgsmål til gruppen. Hvor tidligt kan man
begynde at få kvalme og opkastfornemmelser i forbindelse med graviditet ?

Jeg er begyndt at have en slags morgenkvalme nu og det nu ellers kun 1 uge
efter ægløsningen har fundet sted. Det minder nemlig lidt om første gang jeg
var gravid men da kom kvalmen først 1½ måned inde i graviditeten.

Så hvis der er nogle der har erfaring med ovenstående så skriv endelig
tilbage. Jeg er noget så spændt men det er jo endnu for tidligt at tage en
prøve. Jeg har bare så svært ved at tro, at første gang kan være lykkens
gang.

Med venlig hilsen

Zille

Fra : Sander

Dato : 01-02-03 10:55

Lene C. Petersen <lcp@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3b7a8b$0$218$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har bare lige et enkelt spørgsmål til gruppen. Hvor tidligt kan man
> begynde at få kvalme og opkastfornemmelser i forbindelse med graviditet ?

3 - 4 uger henne, er ikke usandsynligt, men det varierer jo, fra person til
person og fra graviditet til graviditet.

> [...]
jeg
> var gravid men da kom kvalmen først 1½ måned inde i graviditeten.

Der kan godt komme en ægløsning efter, at man er blevet gravid. Det gjorde
der, da jeg ventede vores første barn, så vi opdagede det først, da jeg var
9 uger henne.

> [...]
> prøve. Jeg har bare så svært ved at tro, at første gang kan være lykkens

Det er altid spændende, om det lykkedes eller ej. Ved vores sidste barn gik
vi til læge, lige på 28 dagen, efter sidste ægløsning ( kunne heller ikke
vente ) og prøven var positiv.

Nu må i jo bare have lidt tålmodighed, til i kan få foretaget
graviditetstesten. Held og lykke med det !

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Svend Pedersen

Dato : 01-02-03 11:17

"Lene C. Petersen" <lcp@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er begyndt at have en slags morgenkvalme nu og det nu ellers kun 1 uge

Kære Zille. Det *er* lige tidligt nok, for det kan jo være et maveonde, men
jeg tager alligevel chancen: TILLYKKE!!

Min egen kæreste begyndte på kvalmefornemmelserne nogenlunde som du, og den
er god nok. Hun er *meget* gravid.

> Det minder nemlig lidt om første gang jeg
> var gravid men da kom kvalmen først 1½ måned inde i graviditeten.

Så langt er Pia ikke engang endnu.

> [...]
> prøve. Jeg har bare så svært ved at tro, at første gang kan være lykkens

Men det kan det altså.

Fra : Louise

Dato : 01-02-03 11:16

> [...]
>
> Jeg har bare lige et enkelt spørgsmål til gruppen. Hvor tidligt kan man
> begynde at få kvalme og opkastfornemmelser i forbindelse med graviditet ?

sidst jeg var gravid, havde jeg allerede kvalme 2 uger efter jeg var blevet
gravid. Vidste ikke muligheden for at jeg var det var der, men da jeg så
tilbage efter testen var positiv, kunne jeg godt se tegnene på det!

Man som sagt kommer det meget an på den enkelte og den enkelte graviditet...

Da jeg ventede min ældste, mærkede jeg feks først liv i 16 uge. Og fik først
kvalme i 20 uge!?!
Hvor imod ved den lille kunne jeg allerede i 11 uge, og havde kvalme som
ovenstående, alledere 2 uger efter ægløsning!

Louise

Fra : Bettina Løhmann

Dato : 01-02-03 14:18

> [...]
> Hvor imod ved den lille kunne jeg allerede i 11 uge, og havde kvalme som
> ovenstående, alledere 2 uger efter ægløsning!

Det er meget normalt at man ved den næste mærker liv meget tidligere, man
bliver også meget hurtigere "tyk" (fordi livmoderen aldrig bliver helt så
stram som ved første gravditet) og lignende - hvad mærken liv angår, kender
man jo fornemmelsen anden gang, hvor man første gang ikke var klar over, at
det VAR liv, før man fik et ordentligt spark eller sådan noget. Forstå mig
ret, nogen mærker det naturligvis tidligt også ved den første, men det ER en
meget normal oplevelse, at man mærker liv meget tidligere ved de næste
graviditeter, fordi man ved, hvordan det føles og har lært at kende forskel
på lidt "flagren" fra den lille og almindelig luft i maven. .

Venlig hilsen,
Bettina

Fra : Louise

Dato : 01-02-03 17:56

Helt enig!

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-02-03 11:14

Jeg har da hørt om folk der fik kavlme 5 minutter efter manden var hoppet
af, så det er vel ikke helt umuligt, men der kører også noget mave-halløjsa
for tiden... Er det noget i arbejder på, at blive gravid?

Rinnie

Fra : Lene C. Petersen

Dato : 02-02-03 20:44

Hej Rinnie.

Tak for dit svar. Vi arbejder ikke vildt på det. Vi havde dog regnet med, at
der ville gå nogle måneder eller et ½ år inden at der var gevinst. Nu er det
jo heller ikke sikkert, at der er jackpot denne her gang. Men nu har der
været morgen-og aftenkvalme i snart en uge !!! Jeg har dog lige taget en
test ( kunne ikke lade være ) men den viste ingenting. Det kan jo nok hænge
sammen med, at den er beregnet til den første dag over tiden. Og det er der
jo små 3 - 4 dage til !!!!!!!

Venlige " kvalme " - hilsener

Zille

Fra : Eva

Dato : 01-02-03 16:30

Hej Zille
Jo første gang kan godt være lykkens gang, tro mig. Det var det her og jeg
er nu 4½ måned henne.
Og jeg havde også begyndende kvalme allerede efter en uge, så helt umuligt
er det altså ikke.

Lige en anden ting, som ikke har noget med dit spørgsmål at gøre, men er du
(Lene) den samme Lene som min mor fik 2 katte af i oktober sidste år? Bare
ren nysgerrighed.

Hilsen og sikkert stort tillykke fra Eva (Esbjerg)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 01-02-03 18:12

> [...]
du
> (Lene) den samme Lene som min mor fik 2 katte af i oktober sidste år? Bare

Tænker du på Lene i Ulfborg?

Rinnie

Fra : Eva

Dato : 01-02-03 18:33

Hej Rinnie

Den Lene jeg tænker på bor enten i eller omkring Århus.
Jeg er nok lidt dum, men jeg ved ikke helt hvor Ulfborg er...

Eva

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 02-02-03 18:32

"Eva" <eva@removeesenet.dk> wrote in message
> Hej Rinnie
>
> Den Lene jeg tænker på bor enten i eller omkring Århus.
> Jeg er nok lidt dum, men jeg ved ikke helt hvor Ulfborg er...

Det ligger såmænd i Vestjylland, mellem Ringkøbing og Holstebro,
nærmest det sidste.

Mvh. Bodil.

Fra : Eva

Dato : 02-02-03 23:23

Hej Bodil
Tak for dit svar.
Det er altid rart og lære noget nyt.
Hilsen en lidt klogere Eva

Fra : Pia

Dato : 01-02-03 18:17

Hej
Jeg har lige været syg i over en uge med kvalme, opkast og nej jeg er ikke
gravid . Det er først nu 1 uge efter jeg har lyst til mad igen.
Men pøj pøj.
Hilsen
Pia