Orange JustGo/6110?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-02-03 03:03

Hej alle

Jeg har købt ny mobilos og har så foræret min far den "gamle" Nokia
6110. Og han købte et Orange JustGo taletidskort, som jeg hjalp ham få
op at køre.

Var det dumt at vælge Orange? Jeg er sikker på jeg en gang har set et
sted, at hvis telefonen ikke understøtter GSM 1800, så betaler man vildt
meget mere pr. opkald fra en Orange JustGo. Er det korrekt?

Han kommer nok aldrig til at ringe meget fra 6110'eren, eller modtage
opkald. Men jeg vil nu gerne vide om Orange tager røven på ham, hvis han
ringer to minutter fra den.

Mojn, Thomas

Fra : Fischer

Dato : 01-02-03 07:49

> Var det dumt at vælge Orange? Jeg er sikker på jeg en gang
> har set et sted, at hvis telefonen ikke understøtter GSM 1800,
> så betaler man vildt meget mere pr. opkald fra en Orange
> JustGo. Er det korrekt?

Du har ret. Det koster 1,50 kr. mere pr. minut - altså 4 kr. pr. minut.
Og endnu værre, er der steder i landet hvor Orange har valgt udelukkende at
køre på deres eget net, og derfor ikke roamer på Sonofon. Så nogle steder
vil telefonen overhovedet ikke fungere!

> Han kommer nok aldrig til at ringe meget fra 6110'eren, eller
> modtage opkald. Men jeg vil nu gerne vide om Orange tager
> røven på ham, hvis han ringer to minutter fra den.

Hvis han vil ringe meget lidt fra den, er JustGo et dårligt valg i det hele
taget.
Taletiden gælder nemlig kun i 3 måneder, hvorefter han er tvunget til at
indsætte ny taletid.

Hvis du kan fortælle mig hvor meget du regner med at han kommer til at bruge
telefonen, så skal jeg fortælle dig hvad der er det bedste og billigste
taletidskort.

*Fischer
OBS: Hvis nogen vil sende mig en mail, så fjern årstallet i adressen.

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 01-02-03 22:16

Fischer <express2003@get2net.dk> wrote:

> [...]
> køre på deres eget net, og derfor ikke roamer på Sonofon. Så nogle steder

Ahh, der kan man se. Jeg syntes nok der var noget der lugtede

> Hvis du kan fortælle mig hvor meget du regner med at han kommer til at bruge
> telefonen, så skal jeg fortælle dig hvad der er det bedste og billigste
> taletidskort.

OK, den er mest ment som en "nød telefon", du ved hvis man sidder fast i
en snedrive, eller bliver syg når man er alene. Men også til korte
beskeder ind i mellem. Ingen SMS!

Jeg vil skyde på aller højest 10 minutter om måneden, men hvis man
finder et rimeligt prisniveau, vil man måske ringe op fra den lidt mere.

Tak for hjælpen i øvrigt!

Mojn, Thomas

Fra : Fischer

Dato : 02-02-03 07:11

> [...]
> Jeg vil skyde på aller højest 10 minutter om måneden, men hvis man
> finder et rimeligt prisniveau, vil man måske ringe op fra den lidt mere.

Hvis vi holder fast i de 10 minutter, så vil jeg anbefale Tele2 Tank Op. De
har samme minutpris som Orange, men længere 'holdbarhed' (½ år), og ingen
krav til GSM1800 (kører på Sonofons net).

Da du jo allerede har investeret i en JustGo, kan du lige så godt flytte
nummeret til Tele2. Det er ganske gratis og du får lige nu 187,50 kr.
taletid med i købet:
http://129.142.230.23/t2mobil_250sms/a/

Fra : Claus E Beyer

Dato : 04-02-03 06:26

"Fischer" <express2003@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> taget.
> Taletiden gælder nemlig kun i 3 måneder, hvorefter han er tvunget til at

»Mobilix/Orange Mayday« som gælder et helt år, findes det ikke længere?

Er der ikke nogen taletidskort mere, som gælder et helt år pr. opladning?

Claus

Fra : Fischer

Dato : 04-02-03 16:31

> »Mobilix/Orange Mayday« som gælder et helt år, findes det ikke længere?

Nej, det er udgået. Jeg ved ikke om man kan være heldig og falde over en
tankstation der har en startpakke liggende.

> Er der ikke nogen taletidskort mere, som gælder et helt år pr. opladning?

Jo TDC Mobiltid. Og du kan nøjes med at indsætte 50,- kr. pr. år.

Fra : Christian Poulsen

Dato : 04-02-03 18:13

> Nej, det er udgået. Jeg ved ikke om man kan være heldig og falde over en

Orange egne butikker har det også sålænge lager haves. Men jeg ved ikke
hvor mange der er tilbage hos Dangaard.