Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kraftig Advarsel! imod buydomains.dk
Fra : DumboJet

Dato : 01-02-03 01:21

[Resume: De har uberettiget hævet en masse penge på mit Visakort og
nægter at betale dem tilbage. Sagen ligger nu hos PBS Danmark A/S]

Hej

Jeg har for over et år siden registreret mange domæner hos
buydomains.dk og da det blev tid til at forny dem havde jeg allerede
flyttet dem til en anden host fordi at jeg simpelten ikke kunne
kontakte deres support uden at blive svinet til eller få sarkastiske
svar (hvis jeg overhoved fik nogen) og fordi de hele tiden ændrede
deres forretningsbetingelser således at mine udgifter steg med flere
tusinde kroner om året.

Alligevel sender de mig en e-mail for hvert domæne hvor i de skriver
at de vil hæve pengene for fornyelse af disse domæner på mit Visakort
ud fra de kort oplysninger jeg brugte for et år siden.

Jeg skriver selvfølgelig igen og siger at de ikke skal hæve noget som
helst fra mit Visakort da disse domæner slet ikke ligger hos dem!!!
Og så tilføjer jeg også at jeg ikke er interesseret i at de gemmer
mine Visakort oplysninger og påpeger at jeg aldrig har givet
tilladelse til at de kan gemme mine Visakort oplysninger (jeg havde
kun brugt det til at købe domænerne et år tidligere igennem en form
som man normalt gør)

De siger så at jeg skal gå ind i admin sektionen og annulere eller
ændre betalingsmåden for domænerne, hvilket jeg gør.

Knapt en måned senere hæver de en masse penge af mit Visakort for de
samme domæner som ligger hos en anden udbyder og jeg havde også betalt
gebyrerne til DK-Hostmaster A/S.
Jeg skriver selvfølgelig igen og spørger hvorfor de har hævet disse
penge og påpeger igen at jeg ikke har givet dem tilladelse til at
bruge mine Visakort oplysninger og faktisk direkte har pålagt dem ikke
at bruge dem og slette dem.

Jeg får en e-mail igen hvor de sviner mig til og blandt andet skriver
at jeg er en "evil and angry person" (deres support er som regel på
amerikansk). Dog tilføjer de at de skal overføre pengene tilbage.

Igennem en hel måned sker der intet og jeg rykker med jævne mellemrum.
Så får jeg overført ca. 1/6 del af pengene tilbage ????

Der foregår så en masse skriverier imellem os hvor jeg konstant med
jævne mellemrum rykker efter pengene og siden den 09.januar 2003 (de
hævede pengene den 03.december 2002) har de fuldstændig ignoreret mig
og besvarer ikke en eneste af mine ugentlige henvendelser og jeg har
ikke fået mine penge igen.

Jeg har nu efter anbefaling fra min bankmand hos BG Bank anmeldt dem
til PBS Danmark A/S for misbrug af Visakort og givet PBS fuldmagt til
at lade Politiet få indblik i sagen om dette skulle blive nødvendigt.

Så hold jer langt væk fra disse amerikanske svindlere og for guds
skyld brug ikke Visakort på deres hjemmeside.

De har været totalt uprofessionelle hele vejen igennem og deres
support er ikke alene udmygende og for kunden men kort sagt så barnlig
som den nu engang kan være fra voksne mennesker.

Mvh

HM

Fra : Lars

Dato : 01-02-03 08:08

"DumboJet" <r_u@ready.dk> wrote in message
> [Resume: De har uberettiget hævet en masse penge på mit Visakort og
> nægter at betale dem tilbage. Sagen ligger nu hos PBS Danmark A/S]

Well, du er uheldig. Jeg har brugt og bruger stadig buydomains, og jeg har
ikke oplevet noget der tilnærmelsesvis ligner det du har oplevet.

Jeg fik også en email med warning om at de ville hæve årsgebyret for min
domæne, men jeg ændrede bare betaleren inde på deres "admin" side, så der
blev ikke hævet nogle penge.

Jeg er heller aldrig blevet svinet til af deres support, nærmest tværtimod.
Når jeg en sjælden gang har haft brug for dem, så har jeg altid fået hurtig
og præcis information.

Om det så er dig eller mig der er repræsentativ for, hvordan de behandler
deres kunder kan jeg jo kun gisne om

/Lars

Fra : Ole :-\)

Dato : 01-02-03 09:23

Lars skrev
> [...]
tværtimod.
> Når jeg en sjælden gang har haft brug for dem, så har jeg altid fået

Jeg har slet ikke fået henvendelser fra dem de sidste mange måneder lige
meget hvad jeg har spurgt om

Ole

Fra : John Hinge

Dato : 01-02-03 11:33

On 01 feb 2003 Ole was heard to say:

> Jeg har slet ikke fået henvendelser fra dem de sidste mange
> måneder lige meget hvad jeg har spurgt om

Det kan så skyldes at den mailserver de skal sende til, altså
der hvor din emailadresse bor, filtrer via diverse antispam lister.
Buydomains eller Buydomains udbyder har en forunderlig tendens
til at stå i diverse lister.

Jeg havde en anden sjov oplevelse den anden dag.
Jeg skulle registrere et .org domæne (jaja jeg ved godt jeg ikke
er en non govermental organisation men pyt..) og jeg startede
hos buydomains, for her har jeg i forvejen et domæne...
Buydomains sagde domænet var ledigt, og jeg udfyldte det hele,
kun for at få afvist mit Visakort, jeg prøvede et par gange og
gjorde mig umage med indtastningen, men nix.. Eftersom jeg
vidste der var penge på kontoen, og kortet ellers havde fungeret
fint online samme dag, prøvede jeg en anden registrant.
der fandt jeg ud af at det ønskede domæne sandelig ikke var ledigt...
Jeg fandt så et lignende navn og registrerede dette. keine problem.
(Inklusiv min Visa betaling)

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om Buydomains.. På den ene side
synes jeg ovenstående, og resten af trådens oplevelser, er ret skidt,
på den anden side så har jeg ikke haft nogen problemer med det domæne
jeg har hos dem, som så godtnok kun har dns hos dem, jeg hoster selv
siden på min egen server.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Ole :-\)

Dato : 01-02-03 17:23

John Hinge skrev
> [...]
> der hvor din emailadresse bor, filtrer via diverse antispam lister.
> Buydomains eller Buydomains udbyder har en forunderlig tendens

Ikke forstået

> [...]
> på den anden side så har jeg ikke haft nogen problemer med det domæne
> jeg har hos dem, som så godtnok kun har dns hos dem, jeg hoster selv

Hvor længe har du været kunde der?

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-02-03 20:44

" Ole :-\)" <ole@spørg.mig> wrote:

>Ikke forstået

Buydomains' mailservere havner af og til i diverse sorte lister
over kendte spamkilder. Nogle mennesker/firmaer bruger disse
sorte lister til filtrering af modtaget mail. Dvs. at man ikke
kan vaere sikker paa, at en mail fra BD naar frem.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : DumboJet

Dato : 01-02-03 12:42

"Lars" <arthurdent44@hotmail.com> wrote in message news:<3e3b726c$0$184$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> og præcis information.
>
> Om det så er dig eller mig der er repræsentativ for, hvordan de behandler

:) Ja! Jeg går ud fra at andre er heldigere end andre fordi jeg både
ændrede betalingsmåde for samtlige domæner og fik en fejl, skrev til
dem om fejlen og de bekræftede at de havde fået indstillingen. Så
annulerede jeg domænerne og skrev en e-mail for hvert enkelt domæne at
de ikke skulle hæve pengene og forbød dem at bruge mit Visakort til
noget som helst og bad om at få slettet disse oplysninger.

Du skriver "Når jeg en sjælden gang har haft brug for dem".

Der tror jeg at vi har jokeren. De var også udmærkede efter min mening
de første par måneder. Så gik 17 af mine domæner ned og jeg kunne
hverken bruge e-mail eller hjemmesiderne. Jeg kontaktede dem og fik
svaret "all work fine".

Det gjorde de så ikke og jeg skrev igen og sagde at det var ikke
tilfældet. Jeg fik så en næsten halv meter lang e-mail hvor de
sarkastisk skrev Adressen for hvert af domænerne og nedenfor hvert
domæne skrev "e-mail works fine, admin works fine, dns works fine" og
en masse sarkastisk ævl og påstande om at det var hos mig at problemet
lå.

Jeg fik så venner i 2 forskellige lande og diverse steder i Danmark at
prøve siderne og de kunne kun konstantere at de ikke fungerede.
Efter 4 døgns tovtrækkeri med dem fik jeg en e-mail hvor der stod "all
work fine now" Ingen undskyldning, ingen forklaring bare den korte
mail med 4 ord.

Siden har jeg kun haft problemer med dem og tro mig at jeg ikke
skriver i disse grupper udelukkende for at lyve ubegrundet om dem,
hvorfor i alverden skulle jeg nu også det?

Jeg har forsøgt at kontakte dem på samtlige e-mail adresser jeg kender
og via online support siden 09.januar og de ignorerer mig fuldstændig
og har p.t. efter 2 måneder stadigvæk ikke givet mig mine penge igen.

Fra : Lars

Dato : 01-02-03 13:00

> [...]
> de første par måneder. Så gik 17 af mine domæner ned og jeg kunne
> hverken bruge e-mail eller hjemmesiderne. Jeg kontaktede dem og fik

Jeg har nu haft dem i over 2 år uden nævneværdige problemer.

> Siden har jeg kun haft problemer med dem og tro mig at jeg ikke
> skriver i disse grupper udelukkende for at lyve ubegrundet om dem,
> hvorfor i alverden skulle jeg nu også det?

Jeg tror skam ikke du lyver. Jeg beskriver bare mine oplevelser, som er
forskellige fra dine.

Jeg tvivler ikke på at du har haft de dårlige oplevelser du beskriver, og
det er surt og for dårligt fra deres side..

/Lars

Fra : Ole :-\)

Dato : 01-02-03 17:28

Lars skrev
> Jeg har nu haft dem i over 2 år uden nævneværdige problemer.

Så burde du også have oplevet hvordan de i efteråret havde slukket for hele
skidtet. Al email, alle sites - inkl deres eget var dødt fordi de havde
slukket for strømmen. Jeg kan ikke huske hvor længe det varede, men længe
nok til jeg husker det - lææænge

Fra : Lars

Dato : 04-02-03 10:47

" Ole " <ole@spørg.mig> wrote in message
> [...]
> skidtet. Al email, alle sites - inkl deres eget var dødt fordi de havde
> slukket for strømmen. Jeg kan ikke huske hvor længe det varede, men længe

Ja, det varede en 3-4 dage, og jeg fik en email en uges tid i forvejen hvor
de fortalte at det ville ske pga. fysisk flytning af servere og ændring af
IP adresser. I mailen var der også et link til en nød-webmail man kunne
bruge i mellemtiden.

/Lars

Fra : Allan Olesen

Dato : 04-02-03 17:46

> [...]

>de fortalte at det ville ske pga. fysisk flytning af servere og ændring af

Selv naar det er varslet, virker det ikke professionelt at have
nogen som helst nedetid pga. aendrede ip-adresser.

En fysisk flytning kan naturligvis berettige en vis nedetid, men
ligefrem 3-4 dage...

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : P. Larsen

Dato : 04-02-03 22:37

Allan Olesen wrote:

> Selv naar det er varslet, virker det ikke professionelt at have
> nogen som helst nedetid pga. aendrede ip-adresser.

dyndns.org

"nede-tid" er under .5 sekunder ifølge min erfaring.

Mvh.
P. Larsen

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-02-03 20:48

"P. Larsen" <bitdeb@hotmail.com> wrote:

>dyndns.org

Var det en vittighed?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : "Erik Andersen

Dato : 05-02-03 21:42

> --
> Allan Olesen, Lunderskov.
> Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Koeb CDR i tyskland, det er langt under halv pris....

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-02-03 07:20

"Erik Andersen <Diverse webhotelfirmaer>" <teamea@mailme.dk>
wrote:

>Koeb CDR i tyskland

Det goer jeg ogsaa. Men det snarere forstaerker mit standpunkt.

FUT: somewhere

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Ole :-\)

Dato : 01-02-03 09:20

DumboJet skrev
> Jeg har nu efter anbefaling fra min bankmand hos BG Bank anmeldt dem
> til PBS Danmark A/S for misbrug af Visakort og givet PBS fuldmagt til
> at lade Politiet få indblik i sagen om dette skulle blive nødvendigt.

De svin har også hævet hos mig.

Jeg kiggede lige mini kontoudtog igennem for MasterCard'et og kan se at de
også har hævet hos mig uden tilladelse. Det har godt nok undret mig hvorfor
jeg hade to gamle domains liggende der når jeg logge på admin-delen.

Jeg skrive nu til Sebkort.dk som jeg har mit MasterCard hos om at hente mine
penge hjem igen.

Ole

Fra : Christian Thomsen

Dato : 01-02-03 12:01

Sig Mig.. hvad er det da for et fusker firma?!!!?!

tror da lige jeg ser om vi ikke kan få den på newz.dk :)

ThomZen

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-02-03 20:49

" Ole :-\)" <ole@spørg.mig> wrote:

>De svin har også hævet hos mig.

Men ikke hos mig.

Jeg fik en mail om, at det var paa tide at betale, og at de ville
forsoege at traekke betalingen fra mit kreditkort.

OK. Jeg havde ikke givet dem lov til at traekke paa kortet, men
de skulle jo have pengene under alle omstaendigheder, og nu slap
jeg for besvaeret.

Men pengene blev ikke trukket. I stedet fik jeg en mail om, at
det ikke var lykkedes for dem at traekke pengene, og at de derfor
havde suspenderet mit domaene. Ikke nogen frist for manuel
betaling, bare lukning her og nu.

Saa flyttede jeg begge domaener til gratisdns.dk, for det kunne
jeg ikke leve med. Jeg har i oevrigt aldrig faaet svar paa den
opsigelse, jeg sendte dem.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : DumboJet

Dato : 01-02-03 12:47

r_u@ready.dk (DumboJet) wrote in message news:<3100c60a.0301311621.3480321a@posting.google.com>...
> [...]
> support er ikke alene udmygende og for kunden men kort sagt så barnlig
> som den nu engang kan være fra voksne mennesker.

Og til dem som tvivler på mit indlæg kan jeg anbefale at lave en
hurtig søgning i disse grupper efter buydomains.

I kan også kigge på denne tråd hvor der fra bankens side overvejes om
buydomains.dk skal anmeldes til politiet for samme overtrædelse.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=as09b7%2449q%241%40news.cybercity.dk&rnum=39&prev=/groups%3Fq%3Dbuydomains.dk%26start%3D30%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26selm%3Das09b7%252449q%25241%2540news.cybercity.dk%26rnum%3D39

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-02-03 22:12

On 31 Jan 2003 16:21:16 -0800, r_u@ready.dk (DumboJet)
wrote:

>[Resume: De har uberettiget hævet en masse penge på mit Visakort og
>nægter at betale dem tilbage. Sagen ligger nu hos PBS Danmark A/S]

Der skal slet ikke al den palaver til som du beskriver.

Hvis der hæves på et visakort og man ikke mener at det er
berettiget, så beder man blot sin bank om at føre beløbet
tilbage og så skal de såmænd bare gøre det.
Det bliver så efterfølgende kreditors problem at opkræve
beløbet efter at denne har godtgjort sit krav, men
visakortet skal ikke indblandes.

/Knud

Fra : DumboJet

Dato : 02-02-03 17:54

usenet@berggreen.dk (Knud Berggreen) wrote in message news:<3e3c37a0.6267472@news.stofanet.dk>...

> [...]
> Det bliver så efterfølgende kreditors problem at opkræve
> beløbet efter at denne har godtgjort sit krav, men

Det ved jeg så ikke noget om? Så må BG Bank vel få deres procedurer i
orden.

Jeg ved at i hvert fald virksomheder kan gøre som du beskriver (med
kr. 1.000 som selv risiko), men det lader ikke til at det samme gælder
når virksomhederne ikke vil udlevere kundernes penge?

Det første jeg gjorde var at henvende mig til banken og jeg fik et
express brev med en anmeldelses blanket til PBS Danmark A/S.
På denne blanket står der at "alt misbrug af Visakort SKAL anmeldes
til PBS Danmark" og den SKAL underskrives af både kortets ejer og
banken der har udleveret kortet.

Det er muligt at Banken burde give mig pengene igen? Men sådan har de
i hvert fald ikke valgt at behandle min henvendelse til dem.

Fra : an

Dato : 03-02-03 19:33

Hej,
Jeg skifter Visakort ca 2 gange om året, det forhindrer at kortet bliver
misbrugt steder jeg har handlet.

Ellers køber jeg domæner hos Namezero.com, jeg betaler for 5 år ad gangen
USD 15.00 pr. år.
Jeg har aldrig haft problemer med Namezero, hellere tværtimod.

A_N

Fra : DumboJet

Dato : 05-02-03 00:10

Jeg vil bare endnu engang pointere at Buydomains.dk har trukket penge
for en service de IKKE har leveret.

De har trukket penge af mit Visakort for domæner som lå og stadigvæk
ligger hos en anden udbyder og efter at jeg havde annuleret domænerne
hos dem, flyttet dem og skrevet en mail til dem for hvert enkelt
domæne.

Og der er ikke noget med at mine mails ikke kom frem til dem. De får
mine mails da jeg indtil den 09.januar 2003 stadigvæk fik responce på
mine henvendelser. Og jeg ved også at de får alle de mails jeg har
sendt siden den 09.januar selv om de nu boykotter mig og nægter at
kommunikere med mig (selv om jeg stadigvæk har mange domæner liggende
hos dem) da jeg adskillige gange har henvendt mig til deres online
support (når den nu en sjælden gang er online).

De spiller så uskyldige og siger at det ikke er den rette afdeling
o.s.v. men lover at sende beskederne videre til "billing" ....
(selv om det er mit indtryk at der er tale om nogle få personer med
tilknytning til firmaet og den påstand begrunder jeg på at jeg er
blevet svinet til på både dansk og amerikansk og også i deres online
support. Da jeg først blev kunde hos dem købte jeg også domæner for
ca. 9.000 kroner og den handel kunne ikke gennemføres før de havde
ringet til mig 3 gange på mit privatnummer sent om aftenen og
adskillige fax med min underskrift (selv om jeg betalte online med
Visakort).
Den næste handel udløste også adskillige telefonopkald sent om aftenen
og der var hele tiden tale om en amerikansk talende mand og en dansk
talende kvinde.

Og de korte support beskeder "all work fine", "nothing is wrong", "we
are not responseble" får du både i support e-mails og de såkaldte
billing e-mails

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 06-02-03 15:34

> selv om de nu boykotter mig og nægter at kommunikere med mig (selv om
> jeg stadigvæk har mange domæner liggende
> hos dem)

Jeg tør trygt anbefale http://www.gratisdns.dk - *ingen* nedetid, du
betaler direkte til DK-hostmaster (i hvert fald hvis det drejer sig om .dk
domæner), og så sparer du ca. 25 kr. pr. domæne, pr. år ifht. Buydomains
:)

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-02-03 21:39

Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> writes:

> [...]
> domæner), og så sparer du ca. 25 kr. pr. domæne, pr. år ifht. Buydomains

Jeg vil trygt anbefale www.dht.dk også her betaler du domæet direkte
til dk-hostmaster, ok det er ikke vildt billigt at have et "rum" hos
dem men det kører godt, hurtigt og sikkert og det vil jeg egentlig
gerne betale for og gør det om ikke med et smil så med penge og de har
mange forskellige løsninger alt efter behov osv...

Valgte dem selv på anbefaling fra en anden kunde hos dem, hvis
hjemmeside jeg jævnligt besøgte og mig har de altså heller ikke
skuffet gennem de sidste snart 1½ år (et år med besøg og ca et ½ med
mit eget hos dem)

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : l205

Dato : 11-03-03 20:50
Fra : "Erik Andersen

Dato : 11-03-03 21:26

"l205" <oyrasund@oek.dk> wrote in message news:b4lem3$923$1@sunsite.dk...
> Seriøse forretningsfolk, hva?
>
> http://www.domaeneklager.dk/uploads/2000-266-peterbrixtofte.pdf
>

> www.peterbrixtofte.dk

hvem gider ogsaa eje et domain med en associationer til en kriminel
alkoholiker?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-03-04 09:00

> hvem gider ogsaa eje et domain med en associationer til en kriminel
> alkoholiker?

Jeg skal på ingen måde forsvare Peter Brixtofte - men principielt er man
uskyldig i dette land til andet er bevist, og der er faldet dom i sagen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-03-03 22:22

"l205" <oyrasund@oek.dk> skrev:

> Seriøse forretningsfolk, hva?
>
> http://www.domaeneklager.dk/uploads/2000-266-peterbrixtofte.pdf
>

> www.peterbrixtofte.dk

Der er tale om endnu en afgørelse fra klagenævnet for domænenavne, der
på sin vis er ok men visse af argumenterne er noget mærkværdige.

Der står bla.:
"Sekretariatet har ved opslag på Internettet konstateret, at klageren
er den eneste i Danmark, som bærer navnet Peter Brixtofte."

Dette kan "Sekretaratet" slet ikke slå op på Internettet, da Krak, De
Gule Sider og lignende langt fra lister alle danskere.

Det er ydermere ikke op til Klagenævnet at vurdere, hvorvidt en
anvendelse af et domænenavn er i strid med gældende dansk lovgivning -
det er derimod op til de danske domstole.

Og som sædvanlig er selve afgørelsen ordlyd noget sludder:
"... ”peterbrixtofte.
dk” er i strid med gældende dansk ret"
Dette er igen noget det er op til en domstol at vurdere og ikke et
tilfældigt privat klagenævn.

Klagenævnet glemmer i øvrigt, at de reelt formentligt slet ikke har
kompetence til at afgøre domæneklager idet vedtægterne udelukkende
gælder for DIFO/klagenævnet selv og ikke indehaverne af domænenavne
eftersom man ikke indgår en aftale angående de pågældende vedtægter ved
betaling af et domæne. Dette jvf. dommen om .co.dk fra Østre Landsret
http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12096

--
Morten http://miljokemi.dk
Statistik: dk.forbruger februar 2003

Fra : Kasper Christensen

Dato : 12-03-03 07:21

> [...]
> "... ”peterbrixtofte.
> dk” er i strid med gældende dansk ret"
> Dette er igen noget det er op til en domstol at vurdere og ikke et

De kan sagtens sige at det strider mog gansk lov. Det er det samme som
forbrugerstyrelsen kan. SÅ den er god nok og man må jo næsten regne med
at dette sker med klagen når man reg. en mands fulde navn og navnet er
meget specielt.

Mvh

Kasper

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-03-03 17:47

Kasper Christensen <news@kasperc.dk> skrev:

> De kan sagtens sige at det strider mog gansk lov. Det er det samme
> som forbrugerstyrelsen kan.

Du kan ikke sammenligne et ankenævn, der handler med hjemmel i lov og
et privat nedsat ankenævn. Derudover har Forbrugerklagenævnet ingen
magt til at tvinge en handelsdrivende til at følge en afgørelse fra
klagenævnet - det er kun domstolene, der kan det.

> SÅ den er god nok

Nej. Som jeg skrev gælder vedtægterne for DIFO kun DIFO selv og ikke
indehaverne af domæner.

> og man må jo næsten
> regne med at dette sker med klagen når man reg. en mands fulde
> navn og navnet er meget specielt.

Der er 49 dansker, der hedder Brixtofte til efternavn.

Fra : David Konrad

Dato : 12-03-03 09:38

> Dette kan "Sekretaratet" slet ikke slå op på Internettet, da Krak, De
> Gule Sider og lignende langt fra lister alle danskere.

Næh, men du kan se det på Danmarks Statistiks hjemmeside. Hvad Krak og De
Gule Sider dog på nogen måde skulle have med personnavne at gøre kan jeg
sandt for dyden ikke se.

> [...]
> "... "peterbrixtofte.
> dk" er i strid med gældende dansk ret"
> Dette er igen noget det er op til en domstol at vurdere og ikke et

De kan godt afgøre, at det er i strid med de gældende
retningslinier/præcendens.

Fra : Katrine

Dato : 12-03-03 11:15

"David Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message

> Næh, men du kan se det på Danmarks Statistiks hjemmeside. Hvad Krak og De
> Gule Sider dog på nogen måde skulle have med personnavne at gøre kan jeg
> sandt for dyden ikke se.

Nu kan man jo heller ikkepå Danmarks Statistiks hjemmeside entydigt
konkludere, at der kun er én der hedder Peter Brixtofte - faktisk giver
søgeværktøjet os svaret at der er 0, 1 eller 2 der bærer det navn i Danmark.

Mvh
Katrine

Fra : David Konrad

Dato : 12-03-03 11:40

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> konkludere, at der kun er én der hedder Peter Brixtofte - faktisk giver
> søgeværktøjet os svaret at der er 0, 1 eller 2 der bærer det navn i

Helt rigtigt - men DST er en regulær kilde - eller *den* regulære kilde, i
modsætning til De Gule Sider, og hvad der ellers blev nævnt. I øvrigt hedder
Peter Brixtofte vist ikke Peter Brixtofte...(?)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-03-03 17:51

"David Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev:

> Helt rigtigt - men DST er en regulær kilde - eller *den* regulære
> kilde,

Regulær kilde? Hvad vil du bruge en kilde til når den ikke kan give de
påståede oplysninger?

Fra : David Konrad

Dato : 13-03-03 12:33

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Regulær kilde? Hvad vil du bruge en kilde til når den ikke kan give de
> påståede oplysninger?

Det er for så vidt den eneste regulære kilde der eksisterer. Du kan ikke
argumentere med, at sagen ikke er undersøgt til bunds, hvis man baserer sin
information på DST som kilde.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-03 17:56

> Det er for så vidt den eneste regulære kilde der eksisterer. Du
> kan ikke argumentere med, at sagen ikke er undersøgt til bunds,
> hvis man baserer sin information på DST som kilde.

Som der efterhånden er blevet skrevet mange gange kan, der ikke via
DSTs hjemmeside slås op, hvor mange Peter Brixtofter, der er i DK.

Se http://www.dst.dk/navne

Ud fra oenstående hjemmeside vil jeg nu stille dig en simpel opgave
nemlig, at du skal fortælle mig, hvor mange danskere, der bærer navnet
"Morten Bjergstrøm"

Fra : David Konrad

Dato : 13-03-03 19:02

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> Som der efterhånden er blevet skrevet mange gange kan, der ikke via
> DSTs hjemmeside slås op, hvor mange Peter Brixtofter, der er i DK.

ER du dum, eller lader du bare som om? Kan du ikke slå op hvor mange Morten
Bjergstrøm'er der findes?

Nå - to sjæle én tanke. Jada - 1!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-03 19:04

> Nå - to sjæle én tanke. Jada - 1!

Nej 0, 1 eller 2. (1 er dog det rigtige svar, men det har du ikke fra
DST eller andre offentligt tilgængelige kilder.)

Fra : David Konrad

Dato : 13-03-03 19:12

> Nej 0, 1 eller 2. (1 er dog det rigtige svar, men det har du ikke fra
> DST eller andre offentligt tilgængelige kilder.)

Jo - det har jeg, og det er sådan jeg har fundet frem til en del mennesker
på internet. Jeg "samkører" DST med f.eks 909.dk eller andre baser - evt
kombineret med opslag på domæner jeg ved er ejet af den eller den. Det er
temmelig præcist og slår aldrig fejl.

Fra : Katrine

Dato : 13-03-03 19:36

> [...]
> kombineret med opslag på domæner jeg ved er ejet af den eller den. Det er

For så lige at vende den "teori" lidt på hovedet - hvor mange i Danmark
hedder så Katrine Grønhøj?

Mvh
Katrine

Fra : David Konrad

Dato : 13-03-03 19:57

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote in message

> For så lige at vende den "teori" lidt på hovedet - hvor mange i Danmark
> hedder så Katrine Grønhøj?

Ingen, er mit bud..

Fra : Katrine

Dato : 13-03-03 21:27

> "Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote in message

> Ingen, er mit bud..

Og det var så forkert :) hvilket illustrerer min pointe til fulde.

Bortset fra det, så er vi vist rimelig off-topic og har været det et stykke
tid.

Mvh
Katrine (Grønhøj)

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 13-03-03 21:31

On Thu, 13 Mar 2003 21:26:55 +0100, "Katrine" <hatikvah83@hotmail.com>
wrote:

>så er vi vist rimelig off-topic og har været det et stykke
>tid.

Ja, specielt i dk.edb.internet.udbydere.webhotel

fut: dk.admin.netikette

--
Morten!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-03-03 17:50

> Næh, men du kan se det på Danmarks Statistiks hjemmeside.

Som andre også påpeger kan man ikke se det på Danmarks Statistiks
hjemmeside.

> Hvad
> Krak og De Gule Sider dog på nogen måde skulle have med
> personnavne at gøre kan jeg sandt for dyden ikke se.

"Sekretariatet" havde slået op på nettet. Et rimeligt og sandsynligt
gæt er, at det er Krak eller DGS. DST er forholdsvis ukendt i denne
sammenhæng.

> De kan godt afgøre, at det er i strid med de gældende
> retningslinier/præcendens.

Nej. Som jeg skrev er der en afgørelse i Østre Landsret i forbindelse
med co.dk sagen, der angiver, at DIFOs vedtægter kun gælder DIFOs
medlemmer, hvilket i øvrigt er selvklart.

Fra : David Konrad

Dato : 13-03-03 12:43

> Som andre også påpeger kan man ikke se det på Danmarks Statistiks
> hjemmeside.

Man kan se, at der ikke er andre der hedder Peter Brixtofte.

> "Sekretariatet" havde slået op på nettet. Et rimeligt og sandsynligt
> gæt er, at det er Krak eller DGS.

Hvad baserer du den formodning på?

>DST er forholdsvis ukendt i denne
> sammenhæng.

Så når Klagenævnet for Domænenavne, med Højesteretsdommer Lene Pagter
Kristensen i spidsen, skal afgøre om et domæne er oprettet efter gældende
dansk ret, dvs også i forhold til personnavneloven, så slår de helt
automatisk op på de gule sider, og dømmer ud fra det? Come on, Morten...

> Nej. Som jeg skrev er der en afgørelse i Østre Landsret i forbindelse
> med co.dk sagen, der angiver, at DIFOs vedtægter kun gælder DIFOs
> medlemmer, hvilket i øvrigt er selvklart.

Hvad er det, du er uenig i? Det du skriver betyder jo netop, at de kan
afgøre om et domænenavn er i strid med retningslinierne for erhvervelse af
domæner - det er jo selve DIFO's formål! Er man ikke medlem af DIFO, kan man
ikke sælge dk-domæner.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-03-03 14:20

"David Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev :

>Man kan se, at der ikke er andre der hedder Peter Brixtofte.

Nej, man kan kun se at der er ganske få, der hedder det.
Ikke om det kun er en eller to f.eks.

Knud Ellentoft er der to i DK, der hedder, det får du heller ikke
noget at vide om.

Fra : David Konrad

Dato : 13-03-03 15:18

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Nej, man kan kun se at der er ganske få, der hedder det.
> Ikke om det kun er en eller to f.eks.

Nej - man kan ikke se om det er 0,1, eller 2 - men det er også eneste
tilfælde hvor man ikke kan få eksakte oplysninger - og årsagen hertil er
angivet på siden. Hvis nu en person ved navn X Xsen klager, og sekretariatet
slår op på DST, og finder ud af, at resultatet på søgningen X Xsen er ".." -
hvad kan man så konkludere, synes du? At der er 0 der hedder X Xsen, at der
er mange der hedder X Xsen eller der er én der hedder X Xsen, med teoretisk
forbehold for en enkelt mere?

> Knud Ellentoft er der to i DK, der hedder, det får du heller ikke
> noget at vide om.

Nej, jeg kan konstatere, at der må findes maksimalt 2 - og at en evt klager
mindst må udgøre 50% af dette antal. I øvrigt er vi ude på et sidespor. Det
her handler om, at Morten Bjergstrøm mente man slet ikke kan slå den slags
op på nettet - hvilket man kan - havde Peter Brixtofte været et
ikke-sjældent navn, havde det været efterviseligt i løbet af 10 sekunder.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-03 18:09

> Nej - man kan ikke se om det er 0,1, eller 2

Så fandt du endelig ud af det.

> [...]
> konkludere, synes du? At der er 0 der hedder X Xsen, at der er
> mange der hedder X Xsen eller der er én der hedder X Xsen, med

Det, der kan konkluderes ud fra kilden er, at der er 0, 1 eller 2, der
hedder det pågældende. Du og DIFOs klagenævn konkluderer, a det må
betyde, at der er netop én, der bærer det pågældende navn. En sådan
konklusion kan ikke gives på det pågældende grundlag og hvis man
alligevel kommer med en sådan konklusion er der tale om grov
manipulation med fakta i andre sammenhænge vil noget sådant kunne få
yderst alvorlige konsekvenser.

> Det her handler om, at Morten Bjergstrøm mente man
> slet ikke kan slå den slags op på nettet

Du aner med al tydelighed ikke, hvad jeg mener selvom det er gengivet i
klar tekst i denne tråd.

Du kan *IKKE* eftervise det du gerne vil med http://www.dst.dk/navne

Fra : David Konrad

Dato : 13-03-03 18:59

> Så fandt du endelig ud af det.

Hvad fabler du om? Du er hurtig til at svine folk til, det ved jeg - men jeg
troede for så vidt kun det gjaldt når du blev fornærmet i dk.politik..

> [...]
> hedder det pågældende. Du og DIFOs klagenævn konkluderer, a det må
> betyde, at der er netop én, der bærer det pågældende navn.

Nej, kære Morten - jeg konkluderer ikke en pind - DU påstod, at den slags
oplysninger ikke er tilgængelige på internet - jeg påviser de er- ingen af
os ved dog, om det er DST DIFO har brugt - din påstand er, at de bruger de
gule sider, hvilket næsten er morsomt.

> [...]
> alligevel kommer med en sådan konklusion er der tale om grov
> manipulation med fakta i andre sammenhænge vil noget sådant kunne få

Dine ekstrapolationer er fløjtende ligegyldige.

> Du aner med al tydelighed ikke, hvad jeg mener selvom det er gengivet i
> klar tekst i denne tråd.

Du skrev :"Dette kan "Sekretaratet" slet ikke slå op på Internettet, da
Krak, De Gule Sider og lignende langt fra lister alle danskere." Og det
fremgår jo ret klart, at du har "glemt" DST i den ombæring.

> Du kan *IKKE* eftervise det du gerne vil med http://www.dst.dk/navne

Jo - jeg kan eftervise om der findes mange Peter Brixtofter' eller få en til
grænsende vished indikation på, om klageren er alene med navnet i Danmark.
Og det er lissom' det, der er væsentligt for sagen vedr. Peter Brixtofte.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-03 19:02

> Hvad fabler du om? Du er hurtig til at svine folk til, det ved jeg
> - men jeg troede for så vidt kun det gjaldt når du blev fornærmet
> i dk.politik..

Hvis du opfatter som tilsvining så er det fint med mig. For mit
vedkommende var det ment som en sarkastisk bemærkning.

> Nej, kære Morten - jeg konkluderer ikke en pind - DU påstod, at
> den slags oplysninger ikke er tilgængelige på internet

Det har jeg aldrig påstået så hvorfor du påstår, at jeg har påstået det
kan man undre sig over. Det jeg har skrevet er, at det på internettet
ikke er muligt at finde ud af om der er netop én der bærer navnet Peter
Brixtofte.

> Dine ekstrapolationer er fløjtende ligegyldige.

Det er ikke mig, der ekstrapolerer 0, 1 eller 2 til værende det samme
som 1.

> [...]
> Internettet, da Krak, De Gule Sider og lignende langt fra lister
> alle danskere." Og det fremgår jo ret klart, at du har "glemt" DST

"Og lignende" omfatter bla. DST. "Og lignende" bruger man når man ikke
mener det er formålstjenstligt at komme med en fuldstændig og
udtømmende beskrivelse af de muligheder, der måtte være.

> [...]
> få en til grænsende vished indikation på, om klageren er alene med
> navnet i Danmark. Og det er lissom' det, der er væsentligt for

Du har ikke ret og får ikke ret, men nu gider jeg ikke at diskutere det
mere med dig.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 13-03-03 18:05

> Man kan se, at der ikke er andre der hedder Peter Brixtofte.

Nej det kan man ikke se. Har du været inde på hjemmesiden?

> så slår de helt automatisk op på de gule sider, og dømmer ud fra
> det? Come on, Morten...

Prøv at undersøg sagens sammenhæng bare en lille bitte smule.

> Hvad er det, du er uenig i? Det du skriver betyder jo netop, at de
> kan afgøre om et domænenavn er i strid med retningslinierne for
> erhvervelse af domæner

Nej. Det jeg skriver er, at det kan de netop *ikke*. Det lader til, at
du tror, at det kun er DIFOs medlemmer, der er indehavere af domæner,
men det er ikke tilfældet.

> - det er jo selve DIFO's formål! Er man
> ikke medlem af DIFO, kan man ikke sælge dk-domæner.

DIFOs medlemsliste: http://www.difo.dk/Om/medlemsliste.html

Husk på at klagenævnet også behandler sager, hvor der er tale om
privatpersoner, der har erhvervet sig et eller flere domæner. Jeg er
eksempelvis i besiddelse af to domæner og jeg er skam ikke medlem af
DIFO og agter ikke at blive det og kan i øvrigt ikke blive medlem i
henhold til, ja rigtigt gættet, DIFOs vedtægter(!) og derved er jeg
ikke på nogen måde underlagt DIFOs vedtægter. Påtrods af dette og
påtrods af dom i Østre Landsret fortsætter DIFOs klagenævn med deres
sagsbehandling.

Fra : l205

Dato : 13-03-03 23:09

ja!! Den gik vist lidt off topic :)

Jeg synes bare ikke at man kan betragte en virksomhed som finder på noget så
idiotisk og tillader en sådan personlig hetz som troværdig.
Uanset hvad manden har gjort er det ikke op til os at dømme ham :)