øvvvvvvv - min kammerat søger hjælp
Fra : Kim

Dato : 01-02-03 00:32

Hejsa

Jeg skriver på min vens vegne.

Hans pc er død - maskinen starter op og det hele men skærmen er sort, der
kommer intet signal til den.
Jeg har forsøgt at sætte min egen skærm til men der vises også at "non
signal".

Desværre er det et on-board grafik"kort".

Jeg har forsøgt at tage kablet ud fra bundkortet til skærmstikket og sat det
i igen - ingen virkning.

Maskinen "bibber" ikke som den jo gør (altid?) hvis der er en fejl på
bundkortet.

Er der andre måder jeg kan fejlfinde på ??

Det er lidt dyrt at købe et pci grafikkort og så finde ud af at fejlen ikke
er der, og så købe en cpu og finde ude af det samme osv.

Kan i hjælpe ??

Fra : Robert Jensen

Dato : 01-02-03 11:48

"Kim" <removeXhejsameddig@hormail.com> wrote in message
> [...]
ikke
> er der, og så købe en cpu og finde ude af det samme osv.

Hvis der ikke engang kommer billede på skærmen, ville jeg nok kigge andre
steder en på gf kortet.
hvis der er fejl i bios, eller processor, kommer gf kortet aldrig nogensinde
i gang. har haft problemet en gang, der var svaret at en blæser på cpu
køleren ikke kørte ordentligt, hvilket bevirket at maskinen aldrig
nogensinde startede op. det lød bare sådan.

prøv at teste gf kortet i en anden maskine, og se om det virker.
ellers så prøv at kigge på køler og lign.

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk
(ved email er der lige noget der skal fjernes)

Fra : Kim

Dato : 01-02-03 11:57

> [...]
>
> Robert Jensen
> www.robert-jensen.dk
> (ved email er der lige noget der skal fjernes)

Takker

Grafikkortet er Onboard, og kan ikke testen i en anden maskine
Køler (læs blæser) virker fint nok !

Jeg tror ikke det er fejl i bios, for masine har hele tiden kørt og så
pludselig gik den død

mvh
Kim

Fra : Robert Jensen

Dato : 02-02-03 01:06

> [...]
> Køler (læs blæser) virker fint nok !
>
> Jeg tror ikke det er fejl i bios, for masine har hele tiden kørt og så

jamen så prøv at skaffe et andet gf kort og sæt i maskinen.
den finder som regel selv ud af at der er kommet et nyt gf kort i.

syntes bare stadigvæk det lyder som et prob med enten bios eller cpu.

men hvis gf 2 ikke onboard) heller ikke virker, så er det i gang med at
skifte cpu og lign.

--
Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 03-02-03 09:58

Kim wrote:

> Er der andre måder jeg kan fejlfinde på ??

Gå systematisk til værks.
Fjern alt hvad der fjernes kan fra maskinen (undtagen HD og RAM.)
Prøv så at starte maskinen.
Virker det, monteres hardware lidt efter lidt indtil den fejler og så
har du synderen.
Virker det ikke, prøves med at andet grafikkort.
Virker det heller ikke er det højest sandsynligt CPU, Motherboard eller
RAM.

--
/kenne
Microsoft Works......yeah right..

Fra : MHJ

Dato : 03-02-03 21:46

Prøv at resette bios - har i leget med fsb? HAr prøvet det et par gange med
hhv Intel 810 og 815 boards, resettes maskine plejer det at løse for sagen.

Hvad er det for et board?
MVH
Morten