MS Windows
briani 27239
Scrollfunktion i stifinder
Fra : P V Jørgensen

Dato : 31-01-03 22:00

I den gode gamle Win-95 virkede scrollknappen på musen ved bare at holde
musen hen over det ønskede vindue i stifinder. I Win-XP skal der klikkes i
det vindue, hvor man ønsker at scrolle. Kan XP indstilles til at virke
ligesom "i de gode gamle dage"?

Paul Verner Jørgensen
nospampvj@private.dk

Fra : Madsen

Dato : 31-01-03 22:04

P V Jørgensen skrev:

> Kan XP indstilles til at virke ligesom "i de gode gamle dage"?

Jeg tror at det kommer an på musedriveren. Jeg kan f.eks. blot
scrolle over det vindue jeg ønsker at scrolle i ved at føre musen
hen over vinduet og dreje på hjulet, men det kan jeg ikke med den
nyeste driver til min mus, så derfor kører jeg med en ældre driver
pt. (Musen er en Logitech MX700).

Madsen.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 31-01-03 22:30

Jo, men det virker fint i Outlook Express, bare ikke i stifinder og nogle
gamle win 3.11 programmer. Jeg har lige installeret ny driver, hvilket ikke
ændrede noget. Heller ikke XP´s egen standardmusedriver kan jeg få til at
makke ret.
Musen er en Logitech OEM ??!

Paul Verner Jørgensen
pvj@private.dk

Fra : Madsen

Dato : 31-01-03 22:37

P V Jørgensen skrev:

> Jo, men det virker fint i Outlook Express, bare ikke i stifinder
> og nogle gamle win 3.11 programmer.

Jeg skal ikke kunne sige om det også virker her i gamle Win 3.11-
programmer for dem har jeg ingen installeret af for tiden, men i
Stifinder er der ingen problemer med at scrolle.
Hvis jeg vil scrolle i venstre side af Stifinder så fører jeg blot
markøren hen over vinduet og ruller på hjulet, og det samme gælder
for højre side.

> Musen er en Logitech OEM ??!

Så har du altså Mouseware installeret, eller?
Hvis du har, så prøv at gå ind i Kontrolpanel > Mus > Knapper og i
afsnittet 'Flytning' sørger du så for at der _ikke_ er flueben ved
'Brug kun MS Office-kompatibel rulning.

Madsen.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 31-01-03 22:56

> Så har du altså Mouseware installeret, eller?

Jada.

> Hvis du har, så prøv at gå ind i Kontrolpanel > Mus > Knapper og i
> afsnittet 'Flytning' sørger du så for at der _ikke_ er flueben ved
> 'Brug kun MS Office-kompatibel rulning.

Det hjalp ikke :-|

Jeg vil prøve at finde en GAMMEL driver.

Paul Verner Jørgensen
nospampvj@private.dk

Fra : Madsen

Dato : 31-01-03 23:04

P V Jørgensen skrev:

> Jada.

Hvilken driverversion?

> Det hjalp ikke :-|
>
> Jeg vil prøve at finde en GAMMEL driver.

Prøv lige at hente følgende *.reg-fil og kør den. Sig ja til at
tilføje ændringerne og genstart så pc'en. Hvis det ikke hjælper,
så skal du have fat i en anden driver.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/scroll.reg>

Madsen.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 01-02-03 21:23

> Prøv lige at hente følgende *.reg-fil og kør den. Sig ja til at
> tilføje ændringerne og genstart så pc'en. Hvis det ikke hjælper,
> [...]

Virker desværre heller ikke :(

Paul Verner Jørgensen
nospampvj@private.dk

Fra : Madsen

Dato : 01-02-03 21:28

P V Jørgensen skrev:

> Virker desværre heller ikke :(

Nå, men hvilken version af Mouseware kører du med ?

Madsen.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 01-02-03 21:37

> Nå, men hvilken version af Mouseware kører du med ?

Logitech MouseWare 9.75

I hjælp til Logitech MouseWare virker omtalte scrollfunktion for øvrigt
heller ikke :-|

Paul Verner Jørgensen
nospampvj@private.dk

Fra : Madsen

Dato : 01-02-03 21:46

P V Jørgensen skrev:

> Logitech MouseWare 9.75

Ja, så er det derfor. Kyl det skrammel ud og installer den her i
stedet: <http://home18.inet.tele.dk/madsen/logitech/mw973dan.exe>
(6,08 MB).

Husk at stille den som tidligere beskrevet. Altså ingen flueben i
det her Office-kompatibel-halløj og kør evt. også *.reg-filen, da
den får scrollhjulet til at virke i spil.

Du må gerne sige til når du har fået den hentet så jeg kan få den
slettet fra serveren igen.

Madsen.

Fra : P V Jørgensen

Dato : 02-02-03 00:19

Det virkede sgu! Tak for det

Paul Verner Jørgensen
nospampvj@private.dk

Fra : Pico

Dato : 31-01-03 23:26

P V Jørgensen wrote:
> [...]
> der klikkes i det vindue, hvor man ønsker at scrolle. Kan XP
> indstilles til at virke ligesom "i de gode gamle dage"?

Jeg kører med Microsoft mus og musedreivere (installeret da jeg satte den
trådløse mus og tastur til) før det kørte jeg med Logitec og i begge tilfælde
virkede/virker scrollhjulet ca. 80 % af gangene når musen føres hen over
vinduet, de resterende gange må jeg lige klikke før det virker og der har
jeg bemærket at det virker som om der sker en form for aktivering selvom
det så ud til at vinduet var aktivt. Køre Win XP pro.
Pico