Ang. "set nat disabled" på en 677
Fra : Peter B

Dato : 31-01-03 20:46

Hej,

Det drejer sig om en ADSL forbindelse fra Cybercity. En af mine venner er
kommet til at skrive på hans router:
"set nat disabled"
"write"
"reboot"

Nu kan han hverken få forbindelse med seriel-kabel eller telnet. Han bruger
de settings som er opgivet på Cybercity's hjemmeside. Er den død? Eller er
han dum?

Han prøvede at skrive kommandoen for at disable nat - for at bruge den som
bridge istedet. Det taler selvfølgelig for "dumme-teorien", men han er også
datalog, så han burde ikke være helt blank.

Med venlig hilsen,
Peter

Fra : Rune Klausen

Dato : 02-02-03 00:30

"Peter B" <pb@trustmeREMOVE.dk> wrote in message
> [...]
bruger
> de settings som er opgivet på Cybercity's hjemmeside. Er den død? Eller er

Prøv at updatere bios, med den fra CC hjemmeside.

Det lykkedes mig at få liv en 677 fra WOL, efter at have lavet en reconfig
af routeren, hvor den skulle blive ligesom da han fik den fra ny af, men så
var den gået kold, og ville ingenting.

Så med en updatering sker der måske ting og sager :)

-Rune

Fra : MadsD

Dato : 02-02-03 10:31

> Nu kan han hverken få forbindelse med seriel-kabel eller telnet. Han
bruger
> de settings som er opgivet på Cybercity's hjemmeside. Er den død? Eller er
> han dum?
Han er måske en bøf. Har han prøvet at slukke og tænde den, og derefter
prøvet at få kontakt igen?? Han bruger vel det blå kabel, right? Hvis ikke,
så er det langt det bedste at få fingre i. Mit fulgte heldigvis med, men
andre måtte ringe ind til CC og spørge efter det.

--
Regards/Hilsen
MadsD - http://www.madsd.dk

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-02-03 13:36

"Peter B" <pb@trustmeREMOVE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bruger
> de settings som er opgivet på Cybercity's hjemmeside. Er den død? Eller er

Der kan indimellem være problemer med at få kontakt via serielkablet, hvis
settings på com-porten, og i terminalprogrammet ikke står _nøjagtigt_ som
den vil have det. Det har jeg selv oplevet.
Har han haft kontakt dén vej før?

Jeg vil sige at det dumme er at skrive en kommando til memory, før man ved
om den virker :-/
Ellers ku' man nemlig redde den med en reboot..

> [...]
også
> datalog, så han burde ikke være helt blank.

Det er ikke nogen garanti
Nogen gange tror "eksperterne" at de ikke behøver at følge
brugsanvisningerne :-/

Og så ku' han i øvrigt bare have kigget lidt i Cybercity's xdsl-gruppe: Det
er efterhånden utallige gange blevet præciseret at bridging skal aktiveres
_på centralen_ før det virker.
Man kan _ikke_ bare gøre det selv.
Og Cybercity bruger det ikke SVJV.

Det eneste man kan gøre selv, er at forwarde alt til én maskine, ellers skal
man købe nogle flere IP-adresser hos Cybercity. Det sidste ved jeg ikke
præcist hvordan foregår.

Men jeg håber han kan redde den med seriel-kablet. Det burde kunne lade sig
gøre.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Ghettofamily

Dato : 12-02-03 11:49

"Peter B" skrev d. 31-01-03 20:46 dette indlæg :
> [...]
også
> datalog, så han burde ikke være helt blank.

Hej Peter.
Det der skal gøres er at generelt nustille routereren, det gøres på
følgende måde.
Generel nulstilling

I nogle tilfælde kan man desværre få så store problemer med sin router,
at man er nødt til at nulstille den.

Bemærk at du skal bruge HyperTerminal og dermed det blå MGMT-kabel til
dette. Hvis du ikke har et sådant kabel, kan du bestille det hos
Cybercity Kundeservice eller Cybercity Support. Det koster 125 kr.
(inkl. moms)".

Først skal du logge dig ind på routeren som beskrevet på siden login.
Husk, at du skal være i enable-mode for at nulstille routeren.
Derefter sletter man alle indstillinger i routeren med disse tre linjer:

set nvram erase
write
reboot

Når du har genstartet routeren skal du logge ind igen. Denne gang er der
intet password og du trykker derfor blot på enter. Husk også at gå i
enable-mode igen.

Derefter kopieres dette ud og sættes ind på routeren. Hvis du vil skrive
dette ind skal man tage wall-kablet ud af routeren først.

set ppp wan0-0 ipcp 0.0.0.0
set in wan0 down
set in wan0-0 close
set in wan0-0 vpi 0
set in wan0-0 vci 35
set in wan0-0 open
set in wan0 up

set pass exec cisco
set pass enable cisco

set dhcp server enable

set ppp wan0 login dummy
set ppp wan0 pass dummy

set dhcp server pool 0 dns 212.242.40.3
set dhcp server pool 0 sdns 212.242.40.51

set nat timeout udp 3600
set nat timeout icmp 3600

set ppp restart enabled
set nat enable
write
reboot

Nu er routeren sat tilbage til de indstillinger, som Cybercity leverer
den med. Du skal derfor besøge http://adsl.cybercity.dk/ for at få din
personlige konfiguration ind i routeren.

Denne tekst er kopieret fra Cybercity's side
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/generel_nul
stilling/
Men der er også et alternativ til en gnerel nulstilling

Bemærk at du skal bruge HyperTerminal og dermed det blå MGMT-kabel til
det. Hvis du ikke har modtaget kablet, kan du bestille det hos
Cybercity Kundeservice eller Cybercity Support.

Du skal først logge dig ind på routeren som beskrevet på siden Login.
[...]

set pass exec xxxxxxxxxx
set pass enable xxxxxxxxxx

set dhcp server en

set ppp wan0 login dslxxxxx
set ppp wan0 pass xxxxxxxxxx

set dhcp server pool 0 dns 212.242.40.3
set dhcp server pool 0 sdns 212.242.40.51

set nat entry add 10.0.0.1 23 0.0.0.0 23023 tcp
set nat timeout udp 3600
set nat timeout icmp 3600

set web dis

set ppp restart enabled
set nat enable
write
reboot

Bemærk

Følgende skal udskiftes i teksten ovenover (i alt skal der skiftes ud
fire steder):

dslxxxxx symboliserer dit Cybercity brugernavn.

xxxxxxxxxx symboliserer dit Cybercity password.

Både brugernavn og password fremgår af det velkomstbrev Cybercity
fremsendte, da du oprettede dit abonnement.

Denne tekst er også kopieret fra cybercitys hejmmeside
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/manuel_inst
allation/

Jeg håber at din kammerat, får løst problemet.

http://www.kandu.dk/