Q: Hvilken vej blæser vinden?
Fra : E Henrichsen

Dato : 31-01-03 17:21

hej,

Jeg er komme i tvivl!

Hvilken vej skal blæseren vende. Skal den blæse på CPU'en eller hive varme
fra?

jeg har et Alpha PAL6030 profil, adapter og 80mm blæser - nu hiver den.

mvh
Erik

--
| if personal contact replace "invalid" with "dk" |

Fra : Devast8or

Dato : 31-01-03 17:57

Normalt blæser den ned på køleprofilen, men der er vist folk rundt omkring
der har fået bedre resultater ved at vende blæseren så den suger væk fra
profilen. Prøv at tjekke dine temperaturer (idle og full load), og så vend
blæseren om og tjek igen. Så kan du se hvad der virker bedst og sætte
blæseren som du synes.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : ct

Dato : 01-02-03 10:11

På en Alpha skal den altid suge væk fra profilen, det er derfor der er den
lille alufarvede kasse over profilen, den sørger for at luften bliver hevet
hele vejen over profilen.

Fra : Leony

Dato : 01-02-03 10:43

"E Henrichsen" <henrichsen@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilken vej skal blæseren vende. Skal den blæse på CPU'en eller hive
> varme fra?
> jeg har et Alpha PAL6030 profil, adapter og 80mm blæser - nu hiver
> den.

Alpha anbefaler at den "hiver".
Som Devast8or skriver så kan du jo prøve dig frem og se hvad du opnår
det bedste resultat med.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : E Henrichsen

Dato : 01-02-03 13:19

> Alpha anbefaler at den "hiver".
> Som Devast8or skriver så kan du jo prøve dig frem og se hvad du opnår
> det bedste resultat med.

Hej,

Tak for svarene. Jeg vil prøve mig lidt frem, men synes godt nok at havde
hørt at den skulle hive - kunne ikke lige finde noget om det på Alpha's
hjemmeside. Jeg synes ikke at kunne se den "alufarvede kasse over profilen"
som Devast8or nævner?

mvh
Erik

Fra : Devast8or

Dato : 01-02-03 13:56

Det var ct der nævnte den, jeg aner ike hvad det er (kender ikke noget
specielt til Alpha kølere :)

Håber du får det til at køre godt.

Devast8or

Fra : Leony

Dato : 01-02-03 15:23

> [...]

> Tak for svarene. Jeg vil prøve mig lidt frem, men synes godt nok at
> havde hørt at den skulle hive - kunne ikke lige finde noget om det på

Øverst på denne side:
http://www.alphanovatech.com/cgi-bin/an/qashow.cgi

Fra : E Henrichsen

Dato : 01-02-03 15:58