SSH og RH6.2
Fra : Kasper Baas

Dato : 11-03-01 20:50

Hej

Jeg har installeret ssh Version : 1.2.27athena på min red hat 6.2 og har
tjekket at ssh demonen køre men jeg kan stadig ikke telnette via ssh.

Kan du forklare mig hvad der skal til for at kunne telnette via ssh.

Mvh. Kasper

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 11-03-01 20:56

Kasper> Hej Jeg har installeret ssh Version : 1.2.27athena på min red
Kasper> hat 6.2 og har tjekket at ssh demonen køre men jeg kan stadig
Kasper> ikke telnette via ssh.

Kasper> Kan du forklare mig hvad der skal til for at kunne telnette
Kasper> via ssh.

Hmm...prøv at bruge -v og poste resultatet:

ssh -v hostnavn

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Kasper Baas

Dato : 11-03-01 22:17

ssh -v hostnavn

giver bash: ssh: command not found

kan kun finde denne /usr/sbin/sshd men den giver ikke mulihed for -V
optionen.. please advice

Mvh. Kasper

Fra : Steen Suder

Dato : 11-03-01 22:22

Kasper Baas wrote:

> ssh -v hostnavn
>
> giver bash: ssh: command not found
>
> kan kun finde denne /usr/sbin/sshd men den giver ikke mulihed for -V
> optionen.. please advice

Et eller andet kunne godt tyde på at du har fået installeret en ssh
server, men ingen klient.

http://www.openssh.com/portable.html

<KLIP>
--
Steen Suder
OpenSource - Because propriety doesn't lead to anything

Scan-Aqua ADVARSEL WARNING http://www.uk.k64.dk/sfs/Scan-Aqua/

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-03-01 11:25

Kasper> ssh -v hostnavn giver bash: ssh: command not found

Kasper> kan kun finde denne /usr/sbin/sshd men den giver ikke mulihed
Kasper> for -V optionen.. please advice

Hvis du kun forsøger at skrive telnet hostnavn så er det klart at det
ikke virker. Telnet er ikke ssh, så for at connecte til din ssh server
(sshd) skal du installere en ssh-klient... Dette gør sig gældende på
alle computere som skal connecte til din server.... OpenSSH har et
antal klienter og servere som du kan downloade... men på rpmfind.net
kan du sikkert også finde en der matcher den sshd du har
installeret.... måske bør du overveje at skifte til OpenSSH 2 da den
understøtter protokol v. 2 samt et antal features og bugfixes.

/Thomas

Fra : Peter Makholm

Dato : 12-03-01 08:14

"Kasper Baas" <baas@post1.tele.dk> writes:

> Kan du forklare mig hvad der skal til for at kunne telnette via ssh.

telnet server.domæne.dk 22

Så plejer serveren at identificerer sig med protokolversion og hvilken
implementation det er.

--
Free beer får det bedste frem i en pingvin.
http://peter.makholm.net/beer/

Fra : Kasper Baas

Dato : 12-03-01 09:28

Jeg har fundet frem til følgende:

../sshd start Starting sshd: [ OK ]
../sshd status sshd dead but pid file exists

Dette tyder på at min ssh server har et problem, kan du forklare mig hvad
der skal til for at få denne til at køre.

Her under har jeg min configurations fil:

more /etc/ssh/sshd_config
# This is ssh server systemwide configuration file.
Port 22
ListenAddress 192.168.1.2
HostKey /etc/ssh/ssh_host_key
RandomSeed /etc/ssh/ssh_random_seed
ServerKeyBits 768
LoginGraceTime 600
KeyRegenerationInterval 3600
PermitRootLogin yes
IgnoreRhosts yes
StrictModes yes
QuietMode no
X11Forwarding yes
X11DisplayOffset 10
FascistLogging no
PrintMotd yes
KeepAlive yes
SyslogFacility DAEMON
RhostsAuthentication no
RhostsRSAAuthentication no
KerberosTgtPassing yes
KerberosAuthentication yes
KerberosOrLocalPasswd yes
RSAAuthentication yes
PasswordAuthentication yes
PermitEmptyPasswords yes
UseLogin yes
CheckMail no
# PidFile /u/zappa/.ssh/pid
PidFile /var/run/sshd.pid
AllowUsers test
# AllowHosts *.our.com friend.other.com
# DenyHosts lowsecurity.theirs.com *.evil.org evil.org
# Umask 022
# SilentDeny on