Luk/sluk for XP
Fra : Per Quist

Dato : 31-01-03 16:00

Hvordan får jeg min computer til at slukke selv, når nu jeg har
klikket på LUK.

Da jeg kørte med WIN-98 på min PC var dette ikke et problem, for her
lukkede og slukkede maskinen selv.

Nu har jeg skiftet til WIN-XP og når jeg har klikket på LUK så går der
lidt tid med at afslutte div. programmer og frem toner en meddelelse
om at nu kan jeg godt (selv !!!) trykke på knappen for at afbryde
strømmen, ....og jeg kan så med højre hånds pegefinger trykke på
power-knappen.

I mellem tiden står jeg der og tripper for at komme væk fra PC´en

Kan jeg ikke på en eller anden måde få min PC til selv at slukke helt
uden dette unødvendige trykken.

Mvh
Per

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 31-01-03 18:14

"Per Quist" <p32q@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I mellem tiden står jeg der og tripper for at komme væk fra PC´en
>
> Kan jeg ikke på en eller anden måde få min PC til selv at slukke helt

Hej

Gå ind i kontrolpanel => Strømstyring => Avanceret
Der kan du vælge hva der skal ske når du trykker på afbryder knapperne.

Mvh Søren C

Fra : Madsen

Dato : 31-01-03 22:07

Per Quist skrev:

> Hvordan får jeg min computer til at slukke selv, når nu jeg har
> klikket på LUK.

I den gruppe som omhandler Windows vil du finde spørgsmålet besvaret
mange gange tidligere.

<http://groups.google.com/groups?as_q=APM&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.system.ms-windows&lr=&as_scoring=d&hl=da>

Madsen.