Sæby station
Fra : Tommy Larsen

Dato : 31-01-03 13:05

Hej NG

Jeg er ifærd med at bygge en model af Sæby station og havnebane, som lå
på den nedlagte privatbane FFJ i nordjylland. For at kunne lave en så
nøjagtig model som muligt, vil jeg meget gerne i forbindelse med nogen,
der ligger inde med billeder af baneterrænet - især mangler jeg overblik
over den nordlige ende af stationsområdet.

Jeg har en del biledmateriale, men fælles for det hele er, at rullende
materiel står i vejen for udsynet til de detaljer, jeg mangler oplysninger
om. F.eks. ved jeg, at der lå en vejerbod i den nordlige ende, men dens
nøjagtige placering, og hvordan den vender i forhold til banelegemet, kan
jeg kun gisne om.

Alle oplysninger og ledetråde modtages med kyshånd.

mvh
Tommy

Fra : Jean Seeberg

Dato : 31-01-03 17:26

Hej Tommy.

I komunen, som Sæby hører under, har man sandsynligvis luftfotos som du
måske kan bruge.
Under Århus amt har de f.eks. : http://www.nm.aaa.dk/webGis/page.asp?id=2
hvor man kan gå langt ned i detaljer, prøv selv at finde f.eks Hadsten
banegård, hele det komplette baneanlæg kan ses samt man kan udmåle.

Du kan se luftfoto og zoom næsten som det passer dig.

Hilsen Jean

Fra : Krabsen

Dato : 31-01-03 19:22

Bortset fra, at Sæby station shjv blev nedlagt i 1961

mvh

Krabsen

Fra : Irene Paarmann

Dato : 31-01-03 20:44

Du kan finde svaret på www.kms.dk
under Danmark før og nu.
Venlig hilsen
Irene

Fra : Carsten D Andersen

Dato : 05-02-03 20:11

> [...]
>
> Jeg er ifærd med at bygge en model af Sæby station og havnebane, som lå
> på den nedlagte privatbane FFJ i nordjylland. .................
(klippet)
> Alle oplysninger og ledetråde modtages med kyshånd.

Prøv at maile denne adresse:
byarkiv@saeby-museum.dk

VH

Carsten