Flash af bios, men på andet bundkort
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 31-01-03 12:44

Hej!

Jeg skal flashe min bios, da den nuværende ikke understøtter min CPU.
Alene det, gør at jeg ikke "bare" kan opdatere min bios, da pc'en
overhovedet ikke kan starte op!

Jeg har i forbindelse med Xbox læst, at man kan flashe en bios ved
følgende fremgangsmåde:

Find et gammelt bundkort med bios sokkel
Boot en maskine med dette bundkort
Fjern bios chippen, mens denne maskine kører
Isæt bios chippen fra det nye bundkort
Flash bios (den nye)
Sluk maskine
Sæt bios chippen tilbage i det nye bundkort

Begge bundkort (det nye og det gamle) har en sokkel til bios chip.
Er der nogen der har erfaringer med denne fremgangsmåde og evt. tips
til hvordan det gøres uden at brænde dele af?

Alternativt er jeg blevet anbefalet at gå ind i en PC forretning og få
dem til at flashe boardet (sætte en understøttet CPU i, og flash), men
jeg har umiddelbart ingen PC forretninger i nærheden (Langeland)...

Så jeg må prøve lykken, og se hvad der sker...?

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 31-01-03 13:47

Thomas Rokamp wrote:

> Jeg skal flashe min bios, da den nuværende ikke understøtter min CPU.

Et andet alternativ er at sende den til en af dem som flasher bios'er
med et eksternt apparat.

Jeg har èn [IDE-flasher] fra loet.de
Det er ikke alle chips den kan flashe, men listen bliver udvidet
efterhånden.
Check hvad der står på selve chippen, når klistermærket er taget af.

Jeg gør det gratis, det koster kun portoen.
Det er dog tilladt at sende gaver, men som sagt - jeg gør det gratis.
(Nils Emil gør det for 80 kr svjh)