problemer med gammel ibm
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 11-03-01 20:23

Hej NG,
Min lille søn har en ibm 484 (IBM Personal System/2 Model 56 486SLC2) - der
pludselig fik en gul
farve på skærmen. Efter opstart kom der så fejlmeddelelse og maskinen
foretog en lang rakke tests, der mundede ud i problem med grafik (ja kort er
det vel ikke) det er en:
integrated 32-bit XGA-2 display adapter (error code 025800200).
Da min PC viden er begrænset og relativ større til nyere computere er jeg
meget på herrens mark.
Testens konklusion er at maskinen skal serviceres
Er der nogle af jer hardware guruer, der ved om man kan udskifte sådan en
adaptor? Integreret lyder jo som om den sidder fast på bundkortet.
Mange hilsener,
ingeborg

Fra : Henning

Dato : 11-03-01 21:21

On Sun, 11 Mar 2001 20:23:22 +0100, "ingeborg jacobsen"
<ijac@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Er der nogle af jer hardware guruer, der ved om man kan udskifte sådan en
>adaptor? Integreret lyder jo som om den sidder fast på bundkortet.

Spørgsmålet er, om du overhovedet kan få den repareret?
Køb i stedet et indstiks PCI-grafikkort til et par hundrede.

Henning
hsb@image.dk

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 11-03-01 22:47

> Spørgsmålet er, om du overhovedet kan få den repareret?
> Køb i stedet et indstiks PCI-grafikkort til et par hundrede.

der er ingen pci-slots, desværre.
hilsen,
ingeborg

Fra : Kristoffer Ryeng

Dato : 11-03-01 22:55

ingeborg jacobsen wrote:

> der er ingen pci-slots, desværre.

Kast den - helst _laaaaangt_ vekk ;)
--
Mvh,

Kristoffer Ryeng

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 12-03-01 10:19

> Kast den - helst _laaaaangt_ vekk ;)

nu er den jo et klenodie og det er lidt svært at kaste en lille drengs
computer langt væk,
det er hans første og han er kisteglad for den og stolt af den.
Så jeg prøver nu først grundigt om den kan repareres.
men ellers tak for rådet
hilsen,
ingeborg