Ny erfaring m. Hibernate, F5 under XP inst~
Fra : o&u

Dato : 31-01-03 11:31

Hej

Jeg har haft lidt problemer med Hibernate med et AMD baseret bundkort.
Det virker næsten altid med Intel.

Mit bundkort er med kt266a chipset og en 1733 MHz XP cpu. Ved standby
stopper ingenting. Cpu køler og psu blæser kører videre, men skærmen
går da i standby, og wake-up af den virker.

Det har jeg ikke været særligt tillfreds med. Jeg har adsl og ynder at
have pc'en stående i silent standby, hvor den så kan vækkes på ca. 10
sekunder. Koldboot tager 40 sekunder.

I kontrolpanel er Hibernate Enabled. Nogle foreslog at slå til APM
også, - men jeg havde ikke noget APM !

Jeg læste så løsningen forleden. Den er, at under installation af XP
hvor man har mulighed for at trykke F6 for scsi drivere, der skal man
trykke F5. Man kan også trykke F7 hvis man har en gammel maskine uden
acpi.
Når man trykker F5 ved installation, så får man en folder mere med APM
i Strømstyring i kontrolpanel.

Her er sourcen til ideen, der virker (nu har jeg silent Hibernate, alt
stopper):

mvh

John

Sourcen:

I got it to work but only if I chose "Advanced Configuration and Power
Managment Computer" while setting up XP by pressing F5 during
setup.Check
device manager to make sure the heading is exactly ACPI. If it doesn't
then
you need to reinstall as an upgrade within Windows XP. Just pop in the
CD.
The Hardware Abstract Layer will need to be changed. HAL is separate
from
RAID. RAID is hardware. HAL is software and is machine specific and
compiled
differently such as on a dual processor machine.etc.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 01-02-03 09:10

o&u skrev:
> Jeg har haft lidt problemer med Hibernate med et AMD baseret bundkort.
> Det virker næsten altid med Intel.

Indstil din BIOS til ACPI.

> Mit bundkort er med kt266a chipset og en 1733 MHz XP cpu. Ved standby
> stopper ingenting. Cpu køler og psu blæser kører videre, men skærmen
> går da i standby, og wake-up af den virker.

Indstil din BIOS til standby -> S3-STR (Suspend To RAM). Den står
sikkert til S1-POS som er den gamle standard hvor næsten hele
maskinen kører i "standby".

Det er ikke alle bundkort, der understøtter S3-STR. Visse drivere
understøtter ikke hibernate.

Husk at skrive modellen på dit bundkort, det gør det nemmere at
hjælpe.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : o&u

Dato : 03-02-03 09:19

On Sat, 1 Feb 2003 09:10:17 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

>Husk at skrive modellen på dit bundkort, det gør det nemmere at
>hjælpe.

Du behøver ikke at hjælpe. Det er mig, der hjælper dig.

Alt det du skriver, ved jeg da til bevistløshed.

Du må læse indlæggene grundigere.

mvh

John

Fra : JKJ

Dato : 01-02-03 09:17

Fedt nok at du har delt din erfaring. Jeg har selv rodet meget med problemet
og aldrig fået det til at virke. Det irriterer mig også at sådan en smart
funktion er så svær at få til at virke rigtig.

Du skulle vel ikke vide hvordan man får det til at virke EFTER at man har
installeret styresystemet?

Fra : o&u

Dato : 03-02-03 09:17

On Sat, 1 Feb 2003 09:16:40 +0100, "JKJ" <de@de.de> wrote:

> [...]
>funktion er så svær at få til at virke rigtig.
>
>Du skulle vel ikke vide hvordan man får det til at virke EFTER at man har

Man laver en repair install.

Man booter på xp CD'en eller hvordan det nu blev installeret (jeg
installerer altod fra harddisk, boot på win98 startdiskette, loade
smartdrv.exe og winnt.exe fra i386 directory).

2. gang man bliver tilbudt en repair. Det er lige F8 Licens Agreement,
så vælg repair og registry vil ikke blive overskrevet. Dvs. at du
beholder alle installationer.

Husk så lige F5 på rette tid og sted, når man kan trykke F6.

mvh

John

Fra : JKJ

Dato : 05-02-03 07:56