Lønforhøjelse i skå
Fra : Karsten Jensen

Dato : 31-01-03 10:28

Jeg har et skånejob i den gamle ordning, hvor staten/kommunen betaler
hele lønbeløbet. Nu har jeg haft ordningen i 5 år, men har i den tid
ikke opnået "lønforhøjelse".

Kan man opnå lønforhøjelse - og hvordan kan det ske?

Min arbejdsgiver har nu i mere end et år rykket min kommune for en
evt. lønforhøjelse men sagen syltes konstant.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : cybs

Dato : 17-02-03 02:33

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en meddelelse news:k9gk3vsm8u9po2gnojtntoglr39gs82k0r@4ax.com...
> [...]
> ikke opnået "lønforhøjelse".
>
> Kan man opnå lønforhøjelse - og hvordan kan det ske?

Er der ikke noget med, at du skal have mindst 1/3 af
mindstelønnen på området? Så skulle du stige ved
overenskomsterne. En anden mulighed er, at din
arbejdsgiver spæder lidt til, hvilket jeg vil tro, du er
værd! Dette kan din tillidsmand forhandle - eller kan
i hvert fald i den nye ordning - jeg er lidt lost mht den
gamle - plus har ikke tid til at spørge google lige nu.

Jeg kan se spørgsmålet er nogle uger gammelt - har du
evt. noget nyt at fortælle?

cybs, som er spændt på udfaldet....

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-02-03 13:20

On Mon, 17 Feb 2003 02:33:01 +0100, "cybs" <cybs@ofir.dk> wrote:

>Er der ikke noget med, at du skal have mindst 1/3 af
>mindstelønnen på området?

Jo, og det er efter den gamle ordning hvor staten betaler hele
beløbet.

>Så skulle du stige ved
>overenskomsterne. En anden mulighed er, at din
>arbejdsgiver spæder lidt til, hvilket jeg vil tro, du er
>værd!

Aner det ikke - men da den kører efter den gamle ordning regnede jeg
ikke med det var arbejdsgiveren der skulle gøre dette - men ved det
ikke endnu.

>Dette kan din tillidsmand forhandle - eller kan
>i hvert fald i den nye ordning - jeg er lidt lost mht den
>gamle - plus har ikke tid til at spørge google lige nu.

Tillidsmand - uha, sådan en har vi ikke )

Google kan ikke rigtig hjælpe - men spurgte på www.flere-penge.dk som
kom med et langt ubrugeligt svar.

>Jeg kan se spørgsmålet er nogle uger gammelt - har du
>evt. noget nyt at fortælle?

Har ikke fundet svaret endnu.

>cybs, som er spændt på udfaldet....

Skal nok informere om det når jeg finder ud af det.....

Fra : cybs

Dato : 18-02-03 03:15

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en meddelelse news:3mk15vscmcja7aslb3uuquac6sk33gmqmn@4ax.com...

> [...]
>
> Aner det ikke - men da den kører efter den gamle ordning regnede jeg
> ikke med det var arbejdsgiveren der skulle gøre dette - men ved det

OK - jeg fandt lidt om den gamle ordning her:
"Reglerne om skånejob trådte i kraft 1. juli 1998. Skånejob afløste den såkaldte 1/3-ordning, hvor det offentlige løntilskud
udgjorde 1/3 af mindste timeløn inden for det aktuelle ansættelsesområde. Før 1. juli 1998 blev løntilskuddet til personer i
1/3-stillinger finansieret med 50 pct. af kommunerne og 50 pct. af amtskommunerne."

Bemærk, at det kaldes lønTILSKUD! Så vidt jeg kan se,
skal stat/kommune altså sørge for, at 1/3 af mindste-
lønnen (den nuværende på området!) tilgår din arbejdsgiver,
som igen skal sørge for at du får dette eller MERE i
lønningsposen! DVS check mindstelønnen og ryk kommunen,
hvis du får mindre end 1/3 af denne - forhandl resten med
din arbedsgiver, udfra hvad du er værd! Sådan læser jeg i
hvert fald teksten!

Hov - du vil vel gerne have kilden (-:

http://www.sm.dk/netpublikationer/noegletal_de2000/kap4.html

de'e sgu socialministeriet - de må vel vide det....

cybs

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-02-03 18:24

On Tue, 18 Feb 2003 03:15:16 +0100, "cybs" <cybs@ofir.dk> wrote:

>Hov - du vil vel gerne have kilden (-:
>
> http://www.sm.dk/netpublikationer/noegletal_de2000/kap4.html
>
>de'e sgu socialministeriet - de må vel vide det....
>
>cybs

Susanne, mange tak for din søgen. Du er en skat.... Vil snarligt gå
videre med det.....

Fra : cybs

Dato : 19-02-03 03:41

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i en
> Susanne, mange tak for din søgen. Du er en skat.... Vil snarligt gå
> videre med det.....

MMmmmmmm....! Tak - det varmede!

cybs/susanne