kvalme
Fra : Mirian

Dato : 31-01-03 09:54

hej jeg har et lille problem, jeg har kvalme hele tiden! jeg kaster ikke op,
men det er meget ubehageligt og jeg bliver nogen gange svimmel. jeg har
tænkt over om det kan hænge sammen med min irritable tyktarm, men den er
altså under kontrol via kost og masser af vand.
Min læge ved ikke hvad han skal gøre ved det, han kan kun give piller imod
det og det er jeg ikke interesseret i.
Er der nogen herinde der har en anelse hvad det kunne være og hvad jeg kan
gøre ved det?
På forhånd tak

Fra : lulle

Dato : 31-01-03 10:48

"Mirian" <TyttebaerNOFUCKINGSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det og det er jeg ikke interesseret i.
> Er der nogen herinde der har en anelse hvad det kunne være og hvad jeg kan

Du har naturligvis undersøgt, om du skulle være gravid?
Hilsen Lulle

Fra : Mirian

Dato : 31-01-03 10:53

"lulle" <Madamme@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Du har naturligvis undersøgt, om du skulle være gravid?
> Hilsen Lulle

Jeg tager p-piller og har ikke glemt at tage nogen og jeg havde min
menstruation i sidste uge så det tror jeg altså ikke jeg er! jeg har ikke
undersøgt det, men min læge mente heller ikke at det var en mulighed når jeg
havde menstruation i sidste uge
Hilsen Mirian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-01-03 11:48

"Mirian" <TyttebaerNOFUCKINGSPAM@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> det og det er jeg ikke interesseret i.
> Er der nogen herinde der har en anelse hvad det kunne være og hvad jeg kan

Jeg havde det også sådan sidste forår. Svimmel og kvalme, men jeg
havde også uro i kroppen og humørsvingninger. Da der blev taget en
blodprøve, viste det sig, at mit stofskifte var så højt, at det ikke
kunne måles.

Nu er jeg endelig ved at have det godt igen, men skulle det være det,
så er der kun tre mulige behandlinger: Operation, piller eller
radiokativt jod.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.biersted.com, billig overnatning i Nordjylland

Fra : Tine Andersen

Dato : 31-01-03 12:03

"Mirian" <TyttebaerNOFUCKINGSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> det og det er jeg ikke interesseret i.
> Er der nogen herinde der har en anelse hvad det kunne være og hvad jeg kan
Jeg kender ikke grunden, men du kunne jo prøve med ingefær. Det kan nogle
gange hjælpe på symptomerne, men det fjerner ikke årsagen.

Tine

Fra : Rubin

Dato : 31-01-03 15:19

Prøv evt et få undersøgt dit insulin/sukker. Det kunne være
insulinresistance/syndrom x. Især hvis du også har hovedpine. Evt
overvægt (ikke nødvendigvis!).

Løsningen på det er ikke piller men en omfattende diæt ændring. Spis 6
gange om dagen (jævnt fordelt for at holde insulinet på samme niveau
gennem dagen). Masser af frugt og grønt. Ingen tilsat sukker (ingen
kager, slik, sodavand etc). 2 liter vand. Lyder som om du allerede
overholder disse råd. Men MOTION??!

Ellers kunne det være dit blodtryk. For lavt blodtryk giver nogengange
svimmelhed.
Der tror jeg kun der er medicinsk løsning.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 31-01-03 16:18

Rubin wrote:

> Prøv evt et få undersøgt dit insulin/sukker. Det kunne være
> insulinresistance/syndrom x.

Tænker du på sukkersyge/forstadiet til sukkersyge?

> [...]
> gennem dagen). Masser af frugt og grønt. Ingen tilsat sukker (ingen
> kager, slik, sodavand etc). 2 liter vand.

Hvis det har noget med blodsukkeret at gøre - og det kan en læge nemt
afsløre - er det ikke nogen god ide at spise masser af frugt. Frugt
indeholder en hel del sukker.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rubin

Dato : 31-01-03 21:13

Der er stor forskel på processeret sukker og frugtsukker (bare i
mængderne). Men korrekt hvis man har sukkersyge skal man være opmærksom
på hvor meget frugt man spiser (kommer også an på frugten) og der er
grænser for hvor meget man må spise....men som sagt jeg skrev ikke at
det var sukkersyge. Det vigtigste her er at man spiser sundt og jævnt
fordelt over hele dagen så insulinet holdes på et jævnt niveau. Selve
svingningerne i blodsukkeret er det der skal undgåes (og som kan medføre
besvimmelse,svimmelhed, migræne etc). Det kan jo også skyldes for lavt
blodsukker...

Jo kan da godt kalde det et forstadie til sukkersyge- bare ikke sikkert
man nogensinde får sukkersyge.

Ligemeget. Klart en læge kan afgøre det?!

http://www.kandu.dk/