Alt er væk !
Fra : Thomas

Dato : 30-01-03 23:30

Hej Gruppe

Håber I kan hjælpe mig, jeg har slettet alt på min hdd.
Bare et enkelt klik i bios'en på mit pci raid kort og alt er væk.

Jeg har 2stk 80Gb diske, som kører (kørte) i spejling.

Jeg er ikke helt sikker på hvad der skete, men jeg kom nok til at ændre i
opsætningen til raid kortet, et forsøg på at skrifte fra raid 0 til raid 1

Kom med nogle ide'er og bliv dagens helt

Mvh Thomas

Ps: Rigtige mænd tager ikke backup, de græder meget..........

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-03 00:06

In article <3e39a6c9$0$71717$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Thomas wrote:
> [...]
>
> Kom med nogle ide'er og bliv dagens helt
>
> Mvh Thomas
>
> Ps: Rigtige mænd tager ikke backup, de græder meget..........

Da de er spejlede indeholder de begge det samme. Hvis du smider en
over på den alm. ide controller skulle du gerne kunne læse den.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 31-01-03 19:26

On Thu, 30 Jan 2003 23:05:58 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen wrote:

>Da de er spejlede indeholder de begge det samme. Hvis du smider en
>over på den alm. ide controller skulle du gerne kunne læse den.

Der er ingen spejling i RAID-0 som Thomas forsøgte at skifte fra. Det ville
i øvrigt overraske mig om man kunne foretage et sådant skift uden at miste
alle data. Derimod kan jeg ikke se hvorfor man ikke bare skulle kunne
gendanne sit RAID-0 array og derved få sine data gjort tilgængelige igen,
men jeg er ikke nogen ekspert på området.

Måske ved de noget mere i dk.edb.hardware.drev.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-03 10:51

Hej
Jeg mistede engang en hel harddisk efter at jeg havde installeret den under
nyt styresystem.
Jeg fandt et program på nettet der hedder 'Get Back' - et eller andet. Det
kan redde data på disken, selvom den har været ompartitioneret.

/TS

Fra : MJ

Dato : 31-01-03 11:07

> Jeg fandt et program på nettet der hedder 'Get Back' - et eller

"Get Data Back"
http://www.runtime.org/gdb.htm

--
MJ

Fra : MJ

Dato : 31-01-03 11:12

MJ wrote:

> "Get Data Back"
> http://www.runtime.org/gdb.htm

Jeg ved dog ikke om det vil hjælpe dig - men er forsøget værd

--
MJ

Fra : Michael Bang

Dato : 31-01-03 21:23

Jeg kender ikke så meget til ide raid controllere men på scsi raid
controllere er det nok at rekonfigurere raid controlleren til den rette
konfiguration igen og så undlade at reinitialisere diskene(VIGTIGT) så er
dataene tilbage igen (forudsat at der ikke er blevet flyttet rundt på data
på diskene i mellemtiden).

/Michael

Fra : Thomas

Dato : 01-02-03 19:00

Hej Gruppe

Mange tak for Jeres så hurtige svar, det lader til at GetDataBack programmet
kan klare det.
Den stod i 6 timer og fandt en masse filer, men kunne ikke gemme dem, pga.
at det er en Unlicensed Evaluation Copy. Men så må programmet jo købes.

Mvh Thomas