kastighed på SCSI / USB1 scanner?
Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-01-03 19:59

Hej, jeg lurer lidt på at udskifte min Artec AM12S scanner
med en Canon D646 Uex

men hvordan med hastigheden?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen

som ret generelt ikke er synderligt tålmodig..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-03 20:26

In dk.edb.hardware, Petersen_Michael
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> says...
> men hvordan med hastigheden?

Teoretisk set er SCSI-løsningen hurtigst. Standard SCSI overfører 5 MB/s
og USB1 overfører 12 Mb/s.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Petersen_Michael

Dato : 30-01-03 20:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Teoretisk set er SCSI-løsningen hurtigst. Standard SCSI overfører 5 MB/s >
og USB1 overfører 12 Mb/s.

hvis SCSI overfører 5MB/s
og USB overfører 12MB/s

hvorfor er SCSI så hurtigere ?!?

mente iøvrigt at en SCSI narrow forbindelse kunne synke op til 20MB/s ?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Mikkel Lausten

Dato : 30-01-03 21:08

Petersen_Michael wrote:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
>

> mente iøvrigt at en SCSI narrow forbindelse kunne synke op til
20MB/s
> ?
Standard SCSI = 5 MHz 8 bit = 5 Mb/s
Fast SCSI = 10 MHz 8 bit = 10 Mb/s
Fast/wide SCSI = 10 MHz 16 bit = 20 Mb/s
Ultra wide SCSI = 20 MHz 16 bit = 40 Mb/s
Ultra SCSI = 10 MHz 8 bit = 20 Mb/s
Ultra 2 SCSI = 40 MHz 16 bit = 80 Mb/s
Ultra 160 SCSI = 80 MHz 16 bit = 160 Mb/s
Fortsæt selv !!

Mikkel

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-03 21:33

In article <b1bvpj$lh9$1@sunsite.dk>, Petersen_Michael wrote:
> "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> og USB1 overfører 12 Mb/s.
>
> hvis SCSI overfører 5MB/s
> og USB overfører 12MB/s
>
> hvorfor er SCSI så hurtigere ?!?

Fordi SCSI overfører 8 eller 16 bits ad gangen, og tallet er
i MByte. For USB er det i Mbit/s = 1.5 Mbyte. Dette skal deles med
mus, tastatur, webcam m.m., og der er intet udstyr på denne
skodbus der er garanteret tid eller båndbredde.

For at få mulighed for at reservere båndbredde eller tid,
så skal du springe det skod2 over der hedder USB2. Det er
USB med de fejl og mangler det har der er blevet hurtigere.
Firewire er løsnningen til højhastighedsdata, garanterede
hastigheder (og garanterede periodiske data) etc.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-03 00:43

In dk.edb.hardware, Petersen_Michael
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> says...
> og USB1 overfører 12 Mb/s.
>
> hvis SCSI overfører 5MB/s

Ja.

> og USB overfører 12MB/s

Det har jeg ikke skrevet...

> hvorfor er SCSI så hurtigere ?!?

B=byte, b=bit...

> mente iøvrigt at en SCSI narrow forbindelse kunne synke op til 20MB/s ?

Ja, men det er ikke standard SCSI.

Standard, plain old SCSI som de fleste scannere benytter sig af har et
maks på 5 MB/s.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 31-01-03 14:07

> Standard, plain old SCSI som de fleste scannere benytter sig af har et
> maks på 5 MB/s.

ok, jeg er med nu

så en SCSI scanner vil altid være hurtigere end en USB scanner right?
uanset om det er USB1 eller USB2 ?

BTW: det enest jeg har på USB PT er min mus..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-01-03 15:15

In dk.edb.hardware, Petersen_Michael
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> says...
> så en SCSI scanner vil altid være hurtigere end en USB scanner right?
> uanset om det er USB1 eller USB2 ?

USB2 understøtter op til 480Kb/s

Men jeg er også stødt på UW-SCSI scannere

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 31-01-03 15:41

On Fri, 31 Jan 2003 15:14:47 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>USB2 understøtter op til 480Kb/s

Arrh, skal vi ikke lige lave det om til Mb/s?
M.v.h. Mikael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-02-03 00:43

In dk.edb.hardware, Mikael Ejberg Pedersen <mikael@ejberg.dk> says...
> Arrh, skal vi ikke lige lave det om til Mb/s?

Jo, lyder som en god idé

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 31-01-03 17:03

In article <MPG.18a4a346341b2b82989a8d@news.tele.dk>, Jesper G Poulsen wrote:
> In dk.edb.hardware, Petersen_Michael
><petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> says...
>
> USB2 understøtter op til 480Kb/s

Det er teoretisk 480 Mbit/s. I praksis er USB2 dog altid langsommere
og mere CPU krævende end Firewire.

Firewire 800 er dog på gaden, og er 800 Mbit/s.

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-01-03 22:13

Jesper G. Poulsen wrote:

> Teoretisk set er SCSI-løsningen hurtigst. Standard SCSI overfører 5 MB/s
> og USB1 overfører 12 Mb/s.

Det var måske en ide ikke at forkorte det lige i det her tilfælde;

Standard SCSI: 5 MegaBytes/sekund.

USB: 12 Mega_bits_/sekund (pga. overhead skal man ikke regne med at
kunne overføre filer med mere end 1 MegaByte/sekund)