Ram
Fra : Kim Hansen

Dato : 30-01-03 18:48

Hej.

Jeg har fået sendt en stang 256mb ram, som jeg godt vil vide lidt om.
Jeg bestilte sidste år en stang 256mb pc 2700 pc 333 6ns 1parts
Samsung ram, som jeg mener er kvalitetsram og hurtige.
Den første stang jeg fik sendt var et andet mærke ( billigere )
Dem fik jeg efter møje besvær byttet ( jeg skulle bevise at det var
Samsung ram jeg havde bestilt og betalt, de kunne ikke se det hos dem
( compumail )).
Så fik jeg mine Samsung ram, men der var fejl i ( mem86 test) det
godtog de, så dem fik jeg byttet.
Den næste stang var der samme fejl i, så jeg brokkede mig igen, og fik
dem byttet også. De nye kom igår, og jeg pakkede ud idag.
Det er ikke Samsung ram igen ( men de er fejlfri ).
De andre ram de har på deres side er for det første 150.- billigere
end jeg har betalt, og der står intet om dem.
Så er det jeg godt vil have lidt hjælp til at få nogle data på dem.

Der står:

Team ( på et klistermærke )
På selve rammen står der:
TG 256 D 328BT-6
TG 0250R

På printet står der:
KD - 6393

Kan i hjælpe mig med flg:
er det 6ns eller 7.5ns? ( er der stor forskel ? )
er det førsteparts ram?
alt kan bruges.
Findes der et program der kan fortælle alt om rammen man har i sin
maskine?
Jeg har skrevet til dem, og vil have dem byttet.
Men jeg er nysgerrig efter hvad de bare sender ud til folk.
Jeg har også måtte sætte hastigheden ned på rammen, men jeg ved ikke
om det normalt når der kommer flere ram i.

Det er måske lidt ot, men jeg skulle lige af med det.
Og der var da lidt spørgsmål

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Peter Pan

Dato : 30-01-03 19:37

"Kim Hansen" <ksh@postzone.dk> wrote in message
> Kan i hjælpe mig med flg:
> er det 6ns eller 7.5ns? ( er der stor forskel ? )

1000/6ns =166 MHz = PC2700
1000/7,5ns =133 MHz = PC2100

Så ja, der er stor forskel! Så hvis det er 7,5 ns er det kun PC2100 ram,
hvilket vil forklare hvorfor du skal bruge langsommere timing.

> Findes der et program der kan fortælle alt om rammen man har i sin
> maskine?

SiSoft Sandra kan fortælle en hel del om rammen, herunder timing muligheder
og lign.

Mvh
Anders

Fra : Kim Hansen

Dato : 30-01-03 19:51

On Thu, 30 Jan 2003 19:37:15 +0100, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

>"Kim Hansen" <ksh@postzone.dk> wrote in message
>
>1000/6ns =166 MHz = PC2700
>1000/7,5ns =133 MHz = PC2100

De fleste pc 2700 kører da "kun" 7,5 ns

> [...]
>hvilket vil forklare hvorfor du skal bruge langsommere timing.

>SiSoft Sandra kan fortælle en hel del om rammen, herunder timing muligheder

Det har jeg.
Jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg skal lede.
Jeg kan kun se, at jeg kan benchmarke min ram og ikke læse
informationer om rammen.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-01-03 21:40

Kim Hansen wrote:

> Der står:
>
> Team ( på et klistermærke )
> På selve rammen står der:
> TG 256 D 328BT-6

Den endelse med -6 tyder stærkt på at det er 6 ns chips.

Fra : S@ndman

Dato : 31-01-03 08:12

"Kim Hansen" <ksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dem fik jeg efter møje besvær byttet ( jeg skulle bevise at det var
> Samsung ram jeg havde bestilt og betalt, de kunne ikke se det hos dem
-------------------
Hejsa,

Nogen som har oplevet det samme "svindel" med Compumail..?? Jeg
skulle nemlig gerne modtage 512mb Samsung PC2700 fra dem i dag...og
bliver nu med god grund lidt nervøs.

Jimmy
----------

Fra : Leony

Dato : 31-01-03 09:17

"Kim Hansen" <ksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse

> Team ( på et klistermærke )
> På selve rammen står der:
> TG 256 D 328BT-6
> TG 0250R
> På printet står der:
> KD - 6393

Jeg har intastet dette eller dele af det i Google og den finder intet af
værdi.

> Jeg har skrevet til dem, og vil have dem byttet.

Fornuftigt.
4. gang var ikke lykkens gang for dig, jeg ville vælge at købe mine RAM
et andet sted.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kim Hansen

Dato : 31-01-03 11:32

On Fri, 31 Jan 2003 09:17:10 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>"Kim Hansen" <ksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg har intastet dette eller dele af det i Google og den finder intet af
>værdi.

De har lige svaret, og jeg skal samme tur igennem igen.
Kopi af faktura, forklare at det er de forkerte ram igen.

>Fornuftigt.
>4. gang var ikke lykkens gang for dig, jeg ville vælge at købe mine RAM
>et andet sted.

Det er også sidste gang jeg handler der, jeg har ihvert fald ikke gode
erfaringer med dem.
Håber det går bedre for andre der handler der.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind