hvæse klør i gulvtæppet
Fra : Johnny Ravn

Dato : 30-01-03 17:16

Hejsa.
Jeg er den lykkelige ejer at 2 Main Coon hankatte. Et lille skår i glæden er
det blevet til, de hvæser klør i vores gulvtæppe, hvordan får vi dem
afvendet med det???. Gode råd modtages gerne...

P.S. Rive gulvtæppet er ikke den løsning jeg er ude efter..

/Johnny

--
Denne mail er scannet med Norton Antivirus 2002 !

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-01-03 17:19

On 30/01/2003 17:16, in article
3e394fbf$0$13185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Johnny Ravn"
<Johnnyravn@postkasse.com> wrote:

> [...]
> afvendet med det???. Gode råd modtages gerne...
>
> P.S. Rive gulvtæppet er ikke den løsning jeg er ude efter..

Har de kradsebrædt? Kradsetræ? Klatremiljø? De *skal* have (mindst) et sted
de må kradse. Jeg har ikke gulvtæppe af forskellige årsager, så jeg kan ikke
komme med råd om det...
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Johnny Ravn

Dato : 30-01-03 17:24

Tænkte nok der var noget jeg havde glemt, ja de har et stort klatremiljø,
som de også hvæser klør på.

/Johnny

Fra : Ida

Dato : 30-01-03 17:40

--
"Johnny Ravn" <Johnnyravn@postkasse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> afvendet med det???. Gode råd modtages gerne...
>
> P.S. Rive gulvtæppet er ikke den løsning jeg er ude efter..

Hej Johnny *s*

Mine MCOs er af samme mening som dine : skal der hvæsses klør, så skal det
gøres horisontalt.
En løsning kan være at lave et krædsebræt til dem der ligger ned. Måske en
meget lav og lang trekant beklædt med sisal eller andet der er lækkert at
flå i ? .. det er iht det jeg har haft planer om, de sidste to gange jeg har
skiftet tæppet ud pga kattekradsemærker *G*

Ida

DK CorkyCoon
www.maine-coons.dk -killinger til salg

Fra : Pia Thomsen

Dato : 30-01-03 18:26

Jeg har ofte mine katte med ude hos familien og hos min far har de en fin
løsning - kattene bruger dørmåtten hver gang!!!! det er sådan en kokosmåtte.
Måske du kunne købe sådan en og måske krydre den lidt med Baldrian, Catnip
el.?

Hilsen Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-01-03 18:38

Nogle katte kan lide at hvæsser kløer vandret. Køb en rest kokostæppe og læg
på gulvet.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 03-02-03 08:51

Hej Johnny

En af vores katte har også den ide at gulvtæppet skal bruges som kradsebræt
indimellem. Når det sker, tager vi hende og sætte hende op på kradsebrættet hvor
hun så gør sig færdig. I øvrigt kan vi næsten altid regne med at kattene
begynder at hvæsse klør hvis vi sætter dem op på kradsebrættet.

Franz hvæsser næsten altid klør når vi kommer hjem. Er det fordi han har sovet
indtil da og så lige vil hvæsse dem så de er klar til at bruge nu vi er
hjemme?!?

/Kim

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-02-03 19:10

Hej Kim

Det hedder godt nok "hvæsse kløer" men i virkeligheden er det en markering,
der både kan ses og lugtes af andre katte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 05-02-03 09:46

Hej Nina

Der røg lige et "e" i farten - beklager!

/Kim