Børnepasningsordning
Fra : Linda Petersen

Dato : 30-01-03 15:07

Hej
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig, ang. om hvordan
børnepasningsordningen fungere.
Vi har en datter der er skrevet op til intergretet institiution, men der er
ingen pasningsgaranti, så hvad gør man, hvis ikke vi ingen plads har, når
barselsorloven er slut?

På forhånd tak
Linda
linda@mpetersen.dk

Fra : Svend Pedersen

Dato : 30-01-03 15:36

"Linda Petersen" <linda@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> ingen pasningsgaranti, så hvad gør man, hvis ikke vi ingen plads har, når

Hvilken kommune?

Fra : Linda Petersen

Dato : 30-01-03 15:41

Helsingør kommune
"Svend Pedersen" <sv.pedersen@FJERN.DETTE.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e3937a6$0$175$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Svend Pedersen

Dato : 30-01-03 16:08

"Linda Petersen" <linda@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[Helsingør]

Så ville jeg foreslå at du loggede ind på www.helsingor.dk. Her kan du læse
følgende:

"Frit valg ordning
I forbindelse med at dit barn tilbydes en vuggestue-, dagpleje- eller
børnehaveplads får du mulighed for at vælge mellem institutionstilbudet og "
Frit valg ordningen", som betyder, at du kan få et tilskud til privat
børnepasning. Forældre kan ikke modtage tilskud til selv at passe egne børn.
Forældre kan indgå aftale med en enkeltperson eller en privat
pasningsordning.
Yderligere oplysninger kan fås i Børne- og Ungeforvaltningen på tlf. 49 28
27 55."

Fra : Marianne

Dato : 30-01-03 20:39

> [...]
er
> ingen pasningsgaranti, så hvad gør man, hvis ikke vi ingen plads har, når

Hej

Det er et problem, I deler med mange. Mulighederne er
- tage orlov (forældreorlov)
- finde arbejde, så man kan passe hjemme på skift
- finde en sort pasningsmulighed
- få en au pair

Det er vel sådan ca. de muligheder, man har. Plus selvfølgelig at sige sit
arbejde op.

mvh
Marianne

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 01-02-03 22:29

Marianne wrote:

> [...]
> - få en au pair
>
> Det er vel sådan ca. de muligheder, man har. Plus selvfølgelig at sige sit

Du glemmer:
- misbruge familie og venner, herunder i særdeldeshed pensionerede
bedsteforældre, på det groveste.
- bede til at problemet bliver løst snart, og dække det ind med hele sin
ferie og hvad man ellers kan vride ud af arbejdsgiveren af flekstid og
andre flexible ordninger.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-02-03 20:35

> [...]
> - bede til at problemet bliver løst snart, og dække det ind med hele sin
> ferie og hvad man ellers kan vride ud af arbejdsgiveren af flekstid og

Du er en unormal skabning, Hr, Jensen !

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 03-02-03 08:16

Michael Petersen wrote:

> Du er en unormal skabning, Hr, Jensen !

Unormal?

Jeg beskriver to løsninger, jeg selv har brugt.

Bortset fra at jeg ved løsning to havde en rimeligt forventning om at
problemet var tidsbegrænset. Og at den ene af de misbrugte
bedsteforældre ikke var pensioneret, men brugte af sin egen ferie.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com

Fra : Tine Andersen

Dato : 03-02-03 08:57

Kristian Damm Jensen <kristian-damm.jensenRE@MOVEcgey.com> wrote in message

> [...]
> problemet var tidsbegrænset. Og at den ene af de misbrugte
> bedsteforældre ikke var pensioneret, men brugte af sin egen ferie.
Så var det i sandhed misbrug

Kærlig hilsen
Tine

Fra : Stine

Dato : 02-02-03 22:05

"Linda Petersen" <linda@mpetersen.dk> wrote in message
> [...]
er
> ingen pasningsgaranti, så hvad gør man, hvis ikke vi ingen plads har, når

Måske Jeres kommune også har en privat dagpleje ordning.

Den går ud på, at kommunen ansætter en dagplejer. De finder så to familier,
som står tæt på hinanden i køen til pasning og den ene af familierne skal
lægge hus til. Kommunens dagplejer passer altså 2 børn hjemme hos et af
børnene.

Vi valgte at lægge hus til, da den anden familie boede i en lille lejlighed.
Det kostede ca. 1500 pr. måned, men den familie, der lægger hus til får
nedslag på 500 kr. Så prisen er der i hvert fald intet at udsætte på.

Eneste ulempe var, at da der kun var én dagplejer var "åbningsstiden"
væsentligt kortere end i vuggestuen. Det krævede en del planlægning og
forstående arbejdsgivere.

Prøv at forhør Jer - måske er det ikke noget de skilter med...

/Stine