hex til decimal (#FFFFFF til RGB farver)
Fra : Kim Schulz

Dato : 30-01-03 14:44

hejsa
Er der nogen der har en ide til hvordan jeg let omregner #FFFFFF
til RGB decimal tal i javascript. altså hvis jeg propper en farve
#929293 ind, så skal den putte de 3 decimal værdier for RGB ud i
nogle variable.

Nogen ideer?

MVH
¨Kim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-01-03 15:11

Kim Schulz <kim@schulz.dk> writes:

> [...]
> til RGB decimal tal i javascript. altså hvis jeg propper en farve
> #929293 ind, så skal den putte de 3 decimal værdier for RGB ud i

var farve = "#a0b0c0"

var red = parseInt("0x"+farve.substr(1,2));
var green = parseInt("0x"+farve.substr(3,2));
var blue = parseInt("0x"+farve.substr(5,2));

Afhængigt af hvad du skal bruge det til, så husk at det ikke er den
eneste måde at skrive en farve på i CSS. Følgende betyder det samme:

#aa5500
#a50
rgb(170,85,0)
rgb(66%,33%,0%) /* ca. :) */

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger software-udvikler-stilling i Øst- eller