Barbering
Fra : Ole

Dato : 30-01-03 12:54

Hej alle.

Når jeg barberer mig, får jeg ofte en masse røde prikker på halsen.
Disse bliver ofte betændte og kommer til at ligne bumser. Jeg tror det
er det der kaldes "skægpest"... Jeg har, efter henvisning fra læge,
prøvet at duppe det med noget dalacin, hvilket kun hjælper i meget
begrænset omfang.

Nu til mit spørgsmål: Ville det måske hjælpe at skifte fra skraber
(som jeg bruger nu) til en elektrisk barbermaskine? Hvis ja, er der så
nogen der har nogle erfaringer de vil dele?

Venlig Hilsen
Ole.

Fra : Bo

Dato : 30-01-03 22:33

"Ole" <doownek@solxxx.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (som jeg bruger nu) til en elektrisk barbermaskine? Hvis ja, er der så
> nogen der har nogle erfaringer de vil dele?

Inden du barberer dig med en møgbeskidt skraber, skulle du lige tage og koge den i en
autoklave så den blev 100% ren, så skulle du spritte din hals af så den blev 100% fri for
snavs

Fra : RoJo

Dato : 30-01-03 22:38

"Bo" <bolten@Wofir.dk> skrev i en meddelelse news:b1c5nc$kv4$1@sunsite.dk...

> [...]
koge den i en
> autoklave så den blev 100% ren, så skulle du spritte din hals af så den

Du kan også prøve, at opløse en kodymagnyl brusetablet i et glas varmt vand
og vaske halsen med dette, både før og efter barberingen.
Det hjalp på mig.

mvh
RoJo

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-01-03 00:10

RoJo wrote:

> Du kan også prøve, at opløse en kodymagnyl brusetablet i et glas
> varmt vand og vaske halsen med dette, både før og efter barberingen.
> Det hjalp på mig.

en ganske almindelig klorhexidin opløsning købt på apoteket kan også bruges
i stedet for aftershave....
problemet er at når skraberen bruges river den små huller ved hårene, og
derved kan de bakterier der naturligt er på huden, trænge ned og skabe en
betændelsestilstand.....
en elektrisk kan evt afhjælpe det problem, men det kan i visse tilfælde også
gøre det værre, fordi huden aldrig bliver "renset i bund"
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Per&Dorthe

Dato : 31-01-03 08:12

Prøv denne test:
http://www.parfymeri.no/barbering.cgi
Den er et væld af hit - hvis du søger på google under "den perfekte
barbering" - der er masser af gode råd. Måske skulle du simpelthen gå
til en kosmetolog (i dag er disse også meget brugte af mænd)Jeg ved
fra et familiemedlem (der har skægpest - ) at "lade skæget stå" i en
periode - er den eneste løsning der hjælper for ham ! hvilket der også
anbefales i nedenstående citat fra NetDoktor.

(latin: sycosis barbae). Skægpest er betændelse i hårsækkene i
skægområdet. Sygdommen forårsages oftest af stafylokok-bakterier.
Sygdomstegnene er som du beskriver dem med røde, ofte kløende knopper
eller udslet, der ligner bumser. Lidelsen har tit et kronisk forløb
med gentagne udbrud, der kommer ved barbering. Derfor anbefales det
også, at man anvender en elektrisk barbermaskine frem for en skraber.
Den elektriske barbermaskine er mere skånsom, og den laver ikke rifter
eller små sår i huden, som kan danne indgangsport for bakterier. Ved
anvendelse af skraber kan der sætte sig bakterier i barberbladene.
Hvis din skægvækst er af en sådan karakter, at du foretrækker en
skraber, må du skifte barberblade ofte, evt. overveje at beholde
skægget. Vær ligeledes omhyggelig med vask af ansigt et par gange om
dagen med en mild sæbe og brug separat håndklæde til ansigtet.
Behandling: Ved lette angreb kan symptomerne afhjælpes ved at rense
huden med klorhexidinopløsning eller evt. for en kort periode at
anvende et antibiotikum til lokalbehandling, f.eks. Dalacin-liniment.
Ved svære tilfælde kan tablet-behandling med antibiotika blive
nødvendig. Andre mulige årsager er svampeinfektion i skægområdet eller
seboroisk dermatitis. Ved sidstnævnte lidelse vil der være skæl og
eksemforandringer.

KH Dorthe

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-02-03 15:54

Per&Dorthe wrote:
> Den elektriske barbermaskine er mere skånsom, og den laver ikke rifter
> eller små sår i huden, som kan danne indgangsport for bakterier. Ved
> anvendelse af skraber kan der sætte sig bakterier i barberbladene.

Hmm, underligt nok oplever jeg selv, at min elektriske barbermaskine
giver langt flere problemer end min mach3-skraber: barberingen er aldrig
tæt nok, huden svier, klør og er generelt irritabel.

Men sådan er vi nok så forskellige.

Er der forresten nogen, der kan forklare mig logikken i at alle de
cremer og aftershaves absolut skal stinke som et helt parfumeri?

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Otto Dan Stiedl

Dato : 02-02-03 18:46

Jeg bruger engangsbarbermaskiner med godt resultat.
Du skal barbere dig meget skånsomt, indtil klingen er slidt til, så har du
ingen problemer.

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 02-02-03 19:41

Otto Dan Stiedl wrote:
> Jeg bruger engangsbarbermaskiner med godt resultat.
> Du skal barbere dig meget skånsomt, indtil klingen er slidt til, så
> har du ingen problemer.

Hej Otto
Hvordan slider man en engangsbarbermaskine til?

Ebbe

Fra : steesby

Dato : 27-01-04 17:13

"Ole" skrev d. 30-01-03 12:54 dette indlæg :
> [...]
> (som jeg bruger nu) til en elektrisk barbermaskine? Hvis ja, er der så
> nogen der har nogle erfaringer de vil dele?

Hej Ole

Her er et godt tip til at undgå de irriterende røde knopper.
Jeg gik over til en barberolie fra Dermalogica, kaldet professional
shave. Foruden at man undgår knopperne giver det også en fantastisk tæt
barbering. Ja det lyder næsten for godt til at være sandt, men ikke
desto mindre virkede det for mig, og jeg har ikke haft problemerne
siden.
Steesby

http://www.kandu.dk/

Fra : Edvard Holm

Dato : 04-02-04 01:14

"steesby" <steesby.news@kandu.dk> wrote in message news:<40168f4b$0$153$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> barbering. Ja det lyder næsten for godt til at være sandt, men ikke
> desto mindre virkede det for mig, og jeg har ikke haft problemerne

Hej Alle !
Har nogen af jer tænkt på at bruge Emu Olie? efter barberingen? det er
det bedste "aftershave" middel du kan bruge.
Emu olie trænger hurtigt ned i huden så den fedter ikke den renser
hudens porrer så hvis der er nogen former for betændelses så bliver
det ordnet samtidigt, olien er bakterie dræbende, bumser og ligende
herunder måske "skægpest" er en betændelse i underhuden som Emu olie
klarer meget hurtigt, jeg har selv haft problemer når jeg havde
skrabet mig i hovedet, men det er jeg helt fri for nu, jeg bruger Emu
olie hverdag efter barbering, samtidigt med alle de gode effekter som
olien har beskytter den også huden i vores klima samtidigt med at
huden bliver mere stærk og tykkere efter et par måneder, så den bedre
tåler den daglige, brutalitet som den udsættes for ved barbering så
prøv den.
I kan læse mere om Emu olie på www.emuolie.dk hvor den også kan
bestilles, det gode ved den er at den er rasende billig kun 40.00 kr
for 10 ml som stræker til mere end 15 dages brug eller sådan, så kan i
selv regne prisen ud for hver barbering og sammenlign så med hvad
andre produkter koster til samme brug.

Desuden indeholder den ikke nogen farlige stoffer som phtalater som
næsten alle aftershaver indeholder og som er kræft fremkaldende, Emu
olie er et fødemiddel der kan drikkes og spises direkte fra flasken.

Husk www.emuolie.dk

mvh
Edvard Holm
Global Emu.

Fra : arc@na

Dato : 04-02-04 11:42

globalemu@post.cybercity.dk (Edvard Holm) wrote in

> Husk www.xxxxlie.dk
>
> mvh
> Edvard Holm
> Global Emu.

Reklamer er uønskede i gruppen. I gentagelsestilfælde vil din ISP blive
kontaktet.

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Edvard Holm

Dato : 05-02-04 04:37

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> wrote in message news:<4020cc7b$0$95070$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> globalemu@post.cybercity.dk (Edvard Holm) wrote in

> Reklamer er uønskede i gruppen. I gentagelsestilfælde vil din ISP blive
> kontaktet.

1 det er ingen reklame men kun almindelig oplysning
men grupperne er måske kun få de få udvalgte
mvh
Edvard Holm

Fra : Uffe Ravn

Dato : 05-02-04 21:33

"Edvard Holm" <globalemu@post.cybercity.dk> skrev

> 1 det er ingen reklame men kun almindelig oplysning
> men grupperne er måske kun få de få udvalgte

Grupperne er for alle dem, der følger de almindelige regler for Usenet.

Uffe Ravn