/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
TDC opsagde ADSL ab. pga. for stort forbru~
Fra : Per


Dato : 30-01-03 09:25

Jeg har lige snakket med en, som kender en (jaja men den skulle være god
nok) der lige har fået brev fra TDC om at de opsiger hans ADSL abonnement
pga. han har for stort forbrug. De mener ikke man lovligt kan have så stort
et forbrug! Har andre været ude for det?



 
 
Jesper Skriver (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 30-01-03 09:36

On Thu, 30 Jan 2003 09:25:26 +0100, Per wrote:
> Jeg har lige snakket med en, som kender en (jaja men den skulle være god
> nok) der lige har fået brev fra TDC om at de opsiger hans ADSL abonnement
> pga. han har for stort forbrug. De mener ikke man lovligt kan have så stort
> et forbrug! Har andre været ude for det?

Det er med 99.99% sikkerhed en and

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Ulrik Smed (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Ulrik Smed


Dato : 30-01-03 17:20


Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:slrnb3hovm.27v1.harvest@freesbee.wheel.dk...

> Det er med 99.99% sikkerhed en and

De forbeholder sig retten til at gøre det, i kontrakten.

Ulrik




Andreas Plesner Jaco~ (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Andreas Plesner Jaco~


Dato : 30-01-03 18:31

In article <3e39509c$0$143$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Ulrik Smed wrote:
>
>> Det er med 99.99% sikkerhed en and
>
> De forbeholder sig retten til at gøre det, i kontrakten.

Det gør alle udbydere, det behøver ikke engang at være for stort
forbrug...en forklaring ala "fordi vi kan" ville også være gyldig.

--
Andreas Plesner Jacobsen | This fortune is false.

Morten Bjergstrøm (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 31-01-03 10:25

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> skrev:

>> De forbeholder sig retten til at gøre det, i kontrakten.
>
> Det gør alle udbydere, det behøver ikke engang at være for stort
> forbrug...en forklaring ala "fordi vi kan" ville også være gyldig.

Nej. Der er med 99,999% sikkerhed tale om et urimeligt aftalevilkår,
der er i strid med aftalelovens §38a-§38d.

--
Morten http://miljokemi.dk

Martin Højriis Krist~ (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 31-01-03 20:36

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93146A0943F92.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> Nej. Der er med 99,999% sikkerhed tale om et urimeligt aftalevilkår,
> der er i strid med aftalelovens §38a-§38d.

Vil det sige at et aftalt opsigelsesvarsel ikke er nok til at man kan
opsige uden yderligere forklaring?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Morten Bjergstrøm (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 03-02-03 10:34

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

>> Nej. Der er med 99,999% sikkerhed tale om et urimeligt aftalevilkår,
>> der er i strid med aftalelovens §38a-§38d.
>
> Vil det sige at et aftalt opsigelsesvarsel ikke er nok til at man kan
> opsige uden yderligere forklaring?

Aftalt opsigelsesvarsel er formentligt ok medmindre det er et varsel,
der eksempelvis er 3 måneder for forbrugeren og 2 dage for udbyderen,
så der er et misforhold mellem de rettigheder som henholdsvis
forbrugeren og udbyderen har overfor hinanden.

Det jeg hentyder til er den aktuelle "sag" (som jeg heller ikke tror
på) og derudover evt. betingelser om ophævelse af aftalen ved brud på
netiketten og lignende.
Mht. opsigelse pga. for stort forbrug består problematikken af to dele:

1) At der reklameres med ubegrænset forbrug og samme pris uanset
forbrug
2) At det ikke er angivet i betingelserne, hvor stort et forbrug, der
er for stort


Mht. netikettebrud så er netiketten en størrelse, der ikke er meget
veldefineret.


Det skal siges, at jeg ikke har nærlæst betingelserne fra de
forskellige udbydere.

--
Morten http://miljokemi.dk

Martin Højriis Krist~ (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-02-03 11:54

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93176B7D296B9.miljokemi.dk@130.133.1.4...
> Aftalt opsigelsesvarsel er formentligt ok medmindre det er et varsel,
> der eksempelvis er 3 måneder for forbrugeren og 2 dage for udbyderen,

Ja, det vil være en tvivlsom aftale.

> Det jeg hentyder til er den aktuelle "sag" (som jeg heller ikke tror
> på) og derudover evt. betingelser om ophævelse af aftalen ved brud på
> netiketten og lignende.

Men "fordi vi kan" kan jo være en gyldigt opsigelsesgrund, sålænge
muligheden og varslet er aftalt på forhånd.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Thomas Corell (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Corell


Dato : 30-01-03 09:50

Per wrote:
> Jeg har lige snakket med en, som kender en (jaja men den skulle være god
> nok) der lige har fået brev fra TDC om at de opsiger hans ADSL abonnement
> pga. han har for stort forbrug. De mener ikke man lovligt kan have så stort
> et forbrug!

Jeg har lige snakket med en jeg en gang har kendt, han havde en ven der
havde hørt, at der var en der fik sin dsl opgraderet til 8 Mbps fordi
hans udbyder kunne se at han hele tiden brugte sin linje 100%.

> Har andre været ude for det?

Jeg tror "har nogen overhovedet været udsat for det ?" er et mere
relevant spørgsmål.

--
Don't waste space

Jørn Bast (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Bast


Dato : 30-01-03 23:21

Jeg har engang læst et eventyr af H.C.Andersen
Så vidt jeg husker hed det, "To fjer der blev til en høne"
Er 2Mbps ikke det maksimale der kan køre på en dsl linie?

Mvh Jørn

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb3hppq.2iu5.intheNOSPAMnews@mail.corell.dk...
> Per wrote:
> > Jeg har lige snakket med en, som kender en (jaja men den skulle være god
> > nok) der lige har fået brev fra TDC om at de opsiger hans ADSL
abonnement
> > pga. han har for stort forbrug. De mener ikke man lovligt kan have så
stort
> > et forbrug!
>
> Jeg har lige snakket med en jeg en gang har kendt, han havde en ven der
> havde hørt, at der var en der fik sin dsl opgraderet til 8 Mbps fordi
> hans udbyder kunne se at han hele tiden brugte sin linje 100%.
>
> > Har andre været ude for det?
>
> Jeg tror "har nogen overhovedet været udsat for det ?" er et mere
> relevant spørgsmål.
>
> --
> Don't waste space



Martin Højriis Krist~ (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 30-01-03 23:23

"Jørn Bast" <bast@fjerndettecity.dk> skrev i en meddelelse
news:3e39a546$0$13174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har engang læst et eventyr af H.C.Andersen

Jeg har engang læst www.makr.dk/?quote
Det burde du også gøre

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jørn Bast (30-01-2003)
Kommentar
Fra : Jørn Bast


Dato : 30-01-03 23:41


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3e39a630$0$83834$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jeg har engang læst www.makr.dk/?quote
> Det burde du også gøre
>
Du har ret, det burde alle,
Så blev jeg det klogere.

Mvh Jørn.



EH-Fniller (31-01-2003)
Kommentar
Fra : EH-Fniller


Dato : 31-01-03 09:31

Jørn Bast wrote:
> Jeg har engang læst et eventyr af H.C.Andersen
> Så vidt jeg husker hed det, "To fjer der blev til en høne"
> Er 2Mbps ikke det maksimale der kan køre på en dsl linie?
>
> Mvh Jørn
>


Næh. Det er faktisk 8Mbit i download og 2Mbit i upload.
Det står der i den 6cm tykke manual der fulgte med min sisco router.
Men at tdc så har reduceret det hele til en 1/4 af det er så en anden
sag.

EH


Anders S. (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders S.


Dato : 31-01-03 11:15


> Næh. Det er faktisk 8Mbit i download og 2Mbit i upload.
> Det står der i den 6cm tykke manual der fulgte med min sisco router.
> Men at tdc så har reduceret det hele til en 1/4 af det er så en anden
> sag.
>
> EH

Stor lærdom lære ingen at have forstand.

--Heraklit--

MVH
Anders



Esben (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 31-01-03 14:42


"Anders S." <webmaster@remove.sikker-surf.dk> wrote in message
news:3e3a4cb4$0$209$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Stor lærdom lære ingen at have forstand.
>
------------


Heller ikke at stave korrekt.


/ Esben


Rune Klausen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Rune Klausen


Dato : 31-01-03 14:18


"EH-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message
news:3E3A343B.6040309@email.com...
>
> Næh. Det er faktisk 8Mbit i download og 2Mbit i upload.
> Det står der i den 6cm tykke manual der fulgte med min sisco router.
> Men at tdc så har reduceret det hele til en 1/4 af det er så en anden
> sag.

Noget nærmere 700kbps i upload alt afhængig hvilken type tlf. linie.

-Rune



Ulrik Lunddahl (01-02-2003)
Kommentar
Fra : Ulrik Lunddahl


Dato : 01-02-03 12:02

"EH-Fniller" <en_skod@email.com> wrote:

> Næh. Det er faktisk 8Mbit i download og 2Mbit i upload.
> Det står der i den 6cm tykke manual der fulgte med min sisco router.
> Men at tdc så har reduceret det hele til en 1/4 af det er så en anden
> sag.

Man har vedtaget at, for at sikre alle gavn af det kobber der nu en gang
ligger i jorden, er max hastigheden 512/2048.

Lige som man sikrer at flest muligt kan køre på vejene ved at have en max
bredde på biler, også selv om de findes meget bredere.

At Cisco udstyret lever op til standarderne og kan levere meget mere,
betyder ikke at det vil fungere på en stort kabel med 500 forbindelser. Rent
faktisk kan du finde information hvor sådanne ting er beskrevet ganske
udførligt, jeg kan dog ikke henvise dig til dette, men andre i denne gruppe
kan helt sikket.


--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste