Driver til HP scanner
Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-01-03 09:22

Hej
Jeg mangler en update til HP 5200c
Den der ligger på HP´s hjemmeside virker ikke, den hedder sj661mu.exe
Hvor kan jeg finde den, eller er der en der vil sende den til mig ?

Vh
Tommy
Ved mail fjern SLET

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-03 11:26

In dk.edb.hardware, Tommy Hansen <tommyhh@SLETtdcadsl.dk> says...
> Jeg mangler en update til HP 5200c

Hvilket OS ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-01-03 15:32

> Hvilket OS ?
> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Win XP

Tommy

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-03 11:53

Tommy Hansen wrote:
> Jeg mangler en update til HP 5200c
> Den der ligger på HP´s hjemmeside virker ikke, den
> hedder sj661mu.exe Hvor kan jeg finde den, eller er
> der en der vil sende den til mig ?

Har du prøvet her:
<http://shor.ter.dk/382982280>

/Mikael

Fra : Tommy Hansen

Dato : 30-01-03 15:31

> Har du prøvet her:
> <http://shor.ter.dk/382982280>
>
> /Mikael

Den virker desværre ikke

Tommy

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-01-03 17:37

In dk.edb.hardware, Tommy Hansen <tommyhh@SLETtdcadsl.dk> says...
> Den virker desværre ikke

Hvad virker ikke?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-01-03 23:52

Jesper G. Poulsen wrote:

> Hvad virker ikke?

Ja, kom med nogle flere oplysninger.
Hvad sker der når du trykker på installer?
Kommer der en fejlmeddelelse og i så fald hvilken?
Kan du godt installere, men ikke bruge scanneren?

Jeg har lige downloadet og installeret driveren fra angivne
link og det gik fint.

/Mikael

Fra : Tommy Hansen

Dato : 31-01-03 09:20

> [...]
> Kan du godt installere, men ikke bruge scanneren?
>
> Jeg har lige downloadet og installeret driveren fra angivne

Midt under installationen kommer meddelelsen Fatal error stup unable to
continue
Et par gange er vinduet "der er fundet nyt hardware" poppet op, følger jeg
vejledningen ender dette altid med at "hardwaren kunne ikke installeres
korrekt"
Efter installation af driver, bruger jeg knappen på fronten, vælger jeg
guiden scanner, står scanneren og tager tilløb flere gange men scanner
aldrig, tilsidst kommer vinduet prøv igen - annullere. Vælger jeg HP får jeg
at vide den ikke kan finde scanneren. Efter sidste installation kunne den
scanne en gang.
Jeg har hentet driver + update + USB update fra Hp´s hjemmeside, men jeg er
lidt tvivl om hvilke rækkefølge jeg skal installerer programmerne og hvornår
skal scanneren tilsluttes ?, specielt USB update vil jeg gerne have en
udførlig beskrivelse af.
På forhånd tak

Tommy

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-01-03 11:48

Tommy Hansen wrote:
> Midt under installationen kommer meddelelsen Fatal error
> stup unable to continue.

Mærkeligt, den kom ikke her.

> Et par gange er vinduet "der er fundet nyt hardware" poppet op,
> følger jeg vejledningen ender dette altid med at "hardwaren
> kunne ikke installeres korrekt".

Den burde jo poppe op når du tilslutter scanneren til USB
porten?

> Efter installation af driver, bruger jeg knappen på fronten,
> vælger jeg guiden scanner, står scanneren og tager tilløb
> flere gange men scanner aldrig, tilsidst kommer vinduet prøv
> igen - annullere.

Hvad sker der da når du bruger knappen på fronten?

> Vælger jeg HP får jeg at vide den ikke kan finde scanneren.

HP?

> Efter sidste installation kunne den scanne en gang.

Så virker det jo egentlig, det lyder som et software/driver
problem - altså et eller andet der forstyrrer scanneren.

> Jeg har hentet driver + update + USB update fra Hp´s
> hjemmeside, men jeg er lidt tvivl om hvilke rækkefølge jeg
> skal installerer programmerne og hvornår skal scanneren
> tilsluttes?

Jeg ville installere USB driverne før scanneren sættes til,
så ville jeg lukke ned og sætte scanneren til og derefter
installere den downloadede driver.

> specielt USB update vil jeg gerne have en udførlig
> beskrivelse af.

Det er bare en installationsfil, ik'?
For så vil jeg bruge førnævnte metode.

/Mikael

Fra : Tommy Hansen

Dato : 31-01-03 12:36

> Hvad sker der da når du bruger knappen på fronten?

Så får jeg en masse valgmuligheder, guiden scanner, HP scan m.m

> HP?

I det vindue der popper op kan jeg vælge HP Precesion scan

> Det er bare en installationsfil, ik'?
> For så vil jeg bruge førnævnte metode.

Ganske rigtigt jeg læste vejledningen forkert på HP´s hjemmeside

Jeg prøver igen, og vender tilbage med resultatet

Tommy

Fra : Tommy Hansen

Dato : 31-01-03 15:26

> Jeg prøver igen, og vender tilbage med resultatet

Efter USB update, og installation af driver, prøvede jeg update uden held.
Jeg valgte scannerprogramet og efter ca 1 min siger " The scanner is not
responding. Check its installation or run HP scanner test to help you
determine the cause. [2093]"
Under kontrolpanel - scanner, prøvede jeg at højreklikke og vælge hent
billede med scanner, så virkede den fint.
Så forsvandt scanneren, jeg tog stikket ud og satte det i igen, så startede
guiden ny hardware, den starter fint, beder om en bestemt fil, den finder
jeg, men alligevel ender den med at sige "Hardware kan ikke installeres,
Klassens installationsprogram har nægtet anmodning om at installere eller
opgradere denne enhed"
Nu er scanneren helt væk, selv om jeg installere forfra sker der ikke noget,
guide ny hardware bliver ved med at poppe op..
Update driveren pakker jeg ud i en ny mappe, efter den mislykkede
installation forsvinder en masse af filerne, sidste gang pakkede jeg den ud
i en eksisterende mappe og en masse billeder forsvandt også (nedtur)
Håber dette hjælper, ellers må jeg formatere og se om den virker inden jeg
installere andre programmer.

Tommy

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-02-03 19:36

Tommy Hansen wrote:
> Håber dette hjælper, ellers må jeg formatere og se om den
> virker inden jeg installere andre programmer.

Det er da en mulighed, du kan jo så tage et image af maskinen
og hvis scanneren ikke virker efter formatering så kan du smide
imaget tilbage og intet er væk ;)

Mvh.
Mikael

Fra : Christopher Tracy

Dato : 01-02-03 18:24

Hej

> Jeg mangler en update til HP 5200c
> Den der ligger på HP´s hjemmeside virker ikke, den hedder sj661mu.exe
> Hvor kan jeg finde den, eller er der en der vil sende den til mig ?

Efter en enkelt søgning på den gode ven google fandt jeg dette link:
http://files.driver.ru/drivers/H/Hewlett-Packard/Scanners/

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Christopher Tracy

Dato : 01-02-03 18:26

Hej igen

> Efter en enkelt søgning på den gode ven google fandt jeg dette
> link: http://files.driver.ru/drivers/H/Hewlett-Packard/Scanners/

Der er også denne - hvis man kan læse den:
http://h50008.www5.hp.com/support/C7197A/more_info_local_7233.html

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==