Re: Computeren vil ikke starte
Fra : smb

Dato : 30-01-03 00:05

Det var en deffekt strømforsyning. Jeg har lige prøvet med en 145W ATX psu.
Nu starter cpu blæseren og graffikkort blæseren men der kommer bare ikke
noget billede på skærmen. Jeg kan heller ikke høre harddsiken arbejde.
Kan det skyldes at min cpu kræver minimum 300W eller er der noget i vejen
med graffikkortet og harddisken?

mvh.
smb

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-01-03 11:08

smb wrote:
> Kan det skyldes at min cpu kræver minimum 300W

Det kan vi fortælle dig, hvis du fortæller hvilken cpu du har..
De fleste Socket A cpu'er kræver en 300 W PSU eller større.
En Duron kan måske klare sig med mindre.

Fra : smb

Dato : 30-01-03 13:18

> Det kan vi fortælle dig, hvis du fortæller hvilken cpu du har..
> De fleste Socket A cpu'er kræver en 300 W PSU eller større.
> En Duron kan måske klare sig med mindre.

Det er en Athlon Thoroughbred XP 1800, og jeg ved i forevejen at den kræver
min. 300W. Men spørgesmålet er om dét der er grunden til at harddisken ikke
starter op og at der ikke kommer noget billede på skærmen. Harddisken fejler
iøvrigt intet, da jeg har testet den på en anden computer. Men graffikkortet
må jeg vente med at teste indtil jeg få min deffekte psu repereret, da jeg
ikke har nogen AGP port på min test computer.

mvh.
smb